اسلام آباد خبر09:48 - 1395/12/30
به مناسبت نوروز ۹۶/

تصاویری از یادمان "مرصاد" اسلام آبادغرب

اسلام آبادخبر: برای بزرگداشت حماسه‌آفرینان عملیات مرصاد و روایت پیروزی رزمندگان اسلام بر لشکر نفاق یادمان زیبایی در ضلع شرقی تنگ چهارزیر کرمانشاه ساخته شده است.

به گزارشاسلام آباد خبر،  تنگه چهارزبر یا تنگه مرصاد بعد از شهر ماهیدشت به طرف اسلام آیاد واقع شده که  در 35کیلومتری غرب شهر کرمانشاه و در جاده اصلی کرمانشاه به اسلام‌آباد غرب معروف به راه کربلا قرار دارد.

 

 

از سمت کرمانشاه که بیایی ۱۵ کیلومتر مانده به اسلام‌آباد غرب اینجا گرانیگاه عشق، تنگه «چهار زبر»، یادمان شهدای عملیات مرصاد است. همان جایی که چهار زبرش (چهار بلندی) پر است از اسرار نهان لحظه‌های ناب عشق‌ورزی رزمنده عاشق به معبود معشوق. اینجا کمینگاه الهی و و تجلی‌گاه «ان ربک لبالمرصاد» است.

 

 

نگاهی به اطراف یادمان حس و حال روزهای نخستین مرداد ماه سال ۱۳۶۷ را تداعی می‌کند. همان روزهایی که با وجود پذیرش قطعنامه ۵۹۸ از سوی جمهوری اسلامی ایران، منافقان با پشتیبانی صدامیان از مرزهای کرمانشاه به ایران هجوم آوردند و پس گذر از قصرشیرین، سرپل‌ذهاب، کرندغرب و اسلام‌آباد غرب ، تنگه چهارزبر برای آنان مرصاد شد.

 

 

برای بزرگداشت حماسه‌آفرینان عملیات مرصاد یادمان زیبایی در ضلع شرقی این تنگه که حد نهایی پیشروی دشمن و مزدوران منافقش در این استان در طول جنگ محسوب می‌شود در مساحتی در حدود 1100مترمربع احداث شده است که این یادمان در سالروز عملیات مرصاد در سال 1375 توسط شهید امیر سپهبد علی صیاد شیرازی و با حضور خانواده‌های معظم شهدای این عملیات افتتاح شد.

 

 

ماشین‌ها و ادواتی که به دست رزمندگان اسلام در نبرد با منافقان نابود شده در نزدیکی جاده جلوی یادمان قرار گرفته است تا در محل دید مسافران باشد. ماکت سه بالگرد هوانیروز نیز که نشان از نقش پررنگ دریادلان نیروی زمینی ارتش و «صیاد شیرازی» در خلق مرصاد دارد، از دور قابل مشاهده است.

 

 

یادمان مرصاد در ایام عادی سال  روزانه پذیرای ۶۰۰ نفر از هموطنان است اما در نوروز یادمان مرصاد روزانه حدود ۱۰ هزار نفر بازدید کننده دارد و در برخی ایام دیگر سال نیز مانند سالروز عملیات بازی دراز یادمان مرصاد در روز حدود ۳۰ هزار نفر بازدید کننده دارد.

 

 

انتهای پیام/