اسلام آباد خبر08:33 - 1394/06/10
روحانی: چیزی را امضا نکرده ایم!

امضای اعضای تیم مذاکره کننده هسته ای جمهوری اسلامی ایران پای برجام! +عکس

علی رغم اظهار نظر رئیس جمهور درباره عدم امضای توافق توسط ایران، اسناد منتشر شده حاکی از امضای مسئولان ایرانی پای توافق هسته ای است.

به گزارشاسلام آباد خبربه نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد؛ در کنفرانس خبری رئیس جمهوریکی از خبرنگاران از رئیس جمهور در رابطه با ارسال برجام به مجلس پرسیدو گفت: «آیا این انتظار قانونی وجود نداشت که براساس اصول ۷۷ و ۱۲۵ قانون اساسی که از نظر قانون در خصوص تعهدات و معاهده‌های خارجی کاملاً‌روشن است دولت به وظیفه خود در این زمینه عمل کند و بررسی برجام را به عنوان یک لایحه به مجلس بفرستد؟»

 

رئیس جمهور در پاسخ به این سوال مدعی شد که توافقی امضا نشده و گفت: طبق قانون اساسی و براساس اصل ۷۷ و ۱۲۵ که در واقع این اصل بیشتر بند ۷۷ آن را بیشتر تبیین می‌کند، در اصل ۲۵ قانون می‌گوید وقتی یک توافقنامه و معاهده‌ای را رئیس‌جمهور یا نماینده رئیس‌جمهور امضاء می‌کند باید آن را برای تصویب به مجلس فرستاد. ما چیزی را امضاء نکردیم نه تنها رئیس‌جمهور بلکه نماینده رئیس‌جمهور هم چیزی را امضاء نکرده است.» اما برخی اسناد حاکی از امضای برجام توسط مسئولین ایرانی است.

 

اما در همان ایام اعلام توافق هسته ای صفحه رسمی وزارت خارجه آلمان برای اولین بار تصویر برجام را منتشر کرد. تصویری که نشان می دهد برجام توسط مسئولین کشورهای مختلف از جمله ایران امضا شده است.
 

تصویر برجام به همراه امضای اعضای تیم های مذاکره کننده ایرانی و خارجی
صفحه رسمی وزارت خارجه آلمان در توئیتر برای اولین بار تصویر برجام را به همراه امضای اعضای تیم های مذاکره کننده ایرانی و خارجی منتشر کرد

همین تصویر را معصومه ابتکار، رئیس سازمان محیط زیست در صفحه توئیتر خود نیز منتشر کرد.
 

تصویر امضاها زیر برجام در صفحه توئیتر معصومه ابتکار
تصویر امضاها زیر برجام در صفحه توئیتر معصومه ابتکار

در تصویر زیر می توانید به ترتیب امضای عباس عراقچی، جواد ظریف و علی اکبر صالحی را مشاهده کنید.
 

امضای عباس عراقچی، جواد ظریف و علی اکبر صالحی ذیل متن توافق هسته ای وین
به ترتیب امضای عباس عراقچی، جواد ظریف و علی اکبر صالحی