اسلام آباد خبر12:39 - 1396/06/28
رییس اداره تبلیغات اسلامی اسلام آبادغرب:

جوانان باید بدانند امام حسین (ع) احیاء گر واقعی اسلام ناب محمدی(ص) بود

اسلام آبادخبر: رییس اداره تبلیغات اسلامی اسلام آبادغرب گفت: مداحان سعی کنند نوحه هایی را انتخاب کنندکه معرفت مداح به اهل بیت و شئونات اهل بیت به مردم را بیان نمایند تا بصیرت و شعور افزایی در بین مردم و جوانان را بیشتر کند.

حجت الاسلام علی اوسط  کماسی رییس اداره تبلیغات اسلامی اسلام آبادغرب در گفتگو با  اسلام آباد خبر، با توجه به نزدیک شدن ایام سوگواری سالار شهیدان امام حسین(ع) گفت: مداحان سعی کنند نوحه هایی را انتخاب کنند که دارای مضامین بلند باشد که معرفت مداح به اهل بیت و شئونات اهل بیت به مردم را بیان نمایند تا بصیرت افزایی و شعور افزایی در بین مردم و جوانان را بیشتر کند.
 

 

حجت الاسلام کماسی تصریح کرد: تعداد هیئات مذهبی شهرستان اسلام آبادغرب حدود 40 هیئت هستند که ازین تعداد 36 هیئت برادر و 5 هیئت خواهر می باشد که این هیئات به صورت مردمی و خودجوش و با عشقی که مردم به اهل بیت (ع)خصوصاً امام حسین(ع) و یارانش دارند این محافل مذهبی برپا می شود.

 

وی خاطر نشان کرد: این هیئات در همه جا حضور دارند مساجد، حسینه ها و خیابان ها اگر چه چند سالی است بنابه این گذاشته شده است که محله هایی که هیئت دارند و متقاضی جدید جا و مکان ندارد مجوز هیئت جدید صادر نشود و هیئت های قبلی تقویت بشوند.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی اسلام آبادغرب تاکید کرد: درخواست ما از مسئولین هیئت امنا هیئت ها این است که انشالله سعی بکنند با نظم و از هرگونه خرافاتی که موجب رضایت دشمن می شود پرهیز بکنند. از نصب تصاویری که معلوم نیست مال اهل بیت باشد و منتسب است چون کسی اهل بیت را ندیده است عکس بگیرد و بی احترامی هم نشود. بنابه فرموه رهبری مضامین سبک و عام پسند نباشند

 

وی عنوان کرد: مداحان سعی کنند نوحه هایی را انتخاب بکنند که دارای مضامین بلند باشد که معرفت مداح به اهل بیت و شئونات اهل بیت به مردم را بیان نمایند تا بصیرت افزایی و شعور افزایی در بین مردم و جوانان را بیشتر کند.

 

وی گفت: مسئولین هیئات و امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب نیز تذکر داده اند به کسانی که مداح نیستند در غیر از ماه محرم خوانندگی جاهای دیگر مشغول هستند اجازه ندهند که در هئیات مذهبی به نوحه خوانی بپردازند.

 

حجت الاسلام کماسی تاکید نمود: هیئات مذهبی دقت کنند این ها مال شخص نیست متعلق به اهل بیت است و با اسم اهل بیت خصوصاً امام حسین(ع) و یارانش دارند این محافل و مجالس را بر پا می کنند پس این ها نمی توانند بگویند هیئت مال خودمان است و هرکاری می توانیم انجام بدهیم، سعی کنند شأن و عزت جایگاهی محفلی که به نام امام حسین و یارانش است حفظ کنند تا هم مورد رضای خدا و اهل بیت(ع) و هم مورد رضایت مردم قرار بگیرد.

 

وی افزود: رهبری هم فرمودند جوانان با شور وارد می شوند. مسئولین هیئات مذهبی دقت کنند که شور را به شعور تبدیل کنند تا یک جوان متوجه بشود هدف امام حسین (ع) از قیام چه بوده است؟ چه قضیه پشت این قیام بود که امام حسین(ع) سرش بر سر نیزه برود. با اون همه غیرتی که امام دارد خانوداه اش به اسارت برود، بدانند جوانان که امام حسین (ع) احیاء گر واقعی اسلام ناب محمدی(ص) بود اگر امام حسین(ع) قیام نمی کرد اسلام یزیدی یا به همان تعبیر اسلام داعشی حکم فرما می شد. اسلامی به مردم ارائه می دادند که داعش نمونه آن است.

 

وی گفت: فلذا امام حسین(ع) بخاطر احیاء اسلام، آزادگی، زیر ظلم نرفتن و این که درس آزادگی شجاعت، شهامت و شهادت تا قیامت در دانشگاهش به همه آزادگان عنایت بفرمایند و رفتند خون خود را برای احیای دین خدا تقدیم کردند و خدا هم آن را خون خودش میداند، خون خدا یعنی انقام گیرنده خون امام حسین(ع) خدا است.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی اسلام ابادغرب گفت: از همه ی هیئات، مسئولین هیئات، دست اندرکاران که با شور و شوق، محبت و دلسوزی برای اعتلای اهل بیت زحمت می کشند گفت: از همه ی این عزیزان صمیمانه تقدیر و تشکر می کنم زحمات زیادی متقبل می شوند که قطعاً این زحمات نزد خدا و اهل بیت(ع) بی اجر نخواهد بود.

 

وی گفت: امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب نیز تأکید داشته اند از روحانیت بزرگوار استفاده بشود تا تاریخ عاشورا و درس های عاشورا برای مردم بیان کنند