اسلام آباد خبر16:38 - 1396/04/27
به مناسبت تودیع امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب/

روحانی متعهد و پایبند به آرمان ها؛ حجت الاسلام محمدی پور

اسلام آبادخبر: سیدامیر محمدی پور، روحانی معتقد به اصول و ارزش های والای اسلامی در کسوت نماینده محترم ولی فقیه در شهرستان اسلام آباد غرب همیشه در مقابل فتنه گران و عده ای از پیاده نظام فریب خورده و مدعی مدرنیته غرب، اقدام به موضع گیری منطقی همراه با اقتدار نمود.

به گزارشاسلام آباد خبر، در این نوشته نگارنده قصد دارد به عامل روحانیت متعهد و انقلابی در پیشبرد برنامه های کلان نظام، صدور ارزش های واقعی انقلاب به محیط بیرونی انقلاب و مقابله همه جانبه با جریانات برانداز و ضد ولایت و شخص رهبری بپردازد. عاملی که نقش بی بدیل آن را به خوبی در زمان پیروزی انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس و دوران پسا دفاع مقدس(دوران سازندگی و تحریم ها) به خوبی برهمگان و به طور ویژه بر نخبگان سیاسی آشکار ساخت. عاملی که با حضور به موقع روحانیت متعهد به آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی در صحنه میدانی تحولات حزبی و جریانات سیاسی، راه را بر هرگونه سوء استفاده سیاسی بر دستاوردهای کلان نظام بسته و بصیرت را در دل های همه مشتاقان واقعی و دوستداران حقیقی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران روشن نمود.

 

امروزه با توجه به اوضاع آشفته کشورهای منطقه و تحولات میدانی موجود در محیط راهبردی غرب آسیا که ناشی از دخالت های ایالت متحده آمریکا و سگ نگهبانش در منطقه، یعنی رژیم منحوس صهیونیستی است؛ اوضاع دگرگیسی های میدانی در صحنه تحولات سیاسی رژیم های سیاسی منطقه با ضریب بسیار بالایی در حال تبدیل شدن و قابلیت بالفعل شدن را طی می کند. این عامل در کنار توافق برجام، فضایی متفاوت را در بُعد عملیات روانی هم در سطح محیط داخلی و هم در سطح محیط خارجی و پیرامونی، منطقه ای و بین المللی ایجاد کرده است.

 

 

 حال با توجه به موارد بیان شده در سطح محیط داخلی کشورمان در مقابل برخی از جریانات، افراد و لیدرهای تندرو و حامی فتنه که در اذهان خود به غلط به سوء تفسیر احادیث و روایات دینی و تاریخی می پردازند نیاز به یک روحانی متعهد و پایبند به آرمان ها نظیر حجت الاسلام محمدی پور  می باشد که صرف نظر از جغرافیای  تحت نظارت خویش از شمال تا جنوب و از غرب تا شرق کشور را رصد نموده و جریاناتی را که با سوء استفاده از توان سیاسی قانونی موجود در کشور، اقدام به بیان مواضع فتنه آلود خویش در محافل می نمایند، را نقد می کند.

 

برای یک روحانی که سرباز ولایت باشد و زبانش در راه حق بچرخد فرقی نمی کند که مسئولی در ورامین شیشلیگ خوری را رخ مردم کشیده یا شخصی در ایلام به مقدسات توهین کرده یا کسانی در خوزستان، لرستان ترکستان یا کردستان ایران قصد تفرقه افکنی را داشته باشند.

 

محمدی پور سیدی از جنس مردم است  که در اولین قدم تریبون نماز جمعه را از ارتفاع مسجد پایین کشید و گفت می خواهم به مردم نزدیک باشم تا نفس به نفس درد مردم را به خودشان بازگویم.

 

 

وی در خطبه های نمازجمعه در کنارتبیین سبک زندگی اسلامی و اقتصاد مقاومتی همواره با گوشزد کردن مشکلات مردم به مسئولین از مردم حمایت نموده است.

