اسلام آباد خبر14:20 - 1396/07/14
امام جمعه اسلام آبادغرب:

نياز به روشنگرى و فعاليت تبليغاتى فعال و تهاجمى در مقابل تبليغات عظيم دشمن/تأمين امنيت كشور و مقابله نيروى انتظامى با مفاسد و اشرار، بسيار حائز اهميت است

اسلام آبادخبر: امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب گفت: دشمن تبليغاتى عظيم را عليه كشورمان به‌راه انداخته است كه نيازمند برخورد مدبرانه و روشنگرى و فعاليت تبليغاتى فعال و تهاجمى از سوى كشورمان است.

به گزارشاسلام آباد خبر، حجت الاسلام محمدطه مهری در خطبه های نمازجمعه امروز در مسجدجامع اسلام آبادغرب  با اشاره به  برگزارى مراسم حج امسال اظهار کرد: به لطف خداى متعال و با تلاش جدى مسؤولان ايرانى و دست‌اندركاران كشورمان حج امسال به‌خوبى صورت گرفت و على‌رغم تلاش‌هاى عربستان در ايجاد مشكل در مراسم حج، به لطف خدا حجاج ايرانى با سلامت و عزت به كشور بازگشتند. در اين ميان حكومت سركوبگر و جنايتكار عربستان كه از كشتار حجاج و مسلمانان در حج و غير آن ابايى نداشته و سابقه‌ى جنايتكارى خود را در حج خونين سال ۶۶ و ۹۴ و در كشتار مسلمانان يمن و بحرين نشان داده است، تبليغاتى عظيم را عليه كشورمان به‌راه انداخته است كه نيازمند برخورد مدبرانه و روشنگرى و فعاليت تبليغاتى فعال و تهاجمى از سوى كشورمان است.  

 


وی افزود: به همين مناسبت رهبر معظم انقلاب اسلامى در ديدار خود با سرپرست حجاج ايرانى، مسؤولان و دست‌اندركاران حج امسال، با ابراز خرسندى از بازگشت همراه با سلامت و عزت حجاج ايرانى، به‌ وجود يك جبهه بين‌المللى و عظيم تبليغاتى در مقابل جمهورى اسلامى اشاره و خاطرنشان كردند: راه مقابله با اين جبهه خطرناك، روشنگرى و برخورد تبليغاتى فعال و تهاجمى است و حج يكى از مراكز اصلى و اساسى براى اين اقدام است.


امام جمعه شهرستان با اشاره به تأكيد رهبر معظم انقلاب اسلامى بر فعاليت روشن‌گرانه، فعال و تهاجمى، خاطرنشان کرد: نظام اسلامى ما نبايد در اين عرصه ابتكار عمل را از دست بدهد و حالت انفعالى به خود بگيرد. فرو رفتن در لاك دفاعى، خود يك اشتباه اصلى و مهم است. به‌عنوان مثال در حالى كه حكومت عربستان حامى اصلى تروريست‌ها و يكى از مراكز اصلى صدور تروريست به دنياست و آمريكا به‌عنوان حامى رسمى تروريست‌هاى سابقه‌دار حتى تا تصويب بودجه براى برخى گروه‌هاى تروريستى در كنگره خود پيش‌ رفته است؛ اين دو مركز جنايت و تروريسم در همين ايام حج، ايران اسلامى را به حمايت از تروريست‌ها و دخالت‌هاى بى‌ثبات‌كننده در منطقه متهم كردند.

 

وی افزود: در چنين شرايطى به لاك دفاعى رفتن كار درستى نيست. مسأله اين نيست كه نبايد در برابر تهمت‌ها از خود دفاع كنيم؛ اين‌كار حتما لازم است. آنچه بايد توجه كرد اين است كه طراحى و سبك كار ما در تبليغات نبايد دفاعى و منفعلانه باشد. روش تبليغى و نحوه‌ى كار ما بايد فعالانه و تهاجمى باشد. به‌همين‌دليلرهبر معظم انقلاب با اشاره به‌ وجود يك جبهه بسيار خطرناك و فعال و مجهز به انواع وسائل و امكانات تبليغاتى در مقابل جمهورى اسلامى، گفتند: نظام اسلامى ظرفيت و توان فراوانى براى ايستادگى و تهاجم عليه اين جبهه دارد و فرصت حج بهترين منبر تبليغى براى ارتباط گرفتن با مردم دنيا و خنثى كردن تبليغات طرف مقابل است.



