اسلام آباد خبر11:20 - 1396/05/14
از درخواست مردمی برای سلب تابعیت تا ناجوانمردانه خواندن بازی مقابل تیم اسرائیل؛

موج محکومیت اقدام غیرقابل بخشش دو فوتبالیست ایرانی در سراسر کشور

اسلام آبادخبر: مسعود شجاعی و احسان حاج صفی بازیکنان تیم ملی فوتبال کشورمان، اخیرا در لیگ فوتبال اروپا در برابر تیم مکابی رژیم صهیونیستی به میدان رفته اند و با بازیکنان این تیم دست داده اند، اقدامی که خوشحالی رژیم صهیونیستی را در پی داشته و صفحه فارسی توئیتر وزارت خارجه این رژیم با انتشار متنی از این دو بازیکن تقدیر کرده است.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مسعود شجاعی و احسان حاج صفی بازیکنان تیم ملی فوتبال کشورمان، اخیرا در لیگ فوتبال اروپا در برابر تیم مکابی رژیم صهیونیستی به میدان رفته اند و با بازیکنان این تیم دست داده اند.

اقدامی که موجب خوشحالی رژیم صهیونیستی را در پی داشته و صفحه فارسی توئیتر وزارت خارجه این رژیم با انتشار متنی از این دو بازیکن تقدیر کرده است.

مکابی حیفا، یکی از نژادپرست ترین تیم های فوتبال رژیم صهیونیستی است که هیچ فرد عرب، حتی اعراب ساکن سرزمین های اشغالی، اجازه حضور در آن را ندارند و به همین دلیل در میان فلسطینیان بسیار منفور است.

چند سال قبل جوانان ترکیه ای در جریان بازی این تیم نژادپرست در یکی از شهرهای اتریش، به میدان ریختند و پرچم فلسطین را به اهتزاز در آوردند.

در پی این اقدام شجاعی و حاج صفی، علی کریمی نیز با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود از این بازیکنان حمایت کرده و مدعی شده تنها نظر مردم است که در مورد آنان اهمیت دارد.

این اتفاقات برای کسانی که همچنان به آرمان قدس معتقدند و برای فعالیت در راستای اعتقادات خود لزوما منتظر ابلاغیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نیستند، ضرورت آغاز و تقویت حرکت های مردمی را برای حفظ و ترویج روحیه استکبارستیزی و ظلم ستیزی در جامعه گوشزد می کند.

* وزارت ورزش: با درنظرگرفتن حفظ منافع ملی تصمیمات مقتضی را درباره اقدام حاج صفی و شجاعی اتخاذ می کنیم

در همین راستا وزارت ورزش اعلام کرد در رابطه با اقدام مسعود شجاعی و احسان شجاعی برای دیدار با نماینده رژیم صهیونیستی، پس از تکمیل اطلاعات و در چارچوب اصول نظام تصمیم گیری می کند. 

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان در پی اخبار منتشره در مورد حضور دو ورزشکار ایرانی شاغل در یکی از تیم های اروپایی مقابل تیمی از رژیم صهیونیستی اعلام کرد:

حمایت از مردم مظلوم فلسطین، انتفاضه و مبارزه با صهیونیسم و حامیانش از ارکان اصلی سیاست راهبردی جمهوری اسلامی ایران است و در همین راستا وزارت ورزش و جوانان با پیروی کامل از آرمان های امام راحل و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، رژیم نامشروع اسرائیل را به رسمیت نمی شناسند و آن را به عنوان یک اصل خدشه ناپذیر نظام برای ترویج روحیه مبارزه  و اسلامی علیه صهیونیست ها سرلوحه خود قرار داده است 
 
بنابر اعلام وزارت ورزش و جوانان، قهرمانان ایران اسلامی نیز در میادین بین المللی یاری و همراهی قاطع خود از مردم ستمدیده فلسطین را پهلوانانه اعلام کرده اند و این حرکت ارزشی امروز به فرهنـگ عمـومی  و جـهانی تبـدیـل شده است.

در مورد اخیر هم وزارت ورزش پس از دریافت اطلاعات و گزارش های لازم از فدراسیون فوتبال و سایر منابع در چارچوب اصول و مبانی سیاست خارجی نظام و حفظ منافع ملی تصیمات مقتضی را اتخاذ خواهد کرد.

