اسلام آباد خبر11:59 - 1395/03/30
نماینده مردم اسلام‌آباد غرب و دالاهو طی تذکری در صحن خانه ملت:

نیمی از مردم ایران از ریزگردها خفه می‌شوند / طرح مجلس را دولت 4 سال است نگه داشته

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب و دالاهو در مجلس از دولت و مجلس خواست فکری به حال استان‌هایی بکنند که با پدیده ریزگردها درگیر هستند.

به گزارشاسلام آباد خبر، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه نماینده مردم اسلام‌آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز یکشنبه پارلمان، در تذکر آیین‌نامه‌ای به ماده 108 آیین‌نامه داخلی مجلس استناد کرد و اظهار داشت: طبق ماده 108 آیین‌نامه داخلی مجلس هیئت رئیسه مجلس باید در اداره جلسه، موضوعات روز کشور را در دستور قرار دهد.

 

وی افزود: یکی از مهمترین مشکلات امروز کشور این است که نیمی از مردم ایران از ریزگردها خفه می‌شوند.

 

نماینده مردم اسلام آبادغرب و دالاهو گفت: انتظار می‌رفت هیئت رئیسه مجلس نسبت به این موضوع احساس وظیفه کرده و در قبال محیط زیست و مردم، حداقل بخشی از جلسه امروز پارلمان را به گزارش مسئولان دولتی درباره اقداماتشان در مقابله با پدیده ریزگردها اختصاص می‌داد.

 

فلاحت‌پیشه خطاب به لاریجانی گفت: آقای لاریجانی! زندگی برای مردم شهرهای جنوب غرب کشور به خاطر ریزگردها سخت شده است.

 

وی همچنین یادآور شد: سال 91 در  مجلس، یک طرح یک فوریتی برای مقابله با پدیده ریزگردها تنظیم شد و به کمیسیون اجتماعی رفت و ما یک فوریتی تنظیم کردیم اما نگرانیم که آن را در مجلس تصویب کنیم.

 

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب در مجلس در همین زمینه گفت: طرح یک فوریتی که در سال 91 تنظیم شد و به کمیسیون اجتماعی رفت حداکثر باید تا یک ماه بعد گزارش آن درباره اقدامات دولت در زمینه کاهش آلودگی هوا و مقابله با پدیده ریزگردها به صحن مجلس می‌آمد اما هنوز با گذشت 4 سال، به مجلس ارجاع داده نشده است.

 

وی اضافه کرد: دولت برای اینکه کاری انجام ندهد، لایحه‌ای را ضمن طرح قبلی مجلس می‌آورد که هم طرح را خنثی می‌کند و هم لایحه به پارکینگ کمیسیون می‌رود که از هیئت رئیسه مجلس می‌خواهم این موضوع را بررسی کرده و در دستور کار قرار دهد.

 

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر فلاحت‌پیشه اظهار داشت: مسائل متعددی در کشور وجود دارد که محیط زیست و بهداشت و درمان نیز از موضوعات مهم کشور هستند که به نوبت این مسائل را در مجلس بررسی می‌کنیم.