 

با درایت ایشان اختلافات مذهبی شیعه و سنی و اقلیت های مذهبی در منطقه به صفر رسیده و همیشه  اقدام به محکوم نمودن این حرکات منافق گونه و اختلاف برانگیز در بین مذاهب و حتی طیف های سیاسی می نمود.

 

امام جمعه شهرستان در دوران مدیریت خود به یک امتحان سخت سیاسی برخورد نمود که با بصیرت تمام آنرا پشت سر گذاشت؛ در شهر شهیدان مرصاد شهرکمین گاه الهی، که در مورخ 16/05/94 جلسه ای توسط شورای هماهنگی اصلاح طلبان شهرستان برگزار می گردد، افرادی تندرو اقدام به انتقاد از سیاست های کلی نظام و سیستم قضایی می نمایند و به خود اجازه تخریب و نه انتقاد سازنده از سیاست های به حق سیستم قضایی کشور در قبال مجازات تعیین شده برای سران فتنه گر فتنه سال 88 می دهند. که با موضع گیری تند و به هنگام نماینده محترم ولی فقیه در شهرستان روبه رو شد. موضع گیری منطقی که با محکوم نمودن این حرکت همراه گردید. وی بیان داشت که برخی از افراد منافق قصد دارند با برگزاری چنین جلسات تفرقه برانگیزی بین مسئولین شهرستان اختلاف ایجاد نمایند. من به شدت با برگزاری این گونه از جلسات مخالف و آن را محکوم می نمایم.

 

حجت الاسلام و المسلمین سیدامیر محمدی پور؛ امام جمعه شهرستان اسلام آباد غرب در تربیون نماز جمعه 16/05/94 ساعاتی بعد از برگزاری این جلسه در سطح شهرستان اسلام آباد غرب، اقدام به محکوم نمودن این حرکت منافق گونه و اختلاف برانگیز به تعبیرایشان با استفاده از تربیون نماز جمعه در حضور اقشار مختلف مردم نماز گزار در صحن مسجد جامع شهرستان اسلام آباد غرب نمود. حرکتی که با همراهی و تکبیر نمازگزاران نماز جمعه شهرستان همراه و با موضع گیری امام جمعه در خطبه های نماز جمعه، حجت را بر همه مسئولین خاطی در این زمینه تمام کرد.

 

 

در شرایطی که محمدی پور روحانی متعهد و انقلابی، شخصیتی والامرتبه از دیار سادات اهل بیت(ع) چه در مورد فوق الذکر یا سایر موارد که از حریم ولایت و مردم دفاع نموده و اقدام به انتقاد از شرایط موجود می نماید، برخی از حامیان چهره های فریب خورده و وابسته به سران فتنه اقدام به انتقاد و یا جبهه گیری و اتخاذ موضع نسبت به این شخصیت مذهبی و معتقد به اصول اصیل انقلاب اسلامی، حمله کرده و می خواهند ایشان را فردی رادیکال در اذهان عمومی معرفی نمایند.

 

سیدامیر محمدی پور، روحانی معتقد به اصول و ارزش های والای اسلامی در کسوت نماینده محترم ولی فقیه در شهرستان اسلام آباد غرب همیشه در مقابل فتنه گران و عده ای از پیاده نظام فریب خورده و مدعی مدرنیته غرب، اقدام به موضع گیری منطقی همراه با اقتدار نمود.

یکی از شاخص های یک انسان هوشیار و بابصیرت در جغرافیای انقلاب اسلامی، ولایت مداری است. بصیرت در دایره بزرگی به نام ولایت مداری قابل تبیین است. روحانی مبارز یکی از ویژگی های آن انقلابی بودن است. انقلابی بودن نه به معنی افراط است و نه به معنی تفریط. بلکه منظور در اینجا اعتدال واقعی است نه اعتدال زبانی و ظاهری در قالب تعریف و بیان شعارهای فانتزی و جذاب. روحانی انقلابی و مبارز در طراز انقلاب اسلامی؛ در حوزه دفاع از ارزش ها و اهداف اصیل انقلاب اسلامی چون مقتدایش امام خامنه ای(مدظله العالی) یک انقلابی خود را تعریف می کند تا یک سیاستمدار. به بیان دیگر؛ اعتدال واقعی در کفه ترازوی شاخصی به نام عدالت اجتماعی –دینی قابل تعریف است. شاخصی که به دنبال دو فاکتور کلیدی یعنی ولایت مداری و بصیرت افزایی ایجاد می گردد.

