اسلام آباد خبر11:02 - 1396/04/11
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس مطرح کرد:

تلاش اسرائیل برای اشغال بخشی از خاک سوریه به‌دنبال وضعیت بحرانی ایجادشده بعد از تضعیف داعش

اسلام آبادخبر:عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس معتقد است از بین رفتن داعش در عراق باعث ایجاد وضعیت بحرانی برای رژیم صهیونیستی شده لذا این رژیم با حملات توپخانه‌ای قصد اشغال بخشی از سوریه را دارد.

به گزارشاسلام آباد خبر، حشمت الله فلاحت پیشه با اشاره به ششمین حمله رژیم صهیونیستی به مواضع ارتش سوریه در شب گذشته و تصمیم این رژیم برای استقرار در منطقه حوض الیرموک سوریه گفت: رفتار رژیم صهیونیستی دو دلیل راهبردی و سیاست خارجی دارد.

اسرائیل به‌دنبال اشغال بخشی از خاک سوریه است

نماینده مردم اسلام آبادغرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دلیل راهبردی اسرائیل برای حمله و اشغال بخشی از سوریه عنوان کرد: هرگاه در خط مقدم جنگ وضعیت برای اسرائیل بحرانی شده، اقدام به اشغال بخشی از مرزهای استراتژیک کرده و به دنبال آن پایگاه های نظامی در آن منطقه به وجود آورده که نمونه آن اشغال کرانه باختری رود اردن و بلندی های جولان در گذشته است و از این محل بهره استراتژیک می برند.

وی همچنین با اشاره به دلیل سیاسی و خارجی رژیم صهیونیستی برای حمله و اشغال بخشی از خاک سوریه بیان داشت: در حالی که به تدریج به پایان داعش نزدیک می شویم رگه های حامیان خاندان داعش یعنی آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان از گرد و غبار تحولات مشخص می شود که قصد ایجاد بحران دارند لذا بمباران مواضع ارتش سوریه برای ایجاد جبهه جدید علیه سوریه است.

ترکیه با حملات نظامی به شمال سوریه به‌بهانه تهدید امنیتی از جانب کردها به‌دنبال استفاده از توان چانه‌زنی است

فلاحت پیشه در ادامه هدف از حمایت های مالی عربستان را نیز نجات داعش دانست و تصریح کرد: امروز تحولات در موصل عراق، سوریه و ترکیه واقعیت خود را نشان می دهد و مردمی که 6 سال آوارگی و زجر کشیدند اعم از شیعه و سنی می دانند توطئه هایی از خارج صورت گرفته لذا فتنه بعدی فتنه قومی است که اقوام کرد و عرب باید مراقب آن باشند.

این نماینده مردم در مجلس دهم در ادامه درباره تحرکات اخیر ترکیه در شمال سوریه به بهانه تهدید امنیتی از جانب کردهای سوریه گفت: ترکیه دغدغه بی ثبات شدن مرزهای خود را دارد چرا که 12 استان کردنشین در این کشور بوده که به خاطر سیاست های اردوغان آتش بس میان آنها و دولت مرکزی به هم خورده است.

وی ادامه داد: ترکیه برای مقابله با بی ثباتی های احتمالی در آینده قصد ایجاد حوزه امن در مرز خود با سوریه دارد البته نباید سیاست آمریکا و ترکیه را برای اینکه مایل هستند در مذاکرات صلح جایگاهی داشته باشند نادیده گرفت که از این رو قصد دارند حملات نظامی انجام دهند تا بتوانند از این طریق از توان چانه زنی خود استفاده کنند.

 

منبع: خانه ملت