اسلام آباد خبر21:09 - 1396/06/23
یادمان شهیدان ریزوندی و شهبازی/

افتتاحیه مسابقات زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در اسلام آبادغرب+تصاویر

اسلام آبادخبر: مسابقات پهلوانی زورخانه ای بزرگسالان کشور در دو رده سنی 19 تا 30 و 31 تا 40 سال 1396 با عنوان یادواره سرداران شهید داریوش ریزوندی و محمود شهبازی در اسلام آباد غرب از توابع استان کرمانشاه برگزار شد.

به گزارشاسلام آباد خبر، مسابقات پهلوانی زورخانه ای بزرگسالان کشور در دو رده سنی 19 تا 30 و 31 تا 40 سال 1396 با عنوان یادواره سرداران شهید داریوش ریزوندی و محمود شهبازی در اسلام آباد غرب از توابع استان کرمانشاه برگزار شد.

 


به گزارشاسلام آبادخبر، بر همین اساس ورزشکاران، شرکت کنندگان، داوران، مربیان، سرپرستان، مسوولین فرهنگی، ورزشی، سیاسی، اجتماعی، نظامی و انتظامی استان و کشور با حضور بر سرمزار شهیدان داریوش ریزوندی و محمود شهبازی در باغ رضوان اسلام آباد غرب (گلزار شهدا) با آرمانهای شهدای انقلاب اسلامی ایران تجدید بیعت کردند.

 


گفتنی است: دکتر داورزنی (معاون ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان)، جوهری (رییس فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای)، دکتر یلفانی (نایب رییس فدراسییون پهلوانی و زورخانه ای)، حسینی (مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه)، احمدزاده (رییس کمیسیون ورزش شورای شهر کرمانشاه و رییس هیئت پهلوانی و زورخانه ای استان کرمانشاه)، داریوش ارجمند (بازیگر برجسته سینما و تلویزیون)، محمدرضا طالقانی (پیشکسوت خوشنام کشتی کشور)، کرمی (رییس ورزش و جوانان اسلام آباد غرب)، خانواده شهیدان شهبازی و ریزوندی از میهمانان ویژه این آیین بودند.

 

 


عطر افشانی، اهدای گل و فاتحه نثار شهدای باغ رضوان اسلام آباد، مدیحه سرایی گروهی ورزشکاران پهلوانی و زورخانه ای، سخنرانی داریوش ارجمند و ... از ویژه برنامه های این آیین بود.

 

 

گفتنی است: داریوش ارجمند (بازیگر برجسته سینما و تلویزیون) یکی از میهمانان ویژه این آیین بود که با در سخنانی اظهار داشت: جوانان شهید این مرز و بوم مالک اشترهای زمان اند و اگر قرار باشد کسی برند و الگوی جوانان شود آنان هستند.

 


ارجمند در ادامه با اشاره بر اینکه شهیدان این کشور به واقع پهلوانان حقیقی و الگوی جوانان هستند افزود: اگر قرار باشد در جامعه فرهنگی اشاعه پیدا کند یابد به ترویج فرهنگ پهلوانی توجه بیشتری شود که در این فرهنگ اصیل و ایرانی وطن دوستی، مردانگی، ایثار، از خودگذشتگی، شهادت طلبی، تدین، مردم داری و همه صفات و اخلاق پسندیده که هر انسانی در این کره خاکی در جستجوی رسیدن به آن است موج می زند.

 

 

هنرمند فرهیخته سینما و تلویزبون کشور با تاکید بر غنای فرهنگی ایرانیان با تاریخ و تمدنی بیش از 10 هزار سال گفت: خوشبختانه در طول تاریخ و قدمت کشورمان ما برای ارائه الگوهای مناسب به جوانان و عموم مردم هیچ وقت نیاز به الگوهای خارجی نداشته ایم و به طور مثال آن زمانی که هنوز مبحث فرپلی یا همان بازی جواتمردانه در مجامع ورزشی خارجی پیش نیامده بود پهلوان غلامرضا تختی در میادین بین المللی با اخلاق جوانمردانه خود مبلغ فرهنگ ایرانیان میان رقیبان خارجی خود بود.

 

 


لازم به ذکر است: در این رقابتها که با عنوان شهدا پهلوانان حقیقی پیگیری می شود تیم های استانهای کرمان، کردستان و خراسان رضوی به ترتیب با 310، 309 و 293  امتیاز بر روی سکوهای دوم و سوم مشترک قرار گرفتند.