اسلام آباد خبر17:25 - 1394/04/21
سرتیپ محمدرضا نقدی

آمریکا به دنبال انتقام است نه تفاهم/ توافق آغاز بهانه‌های شیطانی است

رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: عهدشکنی و نیرنگ ویژگی شیطان است و توافق پایان راه نیست آغاز بهانه جویی های هر روزه آمریکاست. آمریکا به دنبال انتقام است نه تفاهم عادلانه.

به گزارششبکه اطلاع رسانی راه دانا، سرتیپ بسیجی محمدرضا نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین در گفتگو با پایگاه اینترنتی بسیج گفت: در ساعت های پایانی مذاکرات که همه انتظار اعلام یک توافق را داشتند، ناگهان فضا متلاطم شد و خبرگزاری های جهان مخابره کردند که آمریکا زیر توافقاتش زده است و پرونده را به جای اول برگردانده و مذاکره با خطر شکست مواجه شده است.

 

نقدی با بیان اینکه بعضی ها از این خبرمتعجب شدند اما برای آنها که ماهیت آمریکا را می شناسند، اصلاً عجیب و غریب نبود اظهارداشت: در پاسخ این زیاده خواهی ها، دیپلمات های ما گفتند «آمریکا باید از دلبستگی عاطفی به تحریم ها، دست بکشد» که خیلی ها با پوزخند گفتند «مگر می شود یک کشور تعلق خاطر و دلبستگی عاطفی به یک مقررات داشته باشد و سوال می کردند که این واژه دلبستگی به تحریم یعنی چه؟».

 

وی در ادامه تاکید کرد: پاسخ این است که بله، آنچه دیپلمات های ما در قالب الفاظ دیپلماتیک آن را دلبستگی عاطفی آمریکا به تحریم ها خوانده اند، به زبان غیر دیپلماتیک خودمان می شود همان که رهبر انقلاب فرمودند «کینه شتری» آمریکا.

 

 

وی در ادامه افزود: آمریکا 36 سال از مردم ایران سیلی خورده و می خواهد انتقام بگیرد؛ ژست های مسالمت جویانه ای هم که می گیرد از سر همین کینه شتری است؛ احساس می کنند اینطوری می تواند بهتر ضربه بزند و خیلی طبیعی است که پای میز مذاکره هم همین کینه عود می کند و این تلاطم ها را بوجود می آورد.

 

 

رییس سازمان بسیج مستضعفین امام خمینی (ره) را یک فقیه، یک فیلسوف، و یک عارف بزرگ الهی دانسته و بیان کرد: وقتی ایشان آمریکا را شیطان بزرگ می نامد، این نامگذاری از روی سهو و خطا، یا یک تصادف نیست، بلکه معرفی ماهیت اصلی یک رژیم است.

 

 

وی با بیان اینکه شیطان بزرگ بودن آمریکا یک شعار نیست افزود: آمریکا واقعاً شیطان است و فریب و نیرنگ و عهدشکنی از خصوصیات اصلی شیطان است. از خصوصیات دیگر شیطان آن است که وقتی با آدم ارتباط می گیرد تا او را به جهنم نبرد، دست بردار نیست. فلذا توافق پایان راه نیست، آغاز بهانه های شیطانی است و ما بعد از توافق هم هر روز شاهد بازی ها و بهانه جویی های جدید آمریکا خواهیم بود. آنها در هر مرحله تفسیر خودشان را ارائه خواهند داد و در همه ی موضوعات حتی بعد از توافق به اصطلاح دبه خواهند کرد.

 

 

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج در پاسخ به این سوال که ممکن است کسی بگوید اگر اینطور است پس چرا توافق کنیم؟ بیان کرد: بر خلاف تصور خیلی ها و تصور خود آمریکا، که فکر می کنند ایران برای بهبود شرایط اقتصادی به توافق نیاز دارد، واقعیت این است که نیاز ایران به مذاکره و توافق نه به خاطر این است که توافق موجب تحول در اقتصاد کشور می شود، بلکه دستاورد اصلی این مذاکرات برای ما، شناخت بهتر ماهیت آمریکاست. به این مذاکرات و توافق نیاز داریم. برای اینکه آنهایی که امر بر ایشان مشتبه شده، ماهیت آمریکا را بهتر بشناسند و همه به این یقین برسند که آمریکا به دنبال انتقام است نه تفاهم و کلید تحول اقتصادی و بهبود شرایط در دستان خود ماست نه در دست آمریکا.

 

 

وی در همین زمینه خاطرنشان کرد: اگر اختیارات با دانایی و با غیرت آمیخته شود، همه چیز در کشور برای رسیدن به اقتصادی شکوفا که جهان را شگفت زده کند مهیاست و اگر این اتفاق نیافتد و نتوانیم با دانش و همت سرمایه های عظیمی را که در کشور داریم برای بهبود اقتصادی بکار گیریم صد توافق هم، گره از اقتصاد ما نخواهد گشود.

 

 

نقدی با اشاره به اعلام خروج هیأت آمریکایی از وین و تهدید برهم خوردن مذاکرات از سوی بعضی مقامات و رسانه های آمریکا و بعد باقی ماندن هیأت آنها در وین ابراز داشت: این اعلام خروج و باقی ماندن در وین بدون کسب هیچ امتیازی از هیأت ایرانی و بدون آنکه کسی برای ماندن آنها درخواستی بکند، نشان داد که دست آمریکا کاملاً خالی است و این آخرین برگ آنها بود که به شکست مذاکرات و ترک وین، تهدید کردند.

 

 

وی در پایان گفتگوی خود با پایگاه اینترنتی بسیج تصریح کرد: حالا که دست آنها رو شده، با باقی ماندن آنها بر همه آشکار شد که هیچ اهرم دیگری ندارند؛ جا دارد که هیأت ایرانی بر مواضع خود در خصوص هفت هشت مورد اختلافی پافشاری کند و امتیاز صد درصدی این موارد را بگیرد. آمریکایی ها هیچ جایی جز وین ندارند که بروند.