اسلام آباد خبر09:48 - 1395/05/24

دومین نشان طلای کاروان ایران بر سینه سهراب مرادی درخشید/ روزهای طلایی وزنه‌برداری در برزیل

سهراب مرادی در پایان حرکت دوضرب دسته ۹۴ کیلوگرم وزنه‌برداری بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو در جایگاه نخست قرار گرفت و نشان طلا را تصاحب کرد.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل از خبرنگار اعزامی فارس از ریو، در ادامه رقابت‌های وزنه‌برداری بازی‌های المپیک 2016 ریو و در روز هشتم این بازی‌ها سهراب مرادی و علی هاشمی نمایندگان دسته 94 کیلوگرم وزنه‌برداری کشورمان از ساعت 2:30 بامداد امروز (یکشنبه، 24 مرداد) به مصاف 6 وزنه‌بردار از کشورهای بلاروس (2 نفر)، اوکراین، لتونی، مصر و تایلند به رقابت پرداختند که در پایان حرکات دوضرب مرادی قهرمان شد و هاشمی به عنوانی بهتر از هفتمی نرسید.

* حرکت یک‌ضرب

سهراب مرادی در حرکت اول یک‌ضرب وزنه 178 کیلوگرمی را انتخاب کرد که موفق به مهار آن نشد، اما در حرکت دوم موفق به مهار وزنه 178 کیلوگرمی شد تا امیدوارانه کار را دنبال کند. وی برای حرکت سوم وزنه 182 کیلوگرمی را انتخاب کرد تا فاصله خود را با حریفان بیشتر کند که موفق به مهار این وزنه شد تا با وزنه 182 کیلوگرم با صدرنشینی به کار خود در حرکت یکضرب پایان دهد.

علی هاشمی در حرکت اول یک‌ضرب در مهار وزنه 172 کیلوگرمی ناموفق بود. وی در حرکت دوم نیز موفق به مهار وزنه 173 کیلوگرمی نشد تا در آستانه حذف قرار گیرد، اما در حرکت سوم بار دیگر وزنه 173 کیلوگرمی را انتخاب کرد که موفق به مهار این وزنه شد تا در جدول مسابقات باقی بماند. هاشمی با این وزنه در پایان حرکت یک ضرب در بین 8 نفر (به دلیل وزن کمتر) هفتم شد.

آئوریماس دژبالیس از لتونی با ثبت وزنه 177 کیلوگرمی در یک‌ضرب در جایگاه دوم ایستاد و سارات سومیرادیت از تایلند با مهار وزنه 177 کیلوگرمی سوم شد.

* حرکت دوضرب:

مرادی برای نخستین حرکت دوضرب خود وزنه 221 کیلوگرمی را درخواست کرد، که این وزنه را به راحتی لیفت و بالای سر برد تا مدالش با مهار این وزنه قطعی شود. اما در حرکت دوم موفق به وزنه 234 کیلوگرمی که رکورد جهان و المپیک بود نشد. وی برای حرکت سوم بار دیگر به رکورد جهان حمله کرد که باز هم ناموفق بود.

مرادی در پایان با مجموع 403 کیلوگرم( 182 کیلوگرم یک ضرب و 221 کیلو گرم دو ضرب )قهرمان شد. 

بدین ترتیب بعد از سهراب مرادی، وادزیم استرالتسو از بلاروس، با مجموع 395 کیلوگرم نایب قهرمان شد. مدال برنز هم به آئوریماس دژبالیس از لتونی با ثبت مجموع 392 کیلوگرم رسید.

علی هاشمی در حرکت اول وزنه 210 کیلوگرمی را مهار کرد. وی در حرکت دوم موفق به ثبت وزنه 220 کیلویی نشد و در حرکت سوم نیز از مهار این وزنه بازماند تا با مجموع 383 کیلوگرم و عنوان هفتم به کار خود پایان دهد.

به گزارش فارس، روز گذشته نیز کیانوش رستمی مدال طلای رقابت‌های دسته 85 کیلوگرم را برای ایران به ارمغان آورده بود.

انتهای پیام/