 

* فدراسیون فوتبال: در حال بررسی دقیق و کارشناسی همه جانبه ماجرای حاج صفی و شجاعی هستیم

روابط عمومی فدراسیون فوتبال نیز در پی حضور دو بازیکن ایرانی شاغل در تیم پانیونیوس یونان در دیدار برگشت مقابل نماینده رژیم اشغالگر صهیونیستی اطلاعیه ای صادر کرد.

در اطلاعیه روابط عمومی فدراسیون فوتبال آمده است:

ضمن تبریک ولادت پرخیر و برکت حضرت امام رضا(ع)، به استحضار عموم جامعه می‌رساند که پیرو مذاکرات متعدد انجام شده با این بازیکنان و علی رغم فشارهای سنگین وارده از سوی باشگاه یونانی، آنها در دیدار رفت در فلسین اشغالی حاضر نشده و  این مهم را با پذیرش جریمه های مالی رعایت کردند.


درباره حضور این دو بازیکن در دیدار برگشت که شب گذشته به انجام رسید، ضمن محکوم نمودن قاطع اتفاق رخ داده، فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران در حال بررسی دقیق و کارشناسی همه جانبه ماجرا بوده که بدون شک طی این مسیر می‌بایست پس از گفت و گوی رو در رو با این دو بازیکن و لحاظ کردن نظرات قبلی فدراسیون به نامبردگان انجام شود.


بدون شک ورزشکاران پرافتخار ایران زمین همواره نشان داده‌اند که هیچ علاقه‌ای به رویارویی با رژیم غاصب و اشغالگر صهیونیستی حتی در آوردگاه بزرگ المپیک و جهانی نداشته، ندارند و نخواهند داشت و مرام پهلوانی آنان طی سالیان زبانزد بوده و اتفاق شب گذشته در خارج از کشور و برنامه‌های فوتبال فدراسیون بوده است.

تیم فوتبال پانیونیوس شب گذشته در حالی که مسعود شجاعی و احسان حاج صفی را ۹۰ دقیقه در ترکیب داشت برابر نماینده رژیم صهیونیستی تن به شکست داد تا نتواند به مرحله بعدی لیگ اروپا صعود کند.

 

* آزادیخواه: حضور فوتبالیست های ایرانی مقابل اسرائیل نمره منفی برای وزارت ورزش است/ این موضوع باید در صحن علنی مجلس مطرح شود

حجت الاسلام احد آزادیخواه، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی هم در خصوص حضور فوتبالیست های ایرانی مقابل اسرائیل با بیان اینکه رژیم صهیونیستی خط قرمز ما است افزود: از آنجا که ما خط قرمزمان به لحاظ اعتقادی و امنیتی رژیم صهیونیستی است، معنایش این است که همه ارکان مرتبط با نظام از جمله ورزشکاران ما که یک رکنی برای کشور هستند به برکت این انقلاب به آن جایگاه رسیدند و باید این خط قرمر را مراعات بکنند و نظارت بر این مراعات به عهده متولی خاص یعنی وزارت ورزش و جوانان است.

وی با بیان اینکه در خصوص حضور فوتبالیست ها در تیم های خارجی باید قراردادهایی هم جمهوری اسلامی ایران داشته باشد اظهار کرد: فوتبالیست ها و ورزشکاران ما اگر قرار است در تیم های خارجی نقش آفرینی کنند قاعدتا باید منطبق بر یک قرارداد باشد و آن قرارداد باید با هماهنگی در واقع و اساتید فن و متخصصین این حرفه باشد یعنی نظارت بر فدراسیون و لزوما باید آنچه را که ما به عنوان خط قرمز از آن نام می بریم در آن قرارداد مراعات بشود.

حجت الاسلام آزادیخواه افزود: یکی از مباحثی که باید در قرارداد مطرح شود بحث اسراییل است که اگر این تیم قرار شد با اسراییل بازی کند بازیکن ما حق داشته باشد امتناع کند که این اتفاق نیفتاده است.

وی با انتقاد از عملکرد وزرات ورزش و جوانان در خصوص حضور ورزشکاران ایرانی در مقابل اسراییل گفت: متاسفانه وزارت ورزش و جوانان تعهدی در این زمینه نداده و از اینگونه اتفاقات یکبار دیگر هم افتاده است که ورزشکار زن ما کنار ورزشکار صهیونیستی رفته و جایزه گرفته بود که این شأن جمهوری اسلامی را پایین می آورد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: فرایند ورزش ما باید قدم به قدم تحت نظارت باشد و نظارت آن بر عهده وزارت ورزش و فدراسیون مربوطه هست و این نظارت اعمال نشده و دو نفر از بازیکنان مادر قالب تیم خارجی با صهیونیست ها بازی کردند و این زیر پا گذاشتن اصوال عرفی و اعتقادی کشور ما است.

