اسلام آباد خبر10:23 - 1395/01/16

عجایب پنج‌گانه قزاقستان

مجله «نشنال جئوگرافیک» روسیه در شماره اخیر خود، لیستی از عجایب پنجگانه قزاقستان با تصاویر آن را منتشر کرده است که برای گردشگران و توریست‌ها جالب و مفید است.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل از مشرق یکی از این عجایب پنجگانه قزاقستان دریاچه «کایندی» می‌باشد. این دریاچه در استان «آلماتی» در سال 1911 پس از زلزله مهیب در این منطقه بصورت طبیعی بوجود آمده است.
 

عکس/ عجایب پنج‌گانه قزاقستان

 

عکس/ عجایب پنج‌گانه قزاقستان


دومین جاذبه بزرگ گردشگری در قزاقستان، مسجدی واقع در محل «آگلندی» استان «مانگیستائو» این کشور می‌باشد. این مسجد با اسم «بیکیت- آته» در قرن 17 میلادی ساخته شده است.

نام این مسجد به یادبود «بیکیت- آته» یکی از دانشمندان قراقی است که در سال 1750 در استان «آتیرائو» متولد شده و در مدارس مختلف این منطقه به تدریس مشغول بوده است.

برای ورود به این مسجد بایستی 1500 متر به اعماق زمین رفت تا به در ورودی آن رسید.
 

عکس/ عجایب پنج‌گانه قزاقستان


آرامگاه خواجه «احمد یسوی» یکی دیگر از عجایب پنجگانه قزاقستان محسوب می‌شود. این آرامگاه مکان زیارت مسلمانان بوده که در قرن 14 به یاد «خواجه احمد یسوی» شاعر و واعظ ترک و به دستور «تیمور لنگ» ایجاد شده است.

گنبد آجری این آرامگاه یکی از بزرگترین گنبدها در آسیای مرکزی برشمرده می‌شود.

عجایب پنج‌گانه در قزاقستان+تصاویر

همچنین «بیکتائو- آته» در 70 کیلومتری شمال شهرستان بالخاش قزاقستان، منطقه‌ای کوهستانی با دریاچه کوچک از عجایب پنجگانه دیگر در این کشور محسوب می‌شود.
 

عکس/ عجایب پنج‌گانه قزاقستان


و آخرین از این عجایب پنجگانه قزاقستان، «بیتیریک» نماد شهر آلماتی می‌باشد که بنای آن در سال 1996 شروع و در سال 2002 به پایان رسید. ارتفاع این ساختمان 97 متر است و اکنون از آن بعنوان یکی از بناهای مشهور قزاقستان یاد می‌کنند.
 

عکس/ عجایب پنج‌گانه قزاقستان


عکس/ عجایب پنج‌گانه قزاقستان