اسلام آباد خبر16:45 - 1394/05/05
سردار کریمی از رزمندگان حاضر در عملیات مرصاد:

باید نسل جدید را با گذشته ارزشمند خود و دفاع مقدس پیوند دهیم/خاطراتی از عملیات مرصاد

اسلام آبادخبر: فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی در مراسم روز ملی اسلام آبادغرب از تابلو شهدای سپاه روح الله که در عملیات مرصاد به مقام رفیع شهادت رسیده اند، در شهر شهدای مرصاد رو نمایی کرد.

به گزارشاسلام آباد خبر،  سردار محسن کریمی  فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی، که از رزمندگان حاضر در عملیات مرصاد بود در گفتگو با خبرنگاراسلام آباد خبراظهار داشت: درآن مقعطی که منافقین حمله کردند رزمنده های خوب اسلام آبادغرب و منطقه غرب که می توانستند اسلحه بدست بگیرند و به دشمن پاسخ بدهند در جای دیگری در مرز کشور درگیر بودند ، مردم عادی که درحال گذران زندگی خودشان بودند با اینکه گروهی از عزیزانشان از ایشان جدا شده بود و در مرز با دشمن می جنگیدند و ازیک طرف مورد هجوم هواپیماهای دشمن قرار گرفتن و از طرف دیگر مورد هجوم نیروهای تا دندان مسلح منافقین قرار گرفتند.

 

وی افزود: منافقین با یک هیبت نظامی کامل وارد شدند و سلاح ها و دستگاه های زرهی آکبند با مارک غربیها و حتی خوراک و پوشاک با مارک فرانسوی و یگر کشورهای غربی از منافقین غنیمت گرفته شد که توسط دشمنان ما تجهیز شده بودند، لذا از مردم عادی با دست خالی چه توقعی هست که جلوی تانک دشمن را بگیرند.

 

سردار کریمی با بیان اینکه مردم بخاطر اینکه منافقین خیلی بی رحم بودن به روستاهای اطراف پناه آوردند ولی منطقه را خالی نکردند، گفت: بخشی از مردم که قدرت دفاع در مقابل منافقین را نداشتند شهر را ترک کردند اما با این حال ما در شهر اسلام آبادغرب افرادی را دیدیم که توسط منافقین اعدام شدند چون با منافقین همکاری نکردند.

 

وی افزود: اصل آزادسازی اسلام آباد توسط بچه های اسلام آباد اتفاق افتاد و ما که در لشکر 71 روح الله غیر بومی بودیم بخشی از کار را انجام دادیم که محل درگیری ما در سه راه ملاوی بود که با بخشی از منافقین که از گرنه چهارزبر برگشتند درگیر شدیم و بخش عطیم فرماندهی منافقین که در داخل شهر بود توسط رزمندگان اسلام آبادی از شهر بیرون رانده شدند.

 

فرمانده سپاه روح الله با بیان اینکه از سال 59 نسبت به منطقه های اسلام آبادغرب، گیلانغرب و سرپل ذهاب شناخت کامل دارم و بیش از 6 سال با رزمندگان بومی منطقه در عملیات های مختلف حضور داشته ام و با شهدای این شهر من جمله شهید حامد یعقوب نژاد عجین بوده ام، اظهار کرد: اینگونه نبود برخی برچسب ها که شایسته این مردم نبوده به ایشان زده شود و ما غیر بومی ها با کمک بچه های رزمنده اسلام آبادی موفق شدیم منطقه را پاکسازی کنیم.

 

وی افزود: منافقین با پیش بینی های غلط خود با 24 تیپ 200 نفره قریب به 9000 نفر نیرو آورده بودند که 8000 نفر آنها رزمی بودند ولی کامیونها لباس با خود آورده بودند به زعم اینکه از ورودی لب مرز تا تهران مردم به آنها می پیوندند ولی الحمدالله تمام آن لباس ها به تن هیچ ایرانی با شرفی نرفت و همه آنها غنیمت گرفته شد.

 

سردار کریمی خاطرنشان کرد:  تا یک مقطعی از زمان اثرات دفاع مقدس در گوشت و خون مردم نفوز کرده بود و مردم در متن جگ بودند اما رفته رفته چون با جنگ فاصله گرفتیم احساس شد نسل جدید با جنگ بیگانه می شوند ، لذا باید طی برنامه هایی نسل جدید را با گذشته ارزشمند خود و از جمله دفاع مقدس آشنا کنیم.

 

وی افزود: فلسفه راهیان نور و یادواره شهدا این است که نسل جدید ما با جگ آشنا شوند که در جنگ چه اتفاقی افتاده است ، کتابها ، نوشته ها ، شب شعر ها هر کدام از این کار ها  بخشی از فرهنگ سازی را انجام می دهد اما اقدامات دیگری باید صورت بگیرد که ما را با آن گذشته خوب مان پیوند دهد.

 

این رزمنده دوران دفاع مقدس گفت: از کارهای ماندگار اینست که حدود 2 سال است روز شهرها نامگذاری شده که هر شهری یک روز تاریخی عجیب و غریب دارد که با نامگذاری و برگزاری مراسمات برای نسل جدید گذشته پر افتخار نهادینه شود.

 

وی افزود: بخش اعظم کار اینست با امکانی که اکنون در فضای مجازی مهیاست این روز را ثبت کنیم و به جوانان نسل امروز معرفی کنیم و از رسانه های عمومی ، روزنامه ها، صدا و سیما ، شبکه های مجازی، بحث های چهره به چهره ، گذشته ها را یادآوری کنیم . این روز را چاشنی کار قرار دهیم .

 

سرهنگ کریمی در پایان خاطرنشان کرد: دفاع مقدس که بنا به فرمایش مقام معظم رهبری یک گنجینه است، و ما می ببینیم که روی این گنج ها  کار زیادی انجام نشده است.

 

انتهای پیام/