اسلام آباد خبر15:36 - 1394/06/06
امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب:

شورای نگهبان نباشد در انتخابات هیچ کار مثبتی انجام نمی شود /تنها نسخه پیشرفت جمهوری اسلامی عمل کردن به اقتصاد مقاومتی است

اسلام آبادخبر: امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب گفت: وقتی شورای نگهبان نباشد در انتخابات هیچ کار مثبتی انجام نمی شود ، حتی اگر قوه مجریه تمام همت خود را بگذارد/ بزرگ شدن اختلافات داخلی باعث تسلط دشمن بر ما می شود/تخریب دولت قبلی وفعلی توسط طرفداران غلط است که فکر می کنند دلسوزند و این باعث ایجاد شکاف می شود.

 به گزارشاسلام آبادخبر، حجت الاسلام سید امیر محمدی پوردر خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و تبریک هفته دولت به دولتمردان و خدمتگزاران به مردم و نظام مقدس اسلامی، اظهار داشت: یکی ازمسائل مورد تأکید رهبر عظیم الشأن جهان اسلام، امام خامنه ای است مسئله حفظ وحدت است .

 

وی افزود: آنچه که باعث ضعف مسلمین می شود اختلاف است و آنچه که باعث قوت مسلمین می شود وحدت است، عالمل پیروزی ما در انقلاب اسلامی وحدت کلمه بود و عامل پیروزی ما در امتداد راه انقلاب هم وحدت کلمه بود.

 

حجت الاسلام محمدی پور گفت: بارها تاکید داشته ایم که دشمنان با استفاده از تبلیغات قوی از جهات مخلف قصد اختلاف انداختن در بین ما هستند، و ماهواره دشمن بعنوان یک ابزار تبلیغی قوی در خانه های شما هست و هرچه می گوییم حرام است، گوش نمی دهید و آنرا دور نمی اندازید.

 

وی با بیان اینکه دشمنان تبلیغات شدیدی را برای ایجاد اختلاف درسه جهت عمده انجام می دهند که ما باید آنرا خنثی کنیم، تشریح کرد: جهت اول اختلافات فرقه ای است که مسلمین شیعه و سنی به هم نسبت تکفیر بدهند تا جهان اسلام دچار تفرقه شود و ضعیف تر بشود ، جهت دوم اختلافات طایفه ای است، چرا هنوز در انتخابات ما ایل ئ عشیره حرف اول را می زند چون هنوز پیام اسلام را درک نکرده ایم.

 

وی افزود: جهت سوم از نقشه های تفرقه دشمن، اختلاف سلیقه سیاسی است که هر کسی یک کسی را می پسندد و هرکسی طرز فکری از نظر سیاسی دارد و همه هم به فکر عظمت ایران هستند اما سلیقه ها فرق می کند ، حال اگر ما کسی را که به سلیقه ما نیست منافق بدانیم و او هم ما را منافق و کافر بنامد، همین اختلاف روزافزون بزرگ می شود و باعث ضعف ما می شود و دشمن بر ما مسلط می شود.

 

امام جمعه شهرستان با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب که ؛ یکی از دروغ های رییس جمهور آمریکا این بود که در ایران عده ای با توافق هسته ای مخالفند و با این حرف می خواهد بین ملت ایران دو دستگی ایجاد کند، گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند: دولت و ملت ایران هم همزبانند و هم همدل، و این توافق با رضایت و توافق ملت و دولت انجام شده است ، کجی هایی در توافق هم هست که باید صاف شود و فعلا" نیاز به چکش کاری دارد .

 

وی تصریح کرد: نگذارید اختلافات بین ما بزرگ شود و در جهان جلوه کند و باعث ضعف ما شود، کسانی که وابسته به دولت فعلی هستند، بد و بیجا به دولت قبلی بگویند و کسانی که وابسته به دولت قبلی بودند، بدوبیجا به دولت فعلی بگویند و شکاف را بزرگتر بکنند و این غلط است که فکر می کنند دلسوزند.

 

خطیب جمعه این هفته در اسلام آبادغرب بیان داشت: رهبر انقلاب خودش بهتر می داند که کجی های هر دولتی را چگونه صاف کند و ایشان اولین باری نیست که با دولت غیر همفکرش کار می کند و ایشان از دورانی که رییس جمهور بود و با نخست وزیر وقت اختلا نظر داشت، با هم کار کردند و دانست که چگونه کار کند که حفظ وحدت بشود و حالا هم همین طور است و ما نباید کاسه داغ تر از آش بشویم و وحدت و یکدلی و همدلی ملت را به هم نریزیم و امروز آنچه که جهان اسلام به آن نیاز مبرم دارد وحدت و یکدلی و صمیمیت است.

 

وی تصریح کرد: دشمنی داخلی بین خودمان برای همیشه باید کنار برود و ما باید از آمریکا عصبانی باشیم و حواسمان را به روباه پیری که دوباره سفارتش را در ایران باز کرده جمع بکنیم که ضربه هایی زیادی از او خورده ایم و معلوم نیست که چه نقشه هایی برای ما در سر دارد و اعتماد کردن به ظالم حرام است.

