اسلام آباد خبر09:10 - 1394/12/29

لبنان بدون مقاومت یعنی «مستعمره صهیونیستی» یا«ولایت تکفیری»

شیخ احمد قبلان از علمای مطرح لبنان با تأکید بر اهمیت مقاومت و نقش بازدارندگی آن در برابر رژیم صهیونیستی و تکفیری‌ها تصریح کرد لبنان بدون مقاومت به‌معنای مستعمره صهیونیستی یا ولایت تکفیری خواهد بود.

به گزارش اسلام آبادخبر، به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، شیخ احمد قبلان در خطبه‌های نماز جمعه در مسجد الامام الحسین(ع) در برج البراجنه گفت تشدید بحران‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی دیگر کافی است، مشکلات معیشتی در هر سو به مردم فشار می‌آورد و مسئولین باید خطرات بازی‌های سیاسی و طایفه‌ای خود و تلاش برای سوء استفاده از مردم به‌منظور تحقق اهداف و تمایلات خود را که هیچ ارتباطی با منافع ملی ندارد، درک کنند.

قبلان خطاب افزود: بازی طوایف و مذاهب را متوقف کنید، به این بازی بی‌ارزش که عقول مردم را به بازی می‌گیرید، پایان دهید، گفتمان شما باید گفتمان ملی و صف‌بندی شما باید صف‌بندی ملی و اندیشه شما باید تفکر ملی باشد، لبنان به همه نیاز دارد، لبنان نیازمند مشارکت همه و توافق همه است، به کشمکش‌ها پایان دهید و از اقدامات تحریک‌آمیز اجتناب کنید، همه باید منافع لبنانی‌ها را بر همه چیز ترجیح دهید.

وی گفت: بله لبنانی‌ها نیاز به  دولت و نهادها و دولتی که به‌خاطر آنها کار کند نه دولتی که آنها را به بردگی و استبداد بکشاند، نیاز دارد، نیاز به دولت منسجم و همکاری دارد که در خدمت شهروندان باشد نه به‌عکس، به دولتی نیاز دارد که به مسائل مردم توجه کند.

وی خطاب به لبنانی‌ها گفت: ای لبنانی‌ها، از خواب بیدار شوید و لباس‌های طایفه‌ای و مذهبی را از تن درآورید، همه منادی وحدت باشید، یک کارگاه ملی فراگیر را برپا کنید که از انتخاب رئیس جمهور و بازسازی قدرت آغاز شود تا لبنان باقی بماند، لبنانی که بیانگر برادری انسانی صادق و راسخ و محکم در برابر تمام تروریست‌ها و تکفیری‌هایی باشد که دینشان را فروختند و از انسانیت خود دست برداشتند، لبنانی‌ که در برابر صهیونیستی بایستد که شب و روز علیه آن توطئه می‌کند، به‌ویژه با توجه به رسوایی اینترنت که روز گذشته فاش شد و نشان می‌دهد که کشور با فناوری‌های اسرائیلی اشغال شده است و برخی لبنان را مصادره کرده و به عمق امنیت ملی کشور ضربه می‌زنند.

شیخ قبلان تأکید کرد: آنچه شکی در آن نیست این است که لبنان بدون مقاومت، یعنی مستعمر صهیونیستی یا ولایت تکفیری و امنیت و حاکمیتی که امروز از آن بهره‌مند هستیم، مرهون تلاش‌های بی‌وقفه و قابل تقدیر مقاومت و ارتش است،‌ وحدت ملی یک مسئله ضروری است.

وی درباره  تحولات جهان عرب هم گفت آنچه در جهان عرب می‌گذرد، یک فاجعه به تمام معناست، زیرا برخی از خونریزی و کشتار سیر نمی‌شوند، آنها از ارزش‌های آسمانی و آنچه خداوند فرموده دور هستند.

حمایت عشایر لبنان از مقاومت

خبر دیگر این‌که عشایر و قشرهای مختلف مردم بعلبلک الهرمول در یک تجمع فراگیری بر حمایت خود از مقاومت لبنان تأکید کردند.

در بیانیه‌ای که در پایان این تجمع صادر شد، آمده است: همه قشرهای مردم میهن را به وحدت و همبستگی‌ای که به‌نفع کشور و همه مردم است،‌ دعوت می‌کنیم.

این بیانیه آورده است: از برادران عرب می‌خواهیم به وحدت دعوت کنند نه تفرقه و تبعیض طایفه‌ای شوم که آمریکا و اسرائیل با داعش و برادرانش آن را ترویج می‌کنند.

در این بیانیه آمده است: ما توصیف مقاومتی که سرزمین را آزاد کرد و از مسائل به‌حق عربی و در رأس آنها مسئله فلسطین عزیز با ایثار جان خود دفاع کرد، نمی‌پذیریم، همه ما در یک صف از این مقاومت با تمام وسایل و امکانات دفاع می‌کنیم و به همه می‌گوییم بازگشت از اشتباه یک فضیلت است.

حمایت مجدد جبهه مردمی برای آزادی فلسطین، فرماندهی کل از مقاومت لبنان

خبر دیگر این‌که، جبهه مردمی برای آزادی فلسطین، فرماندهی کل با برگزاری تجمع در اردوگاه البداوی در شمال لبنان بر حمایت خود از مقاومت لبنان تأکید کرد.

این تجمع با هدف حمایت از انتفاضه ملت فلسطین و مقاومت لبنان برگزار شد که قشرهای مختلف مردم و نمایندگان گروه‌های فلسطینی، احزاب و گروه‌های ملی و اسلامی لبنان در آن مشارکت کردند.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی لبنان، وجیه البعرینی از نمایندگان سابق پارلمان لبنان در این تجمع تأکید کرد مقاومت فلسطین و مقاومت لبنان، مانع تجاوزات صهیونیستی شده‌اند.

وی تصمیمات اتحادیه  عرب علیه مقاومت لبنان و توصیف آن به‌عنوان تروریسم را محکوم کرد.

شیخ بلال شعبان دبیرکل جنبش التوحید الاسلامی هم تأکید کرد این مقاومت است که طبقه‌بندی می‌کند و هیچ کس حق ندارد آن را به‌عنوان تروریسم توصیف کند، هر کس در صف مقاومت نباشد،‌ معنای عزت و کرامت را نمی‌فهمد.

به گزارش تسنیم، محمد یاسین عضو دفتر سیاسی جبهه مردمی برای آزادی فلسطین هم با محکوم کردن هجمه رژیم‌های عربی به حزب‌الله، و توصیف آن به مقاومت تأکید کرد این اقدامات تنها به‌نفع دشمن صهیونیستی است.

رامز مصطفی عضو دفتر سیاسی جبهه مردمی برای آزادی فلسطین در لبنان هم تأکید کرد انتفاضه فلسطین شاهد افزایش و تقویت اراده و پوپایی است، انتفاضه پنجمین ماه خود را پشت سر می‌گذارد و هدف از اقدامات رژیم صهیونیستی دور زدن ابتکارهای بین المللی است.

وی همه گروه‌های ملی و مردمی را به تشکیل رهبری یک‌پارچه برای انتفاضه دعوت کرد.

انتهای پیام/