اسلام آباد خبر16:32 - 1395/09/19
گزارش تصویری-تشریحی/

مسابقات سوارکاری کورس پاییزه در اسلام آبادغرب برگزار شد

اسلام آبادخبر: امروز جمعه 19 آذر ماه مسابقات سوارکاری کورس پاییزه با حضور مسئولین محلی و استانی و شرکت 30 اسب از استان های کرمانشاه، ایلام و لرستان در اسلام آبادغرب برگزار شد.

به گزارشاسلام آباد خبر، امروز جمعه 19 آذر ماه مسابقات سوارکاری کورس پاییزه با حضور مسئولین محلی و استانی و شرکت 30 اسب از استان های کرمانشاه، ایلام و لرستان  در اسلام آبادغرب برگزار شد.

 

بر اساس این گزارش؛ روند ثبت نام و معاینه اسب ها از ساعت 10 صبح در محل پیست سوار کاری اسلام آبادغرب آغاز گردید و ساعت 12 ظهر اولین کورس از مسابقات برگزار گردید و این مسابقات با برگزاری 6 کورس تا ساعت 16 ادامه داشت.

 

 

ستار الماسی رییس هیئت سوارکاری استان کرمانشاه در حاشیه برگزاری این مسابقات در گفتگو بااسلام آباد خبر،اظهار کرد: بعد از یک دهه اولین مسابقه اسب دوانی کورس محلی عشایری در اسلام آبادغرب برگزار می شود و با توجه به علاقه مندی ها و پتانسیلی که در شهرستان اسلام آبادغرب بعنوان پر جمعیت ترین و دومین شهر استان کرمانشاه در این منطقه وجود دارد، باعث می شود مسئولین نسبت به ساماندهی رشته سوار کاری احساس مسئولیت کنند.

 

 

وی با بیان اینکه؛ ما امروز برای شروع کار و جلب توجه مسئولین در این شهر استارت کار را می زنیم ، افزود: با توجه به اینکه خاستگاه و زادگاه اسب نژاد کرد در استان کرمانشاه و علی الخصوص در اسلام آباد غرب می باشد، باید مورد توجه بیشتری قرار بگیرد و تمرکز بیشتری برای احیای ورزش سوارکاری گذاشته شود.

 

الماسی گفت: با توجه به شرایط جوی و فصلی و ایام سوگواری اربعین حسینی، این مسابقات چندین هفته به تعویق انداخته شد که همین امر باعث ریزش شرکت کنندگان گردیدو با وجود این 40 راس اسب جهت شرکت در مسابقات ثبت نام کرده اند.

 

وی افزود: اگر ما بتوانیم فرهنگ سوارکاری را احیاء کنیم و زنده نگه داریم کار بزرگی انجام داده ایم.

 

کیانوش فرهادیان رییس هیئت سوارکاری شهرستان اسلام آبادغرب نیز در حاشیه این مسابقه در گفتگو بااسلام آباد خبر،گفت: این مسابقات  با شرکت 30 اسب در 6 کورس بر گزار گردید.

 

 

وی هدف از معرفی این مسابقه را معرفی پیست سوارکاری شهرستان به جامعه ورزشی شهرستان اعلام نمود و گفت: این پیست در سال 87 دیوار کشی شده ولی تا به امروز هیچ کورسی در آن برگزار نشده و امیدوارم بعد از این هر ماه شاهد برگزار ی مسابقات در این مکان باشیم.

فرهادیان گفت: این مسابقات هم به همت هیئت سوارکاری استان کرمانشاه ، فرماندار و نماینده شهرستان برگزار شده و در غیر این صورت اداره ورزش و جوانان هیچ بودجه ای برای برگزاری مسابقات ندارد.

وی با بیان اینکه؛ ورزش اسب سواری در دنیا هم برای مالک و هم برای سوارکار درآمد زایی دارد، گفت: با توجه به پتانسیل های موجودامیدواریم با پیگیری و حمایت های مسئولین این پیست سوارکاری به یکی از پیست های سوارکاری استاندار در غرب کشور تبدیل شود.

رییس هیئت سوارکاری شهرستان اسلام آبادغرب اسلام آبادغرب گفت: در هر کورس به نفرات اول 900 هزار تومان، نفرات دوم 600 هزار تومان و نفرات سوم 300 هزار تومان جایزه نقدی اهداء می شود.

 

 

به گزارش خبرنگاراسلام آباد خبر، بنا بر اعلام نتیجه مسابقات از سوی هیئت داوران این مسابقه، در کورس اول؛ مقام اول به  اسب هوری ناز متعلق به حجت خسروی و با سوار کاری خودش ، مقام دوم به اسب سراب متعلق به احمد خسروی با سوار کاری خودش و مقام سوم به اسب فنجی متعلق به محمود محمدی با سوارکاری اکبر اسفندیاری رسید.

در کورس دوم؛ اسب چلچله متعلق به علی اشرف عسکری از اسلام آبادغرب با سوارکاری محمد رسول صفری از ماهیدشت مقام اول ، اسب  نگین متعلق به افشین کریمی با سوارکاری چابکسوار اسلام آبادی مقام دوم و اسب تیر پار متعلق به مصطفی مرادی از اسلام آبادغرب با سوار کاری خودش مقام سوم را کسب کردند.

در کورس سوم؛ اسب هوره متعلق به فرهاد قنبری از اسلام آبادغرب با سوارکاری علیرضا قنبری مقام اول، اسب غیرات متعلق به محمد امین فرخی از اسلام آبادغرب با سوارکاری خودش مقام دوم و اسب ستاره متعلق به ایوب محمدی از اسلام آبادغرب با سوارکاری اکبر اسفندیاری مقام سوم را کسب کردند.

 

 

در کورس چهارم؛ اسب باران متعلق به ایرج الماسی از خرم آباد با سوارکاری سید صمد موسوی مقام اول ، اسب رعد متعلق به حجت کافی از ملک شاهی ایلام با سوارکاری خودش مقام دوم و اسب جاوید متعلق به شهاب حیدری با سوارکاری ایمان الماسی مقام سوم را کسب نمودند.

در کورس پنجم؛ اسب مروان متعلق به سید نورالدین از استان لرستان با سوارکاری سید صمد موسوی مقام اول، اسب حیران متعلق به کاظم کاکی با سوارکاری بهرام کاکی مقام دوم و اسب بالی خانی متعلق به فرهاد قنبری از اسلام آبادغرب با سوارکاری اکبر اسفندیاری به مقام سوم دست یافتند.

در کورس ششم؛ اسب عروسک متعلق به محمد اسدی از خرم آباد با سوارکاری علی ارتباطی مقام اول، اسب نووا متعلق به محمد گودرزی از بروجرد با سوار کاری ماهان حسنی مقام سوم و اسب گام زن متعلق به بهنام کرمی از خرم آباد با سوارکاری علی الماسی مقام سوم را کسب کردند.