اسلام آباد خبر10:49 - 1395/02/27
مدیر دفتر رسمی حج و زیارت در شهرستان های غربی استان کرمانشاه:

دفاتر رسمی حج و زیارت خدمات کاملی را به مردم ارائه می دهند/استفاده از روحانیون و مدیران کاروان با تجربه در سفرهای عتبات عالیات

احمدی فعالیت تورهای زیارتی غیر مجاز را یکی از مشکلات عنوان کرد و گفت: در مورد امنیت، بیمه، امکانات رفاهی و پزشکی دفاتر رسمی حج و زیارت بطور کامل عمل می کنند اما دفاتر غیر مجاز نمی توانند خدمات کاملی را ارائه دهند.

لطف الله احمدی در گفت و گو با خبرنگاراسلام آباد خبرگفت: اولین دفتر رسمی سازمان حج زیارت در شهرستان های غرب استان کرمانشاه حدود یکسال پیش راه اندازی شده و این دفتر در شهرستان اسلام آباد غرب مستقر است.

 

مدیر اولین دفتر رسمی حج و زیارت در شهرستان های غربی استان کرمانشاه گفت: به دلیل سهولت دسترسی مراجعه کنندگان مکان انتخاب شده برای دفتر روبروی ترمینال شهرستان اسلام آباد غرب قرار گرفته است.

 

وی افزود: اسلام آباد غرب دارای چندین دفتر آزاد نیز می باشد که این دفاتر مجوز قانونی برای فعالیت زیارتی ندارند و بیشتر در بعد جهانگردی اقدام می کنند.

احمدی بیان کرد: تا کنون از طریق دفتر اسلام آباد غرب یک کاروان عمره اعزام شده و کاروان های عتبات عالیات نیز بطور مستمر فعال هستند البته کاروان داخلی برای مشهد مقدس نیز داریم که استقبال چندانی از آن نمی شود و مردم ترجیح می دهند برای عزیمت به مشهدالرضا از طرق دیگر اقدام کنند.

 

وی بیان کرد: در اربعین سال گذشته 1400 نفر از طریق دفتر اسلام آباد غرب ویزا گرفتند که بیشترین آمار ویزا در غرب کشور است.

 

مدیر اولین دفتر رسمی حج و زیارت در شهرستان های غربی استان کرمانشاه گفت:برای اعزام کاروان های عتبات عالیات از روحانیون و مدیران با تجربه استفاده می شود و قبل از سفر نیز چندین کلاس توجیهی برگزار می گردد.

 

احمدی گفت: ارز مربوط به مسافرین نیزاز طریق شعبه  بانک ملت شهر اسلام آباد غرب ارائه می شود و صرفه جویی لازم در وقت مسافرین بوجود می آید.

 

وی فعالیت تورهای زیارتی غیر مجاز را یکی از مشکلات عنوان کرد و گفت: در مورد امنیت، بیمه، امکانات رفاهی و پزشکی دفاتر رسمی حج و زیارت بطور کامل عمل می کنند اما دفاتر غیر مجاز نمی توانند خدمات کاملی را ارائه دهند.