اسلام آباد خبر11:07 - 1395/01/21
گزارش تصویری-تشریحی

کمربندی اسلام آباد غرب در محاصره نخاله های ساختمانی/بوی گند بی خیالی مسئولین از کمربندی درآمد!

آنچه که بیش از همه چیز امروز در کمربندی اسلام آباد غرب به کرمانشاه جلب توجه می کند زباله ها و نخاله ساختمانی دپو شده در حاشیه این کمربندی است.

به گزارشاسلام آباد خبر،یکی از مشکلات عمده شهر که مدتی است گریبانگیر شهروندان شده و مدیریت شهری را به چالش کشیده است خاک و نخاله های ساختمانی ناشی از فعالیت های عمرانی و ساخت و ساز است. این روزها رهاسازی گسترده خاک ونخاله های ساختمانی در زمین های حاشیه شهر و کمربندی برای مدیریت شهری بیش از پیش چالش برانگیز شده استبه طوری که حاشیه کمربندی اسلام آباد غرب به کرمانشاه امروز به محلی برای دور ریختن  نخاله های ساختمانی تبدیل شده است.

 

البته تنها مشکل نخاله های ساختمانی نیستند و حتی دیده شده در حاشیه این کمربندی زباله ها نیز به وفور رهاسازی شده اند به عنوان مثال رهاسازی "ضایعات مرغ" باعث ایجاد بوی تعفن تحمل ناپذیر در مسیر شده که خود این موضوع ناشی از عدم برخورد مسئولین با فروشندگان مرغ زنده است.

 

به موجب قانون ریختن  نخاله ساختمانی در حریم راه ممنوع است و برای آن نیز مجازات تعیین شده اما برخی با دور زدن قانون در روز روشن نخاله های و حتی زباله های ساختمانی خود را در حاشیه کمربندی"اسلام آباد غرب-کرماشاه" بدون توجه به تبعات احتمالی رها می کنند.

 

اسلام آباد خبر در این زمینه دو پیشنهاد برای مسئولین دارد.پیشنهاد اول اجرای طرح پاکسازی ضربتی است که باید با مشارکت بخشداری ها ، شهرداری ها ، ادارات راه و شهرسازی و محیط زیست انجام شود و پیشنهاد دوم تعیین محل مناسب برای دورریختن نخاله های ساختمانی است.البته اجرای مر صریح قانون در برخورد با کسانی که نسبت به ریختن نخاله و زباله در حاشیه کمربندی اقدام می کنند نیز باعث جلوگیری از تکرار این مسئله و رفع مشکل می شود.

 

اسلام آباد خبر آمادگی دارد تا توضیحات مسئولین در این باره را منعکس نماید.

 

تصاویر مربوط به نخاله های ساختمانی در اطراف کمربندی اسلام آباد غرب به کرمانشاه:

 

آ