اسلام آباد خبر09:01 - 1396/05/25
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور خبر داد:

طراحی نظام جامع خدمات اجتماعی در برنامه ششم توسعه

اسلام آبادخبر: معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، از طراحی نظام جامع خدمات اجتماعی در برنامه ششم توسعه خبر داد.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد ، دکتر حبیب الله مسعودی فرید امروز چهارشنبه در سفر به کرمانشاه و در جمع خبرنگاران  با اشاره به راه اندازی مرکز جامع خدمات بهزیستی در شهرستان ثلاث باباجانی، اظهار کرد: در این مراکز خدمات جامع بهزیستی در بخش های توانبخشی، اجتماعی و پیشگیری ارائه خواهد شد.

وی ادامه داد: این مراکز در راستای خدمات پیشگیرانه، آموزش مهارت های زندگی، مهارت های پیش از ازدواج، غربال گری های حوزه پیشگیری از معلولیت ها مانند بینایی سنجی و شنوایی سنجی ارائه خدمات خواهند داشت.

شناسایی گروه‌های در معرض آسیب

به گفته معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، در حوزه های اجتماعی در این مراکز خدماتی مانند توانمندی اقتصادی، اجرای طرح تأمین مالی خرد، شناسایی گروه های در معرض آسیب و مداخلات بهنگام نیز صورت می گیرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: این مراکز موجب ارائه خدمات تجمیع شده تمام حوزه های بهزیستی به افراد مناطق محروم و برخورداری آنها از امکانات به صورت یکجا خواهد شد و اثر هم افزایی مطلوبی خواهد داشت.

تسهیل در دسترسی مردم به خدمات

مسعودی فرید با بیان اینکه ارائه خدمات تجمیع شده به جامعه هدف در یک مرکز علاوه بر مقرون به صرفه بودن دسترسی مردم به خدمات را تسهیل می بخشد، گفت: اقبال مردم نیز از گرفتن خدمات بالا می رود، چراکه در این مراکز خانوارها هر کدام دارای پرونده خواهند بود.

وی اضافه کرد: ظرفیت پذیرش خانوارها در این مراکز با توجه به وسعت منطقه و هر شهری متفاوت خواهد بود.

طراحی نظام ارائه خدمات اجتماعی طبق قانون برنامه ششم توسعه

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از طراحی نظام ارائه خدمات اجتماعی طبق قانون برنامه ششم که بهزیستی را متولی سلامت اجتماعی خوانده خبر داد و گفت: ارائه خدمات در مراکز جامع خدمات بهزیستی موجب آگاهی افراد از تمام خدمات این نهاد می شود.

مسعودی فرید اضافه کرد: مراکز جامع خدمات بهزیستی شکل توسعه یافته  پایگاه های سلامت اجتماعی، پایگاه های خدمات بهزیستی است که علاوه بر خدمات اجتماعی و توانبخشی می تواند دارای رویکرد اشتغال محور نیز باشد و در واقع این مراکز خدمات احضاء شده تمام معاونت ها را شامل می شود.

راه‌اندازی مرکز جامع خدمات بهزیستی ثلاث باباجانی

این مسئول با اشاره به اعتبار در نظر گرفته شده برای مرکز جامع خدمات بهزیستی که به صورت پایلوت در شهرستان ثلاث باباجانی راه اندازی می شود، گفت: برای پایلوت فعلا ۷۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده و افرادی در این مراکز مشغول به کار می شوند که شرایط لازم برای خدمات را داشته باشند.

وی همچنین به رایزنی های صورت گرفته سازمان بهزیستی با سازمان برنامه و بودجه برای دریافت اعتبار و راه و شهرسازی برای ساخت مراکز خدمات جامع بهزیستی خبر داد.