وی با  اشاره به ورزشکارانی که قبلا از مقابله شدن با اسرئیل انصراف داده اند افزود:  اگر ورزشکارانی که تا حالا جوانمردانه وارد شدند و انصراف دادند از ما پرسش گری کنند واقعا مسئولان ورزش چه پاسخی باید به آنها بدهند و این عمل به نظر من یک نمره منفی برای وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال است.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار کرد: نظر من به عنوان یک نماینده این است که باید نماینده ها عکس العمل انجام دهند و این موضوع در صحن علنی مجلس مطرح شود.

* اصفهانیان: اقدام شجاعی و حاج صفی موشکافانه بررسی می شود/ فدراسیون واکنش مناسبی انجام خواهد داد

فریدون اصفهانیان با اشاره به حضور مسعود شجاعی و احسان حاج صفی در دیدار مقابل نماینده رژیم اشغالگر قدس اظهار کرد: فدارسیون فوتبال باید تصمیم نهایی را نسبت به این دو بازیکن بگیرد و این موضوع باید در هیئت رئیسه مطرح شود اما هنوز نظری از اعضای هیئت رئیسه گرفته نشده است.

وی با بیان اینکه هیئت رئیسه باید نسبت به این موضوع تشکیل جلسه دهد، افزود: اقدام این دو بازیکن باید به صورت دقیق و موشکافانه بررسی شود.

وی با انتقاد از این اقدام شجاعی و حاج صفی و با بیان اینکه شایسته نبود این دو بازیکن مقابل تیمی از رژیم صهیونیستی قرار گیرند، تصریح کرد: باید تصمیمی منطقی در خصوص اقدام این دو بازیکن فوتبال گرفته شود.

اصفهانیان با بیان اینکه تا به حال سابقه نداشت ورزشکاری از ایران در مقابل رژیم اشغالگر به میدان برود، گفت: اینکه این اتفاق چرا اتفاق افتاده جای بحث و سوال دارد، فدراسیون فوتبال با بررسی دقیق، واکنش مناسب را نسبت به این اقدام انجام خواهد داد.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال داشت: متاسفانه اقدام شجاعی و حاج صفی سبب خوشحالی رژیم صهیونیستی شده است.

 

سعیدی: شجاعی و حاج صفی باید به آرمان های مردم ایران وفادار می ماندند/ باید با این ۲ بازیکن باید برخورد جدی شود

محمد اسماعیل سعیدی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز در خصوص اقدام مسعود شجاعی و احسان حاج صفی برای حضور در برابر حریفی از رژیم صهیونیستی، گفت: موضوع این دو بازیکن برای بازی مقابل نماینده رژیم صهیونیستی باید در مجلس بررسی شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: شجاعی و حاج صفی نماینده ایران بودند و باید به آرمان های مردم ایران وفادار می ماندند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس ضمن تاکید بر اینکه باید با این ۲ بازیکن باید برخورد جدی شود؛ تصریح کرد: این موضوع به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.

 

* افشاریان: اقدام حاج صفی و شجاعی محکوم است/  ایران اسلامی پرچمدار مبارزه با رژیم صهیونیستی است

خداداد افشاریان داور بین المللی سابق فوتبال ایران نیز در این باره گفت: با توجه به اینکه بازی مقابل تیم های رژیم صهیونیستی در هر رده ای و رشته  ای در کشور ایران منسوخ است و تاکنون نیز موردی پیش نیامده بود که بخواهیم به مورد دوم آن دامن بزنیم رفتار این بازیکنان ملی پوش ایرانی یک رفتار نامتعارف و محکوم است.

وی بیان کرد: گرچه بهانه این بازیکنان این است که قرارداد دارند و با توجه به اینکه قرارداد را همیشه اول فصل می بندند باید در قرارداد این موضوع را که در مقابل تیم های رژیم صهیونیستی به میدان نروند را منعقد می کردند و از قبل نیز می توانستند این موضوع را پیش بینی کنند.

