اسلام آباد خبر09:24 - 1394/12/29
تحولات نبرد با تروریسم تکفیری در عراق/

شلیک ۶۰ راکت از ۳۰ جنگنده و هلاکت ده‌ها سرکرده داعشی در هیت

منابع عراقی از هلاکت ده‌ها تروریست تکفیری در شهر هیت و انهدام مقر داعشی‌ها در استان صلاح‌الدین خبر دادند.

به گزارشاسلام آباد خبر،به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، فرماندهی عملیات مشترک (امنیتی و مردمی) عراق تأکید کرد ده‌ها تروریست داعشی در حمله همزمان 30 جنگنده در شهر هیت به هلاکت رسیدند.

در بیانیه فرماندهی عملیات مشترک آمده است 30 جنگنده به‌طور همزمان ساختمانی را که تروریست‌های داعشی در شهر هیت در غرب الانبار در آن مخفی شده بودند، با 60 راکت هدف قرار دادند که به انهدام این مقر و هلاکت ده‌ها تروریست منجر شد.

در این بیانیه آمده است جنگنده‌های اف16 مخفیگاه‌های تروریست‌ها را در شهر الحویجه در هم کوبیدند و به‌زودی خورشید پیروزی در این شهرستان طلوع خواهد کرد.

این بیانیه آورده است حملات جنگنده‌های ارتش خسارت‌ها و تلفات سنگینی به تروریست‌ها وارد کرده است، در این حملات تجمعات باندهای داعشی هدف قرار گرفت و  ده‌ها نفر از آنها کشته و چند کارگاه بمب‌گذاری خودروها هم منهدم شد.

بر اساس این بیانیه،‌ یک ساختمان جدید در بیمارستان شهرستان هیت هدف حملات هوایی قرار گرفت که طبقه زیر همکف این ساختمان سه‌طبقه به سرکردگان‌، طبقه اول به مقر فرماندهی و کنترل و طبقه دوم به مکان ذخیره سلاح‌های پیشرفته داعشی‌ها تبدیل شده بود و این مقر مهمترین مقر داعش در منطقه غربی بود که به تروریست‌های خارجی و عرب داعش و برخی از سرکردگان محلی داعش اختصاص داشت.

در این بیانیه آمده است این حمله با تکیه بر اطلاعات یکی از ساکنان شهر هیت صورت گرفت، این مقر اصلی داعشی‌ها شاهد فعالیت‌های تروریستی فراوان و خطرناکی بود و 30 جنگنده برای بمباران این مکان به کار گرفته شد که این جنگنده‌ها با شلیک 60 راکت، این ساختمان بزرگ را به‌طور کامل منهدم کردند، در این حمله ده‌ها تروریست که همگی از سرکردگان این باند جنایتکار بود، به هلاکت رسیدند.

این بیانیه از شهروندان خواسته است از تمام مقرها و مناطق تجمع باندهای تروریستی داعش دوری کنند،‌ زیرا همه این مناطق اهداف نظامی است که طی روزهای آینده هدف حمله ارتش قرار خواهد گرفت.

کشته‌شدن سرکرده داعش در الشرقاط و الحویجه و 11 همدست وی در تکریت

از سوی دیگر نیروهای امنیتی عراق، یکی از سرکردگان گروه تروریستی داعش موسوم به امیر الشرقاط و الحویجه و 11 تروریست همدست وی را در میادین علاس در شرق تکریت مرکز استان صلاح الدین به هلاکت رساندند.

در بیانیه‌ وزارت دفاع عراق آمده است در حملات جنگنده‌های ارتش به مواضع و مخفیگاه‌های تروریست‌های داعشی، هفت تروریست در استان الانبار کشته و یک خمپاره‌انداز آنها منهدم شد، در بیجی هم سه خودروی مجهز به تیربار تروریست‌ها و یک مقر آنها منهدم و 20 تروریست کشته شدند، در عملیات صلاح‌الدین هم یک مقر تروریست‌های داعشی در منطقه الحراریات و یک دستگاه خودروی حامل پنج داعشی منهدم شد.

بر اساس این بیانیه، بر اساس اطلاعات به دست آمده، یک انبار مهمات و تجهیزات جنگی در منطقه روستای الحلابسه کشف و ضبط شد.

خبر دیگر این‌که بر اثر انفجار بمب در جنوب بغداد دو غیرنظامی عراقی کشته شدند.

به گزارش تسنیم به نقل از الفرات، یک بمب کارگذاشته شده در جاده‌ای در منطقه عرب جبور هنگام عبور یک دستگاه اتوبوس مسافربری منفجر شد که به کشته شدن دو غیرنظامی و زخمی شدن هفت نفر دیگر منجر شد.

انتهای پیام/