اسلام آباد خبر10:07 - 1394/08/26
گزارش/

آمادگی اسلام آبادغرب برای میزبانی زوار اربعین

اسلام آبادخبر: تمامی بخش های خصوصی ، دولتی و مردمی اعم از جایگاه های عرضه سوخت ، امداد خودرو و سایر مجموعه های خدماتی شهرستان اسلام آبادغرب در مسیر راه کربلا ضمن آمادگی کامل برای خدمات رسانی به زوار اربعین حسینی در مسیر رفت و برگشت لحظه شماری می کنند.

به گزارشاسلام آبادخبر،سعادتی که از دیرباز نصیب مردم ولایتمدار شهرستان اسلام آبادغرب شده است ، این است که در مسیر راه کربلا قرار گرفته است و مردمان مهمان نواز این خطه که عشق به اهل بیت (ع) را با پذیرایی از زوار عتبات عالیات را در تمام فصول سال به نمایش گذاشته اند، بار دیگر در آستانه اربعین ، عشق حسینی را به منصه ظهور خواهند رساند.

 

براساس این گزارش در چند سال گذشته افزایش تعداد زوار اربعین باعث شده که مسئولین هم در کنار مردم امکاناتی را برای خدمات رسانی به زوار در نظر بگیرند و خدمات رفاهی بیشتری به زائرین ارائه دهند که شهرستان اسلام آبادغرب با توجه به موقعیت جغرافیایی، مسئولین را به تکاپو انداخته که میزبانی شایسته ای از این مهمانان والامقام بعمل آورند.

 


تمامی خدمات را پیگیری کرده که تا قبل از ورود زائرین نقص ها برطرف شود

 

 فرماندار شهرستان اسلام آباد غرب در این رابطه، ضمن تسلیت اربعین حسینی گفت:امیدواریم رهروان خوبی برای ادامه راه ابی عبدالله باشیم و کردار و گفتار ما همواره حسینی باشد.

 

 

وی افزود:در خصوص اربعین از ابتدای ورودم به شهرستان به این موضوع اندیشیده ام و دغدغه من همین بوده  که خوشبختانه در شهر حمیل نیز اقدامات خوبی انجام شده و در حد توان امکانات رفاهی خوبی فراهم شده است .

 

افشین کریمی گفت:  د رخصوص تجهیز اماکن در شهرحمیل مسجد، نمازخانه ، سالن ورزشی اقدامات لازم نیز انجام شده است ضمن اینکه به مسائل جزئی هم باید توجه داشته ، و تمامی خدمات را پیگیری کرده که تا قبل از ورود زائرین نقص ها برطرف شود.

 

وی با بیان اینکه یکی دیگر از بحث های مهم بحث تغذیه است که ستاد استان اوقاف را متولی این امر قرار داده است، که مکان یابی برای استقرار ایستگاهها انجام و اوقاف با هماهنگی استان تدبیری بیندیشد که  از توان خیرین هم استفاده کنیم.

 

فرماندار شهرستان با توجه به اهمیت بهداشت اظهار کرد: لحاظ شدن بهداشت مسئله مهم دیگری است و جهت بازدید رستوران ها ،هتل ها، کیفیت هتلینگ و  تقویت نیروی های نظارتی مراکز بهداشت  و حضور فوریت های پزشکی نیز هماهنگی لازم انجام شده است.

 

کریمی گفت: در راستای خدمات رسانی مطلوب به زوار اربعین، با توجه به توان  مهندس نوری شهردار اسلام آبادغرب ایشان را به عنوان شهردار معین شهر حمیل انتخاب می کنیم.

 

به بهترین نحو ممکن از زوار امام حسین استقبال شود

 

حجت الاسلام محمدی پور امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب نیز در خصوص خدمات رسانی به زوار اربعین اظهار کرد: : خداوند سبحان به این شهرستان توفیق داده و سعادتی نصیب آن کرده که  زیر پای زوار  ابی عبدالله الحسین قرار داشته باشد و میخواهیم خدمتی در حد توانمان انجام دهیم و خادمی زوار امام حسین را به عهده بگیریم .

 

 

وی تأکید کرد : انشاء الله تمامی دستگهاها تلاششان را انجام دهند که به بهترین نحو ممکن از زوار امام حسین استقبال شود و در این زمینه از عربهای عراقی عقب نیفیتم و طوری پذیرایی کنیم که در یاد زوار امام حسین (ع) بماند.

 

هیئت های مذهبی اسلام آبادغرب آماده خدمات رسانی به زوار اربعین هستند

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسلام آبادغرب در رابطه با خمات رسانی به زوار اربعین به خبرنگاراسلام آبادخبرگفت: استقبال از زوار امام حسین(ع) کار بسیار خوبی است و علاوه بر اینکه اجر دارد، باعث خیر و برکت است.

 

وی افزود:  امسال با توجه به تدابیری که مسئولین اندیشیده اند، برنامه هایی توسط هیئت های مذهبی انجام می گیرد که یک هیئت در کشور عراق به زوار خدمات رسانی می کند و در شهرستان نیز تاکنون 3 هیئت اعلام آمادگی کرده اند که با برپایی خیمه های آنها در مسیر میدان امام حسین(ع) و فرودگاه اسلام آبادغرب به زائران کربلا خدمات رسانی نمایند.

 

 


حجت الاسلام کماسی گفت: همچنین مکان هایی هم برای اسکان زائرانی که می خواهند شب را در شهر اسلام آبادغرب استراحت نمایند تدارک دیده شده است.

 

به گزارشاسلام آبادخبر، تمامی بخش های  خصوصی ، دولتی و مردمی اعم از جایگاه های عرضه سوخت ، امداد خودرو های ایران خودرو و سایپا و سایر مجموعه های خدماتی شهرستان اسلام آبادغرب در مسیر راه کربلا ضمن آمادگی کامل برای خدمات رسانی به زوار اربعین حسینی در مسیر رفت و برگشت لحظه شماری می کنند.

 

انتهای پیام/