افشاریان اظهار کرد: چون ایران اسلامی پرچمدار مبارزه با رژیم صهیونیستی است و بازی در مقابل تیم مکابی از سوی این بازیکنان که محبوبیت زیادی در رشته فوتبال دارند و زحمت زیادی در تیم ملی ما کشیدند خیلی رفتار ناشایستی است.

داور بین المللی سابق فوتبال کشور ابراز داشت: مانباید به ظاهر موضوع نگاه کنیم و اشتباه آنها را همه تعمیم دهیم زیرا بازیکنان ملی پوش ایرانی نیز اسرائیل را قبول ندارند و نرفتند که صرفا بااین تیم بازی کنند بلکه با باشگاه خارجی تیم یونانی قرارداد دارند اما بازهم نمی توان این اقدام انها را توجیه کرد و این حرکت آنها محکوم است و نباید تکرار شود. 

افشاریان در پاسخ به این سوال که آیا قانونی مبنی بربازی نکردن بازیکنان ایرانی در مقابل تیم های رژیم صهیونیستی وجود دارد، نیز گفت: در قانون بند و ماده ای مبنی بر اینکه بازیکنان ایرانی در تمامی رشته ها در مقابل تیم های رژیم صهیونیستی به میدان نروند وجود ندارد اما برخی موضوعات آن چنان بدیهی است که نیاز به قانون ندارد و بازی نکردن در مقابل تیم های اسرائیلی از جمله این موضوعات است.

 

* انتقاد بسیج دانشجویی استان گلستان به رفتار دو ملی پوش ایران

بسیج دانشجویی استان گلستان نیز در پی اقدام غیرانسانی دو بازیکن تیم ملی کشورمان در بازی که در ترکیب تیم پانیونیوس برابر نماینده رژیم اشغالگر قدس داشتند بیانیه ای صادر کرد.

در بخشی از این بیانیه با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در قبال مردم مظلوم فلسطین و هتک حرمت به مسجد الاقصی آمده است:

دو بازیکن تیم ملی فوتبال چطور توانستند با نادیده گرفتن ظلم رژیم اشغالگر قدس به چنین اقدامی دست بزنند مگر اینان جنایات اسرائیل در حق مردم مظلوم فلسطین را ندیده اند؟!، آیا عوامل رژیم اشغالگر دست به ترور دانشمندان هسته ای کشورمان نزدند؟!

این بیانیه می افزاید: مگر رژیم کودک کش اسرائیل نماد ظلم و ظالم واقعی در دنیا نیست! و آیا در قرآن برنکوهش ظالم تاکید نشده است! حال این رفتار این دو دوبازیکن فوتبال از چه توجیه و منطقی برخوردار است!

در ادامه این بیانیه آمده است: متاسفانه شاهد بودیم در یک اقدام غیر انسانی مسعود شجاعی و احسان حاجی صفی به بهانه تعهد باشگاهی خود چشم بر روی تعهد انسانی و اخلاقی و شرعی خود بستند و با کسانی بازی کردند که مرتکب جنایات بی شمار در حق بشریت شده اند، این بازیکنان اگر به فرمایشات امام خمینی و مقام معظم رهبری توجه می داشتند در می یافتند که این رژیم منحوس چه جایگاهی در بین امت اسلام دارد.

این بیانیه می افزاید: مسئله ای که شرم آوی این رفتار آنها را بیشتر می کند این است که شاهدیم بسیاری از بازیکنان غیرمسلمان فقط به خاطر حس انسان دوستی و اخلاقی حاضر نبودند در مسابقاتی که با این رژیم کودک کش برگزار می شد شرکت نمایند و حتی از دست دادن با آنها خودداری می کردند به طوری که رونالدو بازیکن برتر فوتبال اظهار می داشت اگر یک بار بگویم اسراییل را دوست دارم فیفا مرا بهترین بازیکن سال معرفی خواهد کرد اما من طرفداری از آن کودک گرسنه فلسطینی را با رییس جمهور اسراییل عوض نمی کنم ولی با کمال تاسف باید گفت بازیکنان ایرانی ما که مسلمان هستنند تنها به خاطر بهانه واهی جریمه مالی حاضر شدند شرافت و غیرت خود را بفروشند و همبازی با دشمن بشریت شوند.

در همین راستا بسیج دانشجویی گلستان ضمن محکوم کردن این حرکت خائنانه این دو بازیکن از مسئولین به خصوص فدراسیون فوتبال انتظار دارد تا با آنان برخورد جدی نماید.

 

در حال تکمیل شدن....

انتهای پیام/