اسلام آباد خبر08:48 - 1395/10/16
یادداشت/

از فقر و بیکاری اسلام آباد تا گورخوابی نصیرآباد/ شهر غفلت ها

اسلام آبادخبر: واقعیت این است که این فقر و بیکاری طی یک شب یا چند روز و ماه به وجود نیامده و سیاست های مختلف کم توجهی دولت های متعدد بعد از دفاع مقدس و ایام بازسازی مناطق جنگ زده در آن نقش داشته است.

به گزارشاسلام آباد خبر، انتشارعکس صف طویل میوه فروشان در ورودی شهر اسلام آبادغرب و باز نشر آن در سایت اسلام آبادخبر(اینجا) بهانه ای برای انتشار این یادداشت گردید.

در قسمت نظرات این خبر در سایت و کانال، مخاطبین گرامی نظرات قابل تأملی را گذاشته اند؛

1- این بدبختا از سر نداری و بیچارگی میرن اینجا اونوقت شما عکسشونو گذاشتین!

2- اگه میرفتن دزدی یا مال مردم خوری خوب بود؟؟؟؟؟؟؟؟؟

3- خودتونو بزارین جای اونا!

4- الان عکسشونو گذاشتین مشکلات شهر حل شده؟ اگه شهرداری بره اینارو جمع کنه نون چند خانواده قطع میشه؟ اگه اینا به مشکلی بر بخورن خدا خوشش نمیاد. اگه این کارو نکنن برن مواد بفروشن خوبه؟؟؟؟؟؟؟

در شهرستان اسلام آبادغرب دو مقوله به وفور یافت می شود؛ یکی مسافربر شخصی و دیگری دست فروشی( اعم از طبق دست فروشی در مرکز شهر یا وانت بار های حاشیه شهر) و واقعیت این است که اینها طی یک شب یا چند روز و ماه به وجود نیامده اند.

 

هرچند ما قصد نداریم مثل برخی سردمدارن این دولت همه تقصیر ها گردن دولت قبل بیندازیم اما سیاسیت های رکود دولت یازدهم و تورم دولت قبل و فراتر از آن کم توجهی دولت های ماقبل بعد از  دفاع مقدس و ایام بازسازی مناطق جنگ زده نسبت به این خطه از استان کرمانشاه در افزایش آمار بیکاری و توسعه فقر در بین مردم منطقه تاثیر بسزایی داشته است.

حفظ عنوان اول بیکاری استان کرمانشاه در کشور و به تبع آن بیکاری سرسام آور جوانان استان به ویژه شهرستان اسلام آبادغرب، مبین این واقعیت تلخ است که هرچند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خدماتی را جهت رفاه مردم ولایتمدار استان کرمانشاه انجام داده، اما دولت های متعدد و به ویژه دولت فعلی نتوانسته اند حق مردم این استان را در توزیع عادلانه توسعه و رشد اقتصادی منطقه ادا نمایند.

 

در هفته گذشته شاهد انتشار اخبار و تصاویری در خصوص گورخواب های نصیرآباد در فضای رسانه ای کشور بودیم و پشت بند آن برخی مسئولان دولتی از آن منطقه بازدیدهای فرمایشی بعمل آوردند و حتی رییس جمهور محترم نیز سخنان احساسی در این خصوص بر زبان آورد که به نوعی تحلیل گران آن را " بهره برداری‌های سیاسی و انتخاباتی‌از گورخواب‌ها " خواندند.

 

هرچند روحیه دینی، انسانی و غیرت بومی مردم منطقه خیلی از ضعف های مردم این خطه را پوشانده است تا  زخم های کهنه که به دمل های چرکین تبدیل شده همانند زخم نصیرآباد سر باز نکند، اما در زیر پوست شهر و استان ما مشکلاتی غم انگیز تر از گورخواب های نصیر آباد وجود دارد، و افزایش رو به رشد بیکاری و فقر مردم، افزایش اعتیاد، طلاق و دیگر ناهنجاری های اجتماعی در کنار خوی اشرافی‌گری برخی مسئولان باعث توقف چرخ توسعه و له شدن طبقه مستضعف و سوق دادن جامعه به سمت گورخوابی هرچند به سبک های مختلف شغل های کاذب با درآمد بخور و نمیر می شود.

 

لذا جهت رشد و توسعه اقتصادی شهرو استان ما و ریشه کنی بیکاری و فقر بعنوان سرمنشاء اکثر معضلات فرهنگی و اجتماعی،  اولا" نیاز به تغییر فکر و دیدگاه و حتی تغییرجایگاه برخی مسسئولین نالایق می باشد که فقط به فکر حفظ میز و جایگاه خود هستند.

 

 ثانیا" رفع مشکلات مردم، نیازمند توجه ویژه دولت، مجلس و کلیه مسئولین زحمت کش در تمام قوا  دارد تا ضمن مبارزه با فساد، تدبیری شایسته برای رفع مشکلات  مردم ولایتمدار سینه ستبر ایران( استان کرمانشاه و شهرستان های تابعه) به کار گرفته شود.