 

حجت الاسلام محمدی پور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره  به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای هیئت دولت ، گفت: یکی از تاکید رهبر رهبر عظیم الشان انقلاب بر اقتصاد مقاومتی بود و ما همه دولتمردان وظیفه داریم که سیاست های اقتصاد مقاومتی را تبیین کنیم.

 

وی تصریح کرد: تنها نسخه پیشرفت جمهوری اسلامی در این برهه از زمان عمل کردن به اقتصاد مقاومتی است که سال 92 سیاست های کلی آن ابلاغ شد و دولت دولت قول داده اند که بعد از تمام شدن گفتگو ها و انجام توافق اولویت اول آنها اقتصاد مقاومتی باشد.

 

امام جمعه شهرستان با تشریح زوایای مخلف اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی همان اقتصاد اسلامی که در قرآن و روایات تاکید شده است که در آن ارزش کار در جامعه باید جا بیفتد و کار بعنوان یک عبادت باید شناخته شود و جوان ما باید بیکاری را ننگ بدانند و دولتمردان هم باید این وظیفه سنگین زمینه  ایجاد اشتغال را فراهم نمایند و سرمایه ها را جذب نمایند و مردم هم خودشان برای کار احترام قائل باشند و به دنبال پشت میز نشینی نباشند.

 

وی با اشاره به تذکر رهبر انقلاب که خیال نکنید بعد از توافق هسته ای آمریکا از استکبار بودن خودش افتاده یا دشمنی ما با آمریکا تمام شده، گفت: ما تا وقتی که مسلمان هستیم آمریکا دشمن ماست و اگر انرژی هسته ای را کلا" پلمب منیم بازهم آمریکا دشمن ماست چون اصل انقلاب اسلامی منافع آنها را به خطر  انداخته و ما به این خطر ادامه می دهیم تا زمانی که تمدن بزرگ اسلامی بر تمدن غرب غلبه کند و زمینه برای ظهور امام زمان (عج) فراهم شود.

 

امام جمعه اسلام آبادغرب در پایان خطبه دوم در آستانه نزدیک شده به ایام انتخابات به سخنان رییس جمهور حسن روحانی در خصوص شورای نگهبان اشاره کرد، و اظهار داشت: که رییس جمهور محترم خیلی زیبا فرمودند که  شورای نگهبان به منزله چشم است و دولت به منزله دست است که دست کار می کند و چشم نظارت می کند ، این مثال بسیار زیبایی است که اگر یک نفر چشم نداشته باشد ولی دست نداشته باشد، اصلا" نمیداند، کجا باید بنویسد و چه چیزی را بنویسد....، چشم نباشد دست هیچ کاری از آن بر نمی آید.

وی افزود: این نشان می دهد که وقتی شورای نگهبان نباشد در انتخابات هیچ کار مثبتی انجام نمی شود ، حتی اگر قوه مجریه تمام همت خود را بگذارد و نظارت شورای نگهبان نظارت استطلاعی نیست، به معنای اینکه نگاه کنیم و هیچ کاری نداشته باشیم ، مثل یک داور که در مسابقه فوتبال بگویند نگاه کن ولی حق هیچگونه دخالت نداری، پس صرف نگاه کردن داور بعنوان یک مجسمه مهم نیست و می توانید دوربین بگذارید و خودتان نگاه کنید، بلکه داور به معنای داوری و دخالت در بازی است، پس نظارت نظارت استصوابی است و این مثال رییس جمهور محترم  خیلی مثال زیبایی برای جا انداختن جایگاه و ارزش شورای نگهبان است که قیمت به انتخابات ها می دهد.

 

حجت الاسلام محمدی پور در خطبه اول نیز ضمن بیان موعظه هایی گفت: ای مومنان تقوا را فرمانروای خود قرار دهید، زبان را مگر به صلاح نچرخانید، از نشانه های مومن آن است که با سکوت می کند یا حرف حساب شده می زند، مومن حرف بی حساب نمی زند، مومن می داند که باید حساب پس بدهد و از آبروی مردم می ترسد، تهمت به کسی نمی زند با زبانش دل را نمی شکند.

 

وی افزود: مومن در بحث های سیاسی مواظب است که غیبت نکند و کسی را تمسخر نکند، چیزی که متاسفانه رایج شده است و به راحتی کسی را که با ما هم فکر نیست مسخره می کنیم آبرویش را می ریزیم، خلوت های زندگیش را برملا می کنیم و ذره ای از خدا ترس نداریم، گویا قیامتی درکار نیست، گویا حساب و کتابی در کار نیست، ای مردم بترسید از آبروی دیگران و بترسید از آنکه آبروی خود شما را ببرند و بترسید از روزی که نیت های پنهان شما آشکار شود.

 

انتهای پیام/