 

 

اکنون شاید این سوال مطرح شود که شاخص های یک روحانی مبارز در دهه چهارم انقلاب اسلامی چیست؟ آیا هر روحانی ملبس به لباس طلبگی را می توان در قالب روحانی مبارز و متعهد تعریف نمود یا خیر. در ذیل به پاره ای از مهمترین شاخص های یک روحانی مبارز و متعهد اشاره می گردد:

شاخص های یک روحانی مبارز و متعهد عبارتند از:

*ولایت مداری

*بصیرت افزایی

*عدالت پروری

*شجاع بودن

*مدیر و مدبر بودن

*آزاد بودن(به معنی عدم وابستگی به هیچ حزب و جناح سیاسی)

*ساده زیستی

*مردمی بودن و...

امام جمعه محبوب و دوست داشتنی شهرمان حاج آقا سیدامیر محمدی پور در چنین شرایط و موقعیتی از تحولات حساس داخلی و خارجی مرتبط با امنیت ملّی کشورمان در سطح منطقه و روابط بین الملل، با یک دید بصیرتی و جامع که نشأت گرفته از روح ولایتمداری ایشان است به خوبی با استفاده از پتانسیل ها و ظرفیت های موجود در توان روحانیت و نفوذ معنوی در بین اقشار مختلف مردمی با بهره گیری از تربیون نماز جمعه شهرستان اقدام به محکوم نمودن حرکت های تفرقه برانگیز نموده و برخی جاها در قبال خدمت به مردم از عملکرد مدیران دولتی نیز تقدیر می نمود.

محمدی پور، امام جمعه شهرستان پیمانی را که در روز نخست طلبگی خود با امام سفرکرده و مقتدایش سرو سبز قامت ایران اسلامی امام خامنه ای(مدظله العالی) بسته را فراموش ننموده است. چرا که به خوبی این سیدروحانی می داند که تنها راه خوشبختی و رسیدن به صراط مستقیم الهی و قرب الی الله، تنها با حرکت در مسیر شهدای در خون خفته است و بس. مسیری که با همراهی در کانون امیدی جوشان به نام ولایت قابل دستیابی است. سید شهر شهیدان مرصاد هنوز کلام امام خوبی ها را فراموش نکرده است. کلامی که در اوج بصیرت سیاسی امام خمینی(ره) سرچشمه گرفته و بر قلب های عاشقان مکتب انقلاب تا ظهور انقلاب جهانی امام مهدی(ع) جاری می گردد. کلامی با این مضمون:

«یادمان باشد که ما خون داده ایم/ یک بیابان مرد مجنون داده ایم/ یادمان باشد پیام آفتاب/ دست نااهلان نیفتد انقلاب»

 

 

ما نیز که از اهالی شهرشهیدان مرصاد هستیم بهتر است که این دوره را فراموش نکرده و درا ین مقطع حساس تاریخی وظایف حساس خود را درک نموده و با لبیک به ندای ولایت و حرکت در سایه روحانیت متعهد به آرمان ها و انقلاب اسلامی، دین خود را به امام شهیدان و فرزندان فداکار او اهداء نمائیم تا مجوزی باشد برای عاقبت به خیری و سعادت حقیقی مان در سرای باقی. إن شاء الله

 

فردا چهارشنبه 28 تیر ماه 96 مراسم تودیع و معارفه امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب برگزار می شود و حجت الاسلام محمدی پور در این مراسم تودیع و حجت الاسلام مهری بعنوان امام جمعه جدید اسلام آبادغرب معرفی خواهد شد.