اسلام آباد خبر07:50 - 1396/06/28

افزایش 1.4 نرخ بیکاری در کشور/ افزایش بزهکاری های اجتماعی زیر سایه کم توجهی دولت به آمار بیکاران

اسلام آبادخبر: رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به آمار اشتغال و بیکاری موجود در کشور و پیامد های این پدیده اظهارداشت: نرخ بیکاری در کشور در سال جاری با رشد 1.6 روبرو بوده است و بنابر اعلام مرکز آمار کشور در سال جاری 12.6 درصد از جمعیت فعال کشور در لیست افراد بیکار محسوب می شوند.

به گزارشاسلام آباد خبر، سلمان خدادادی ، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به آمار اشتغال و بیکاری موجود در کشور و پیامد های این پدیده اظهارداشت: نرخ بیکاری در کشور در سال جاری با رشد 1.6 روبرو بوده است و بنابر اعلام مرکز آمار کشور در سال جاری 12.6 درصد از جمعیت فعال کشور در لیست افراد بیکار محسوب می شوند.

 

وی بر همین اساس اضافه کرد: امروز یکی از مهم ترین دغدغه های اقتصادی و اجتماعی کشور ایجاد اشتغال برای 5 میلیون نفری است که در پی کسب وکار هستند ولی کاری برای آنها در کشور وجود ندارد؛ آمار هایی هم که از سوی مرکز آمار کشور در این باره ارائه می شود کمتر از میزان واقعی آمار بیکاری در کشور است.

 

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی لزوم همکاری نهاد های اقتصادی دولت و مجلس را ضروری برشمرد و گفت: باید تمام نهاد های اقتصادی دولت اعم از وزرات کار ، اقتصاد بانک مرکزی و معاونت اقتصادی رئیس جمهور همه و همه به شکل منسجم با یکدیگر در راستای ایجاد اشتغال متحد و هماهنگ شوند.

 

خدادادی با اشاره به پیامد های افزایش آمار بیکاری در کشور اظهارداشت: یکی از مهم ترین پیامد های افزایش آمار بیکاری در کشور افزایش مشکلات اجتماعی مانند طلاق، اعتیاد و بزهکاری های مختلف اجتماعی را در بر دارد و باید مسئولان امر هر چه زود تمام تلاش خود را برای حل این معضل در کشور بکار گیرند.

 

وی با اشاره به شعار سال در خصوص اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نیز تصریح کرد: شعار اصلی سال جاری همانطور که رهبر معظم انقلاب در سخنرانی ابتدای سال بیان کردند افزایش و توجه به تولید داخلی است در صورت توجه به این امر شاهد اشتغال زایی در کشور نیز می شویم که تحقق این امر مهم هم همت مسئولین امر را می طلبد .

 

 

انتهای پیام/