حجت الاسلام مهری در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه گفت: اُوصيکُم عِبَّادَالله وَنَفسي بِتَقوَي الله خودم وهمه شما خواهران وبرادران ديني را به تقواي الهي و پرهيز از  محرّمات دعوت مي کنم.


وی اظهار کرد: حادثه كربلا و عاشوراى حسينى(ع) از اثرگذارترين حوادث تاريخ مى‌باشد كه جامعه اسلامى و جهان بشريت از بركات آن بهره‌هاى فراوانى برده است. ويژگى‌هاى شخصيتى و مبانى اعتقادى و فكرى پديدآورندگان و اقدامات انجام شده در عاشورا، استثنايى و بى‌نظيرند.

 

امام جمعه شهرستان با بیان اینکه؛ حادثه كربلا، دو صفحه دارد، گفت: يك صفحه آن، پر است از ظلم، جنايت، بی‌شخصيتى، پستى، مصيبت، زشتى و پلشتی که در اين صفحه، قتل‌عام انسان‌هاى‌ بى‌گناه- از سالخورده تا كودك شيرخوار- اسب بر بدن شهید تاختن، آب ندادن به انسان‌هاى تشنه، شلاق زدن زنان و كودكان‌ بى‌پناه و مصيبت‌ديده، سوار كردن اسيران بر شترهاى‌ بى‌جهاز و... را مى‌بينيم.


وی افزود: در صفحه ديگر اين حادثه- آن صفحه‌اى كه قهرمانش حسين‌بن على(ع) است- هرچه مى‌بينيم، زيبايى، حماسه، حق‌پرستى، عبادت و معنويت، مهربانى و كرامت انسانى است. با نگاه كردن به اين صفحه از حادثه عاشوراست كه بشريت به خود مى‌بالد و براى رسيدن به مقام انسانيت اميدوار مى‌شود.


خطیب جمعه اسلام آبادغرب بیان داشت: امام حسين(ع) روح عاشورايى بودن را در همه انسان‌هاى آزادى‌خواه تاريخ زنده كرد. دل‌هاى مؤمن، در پرتو درس‌ها و زيبايى‌هاى عاشورا، حسينى شدند تا به هنگام مقابله با دشمن، دچارترديد نشوند و از قدرت باطل و گستردگى جبهه زشتى‌ها و پليدى‌ها نهراسند و فقط به خدا توكل داشته باشند.


وی تصریح کرد: از امام حسين(ع) همان يك جمله «هَيْهَاتَ مِنَّا الذِّلَّة» كافيست تا جهانى را چراغ هدايت، كليد سعادت، آفتابى گرمابخش و حيات جاودانه باشد.



امام جمعه شهرستان با گرامیداشت  هفته نيروى انتظامی اظهار کرد: نيروى انتظامى تاكنون ۱۳ هزار شهيد تقديم انقلاب اسلامى كرده كه از اين تعداد، ۸ هزار شهيد مربوط به دوران دفاع مقدس است، مابقى در راستاى تأمين امنيت مردم در داخل كشور و در مرزها به شهادت رسيدند.  


وی افزود: همچنين نيروى انتظامى ۲۲ هزار جانباز تقديم انقلاب اسلامى كرده كه از اين تعداد ۱۲ هزار و ۵۰۰ جانباز مربوط به دوران دفاع مقدس است. ناجا دو هزار و ۱۰۰ آزاده نيز دارد به‌اضافه اين‌كه ۱۲۶ هزار نفر از رزمندگان دوران دفاع مقدس از نيروهاى كميته انقلاب اسلامى، ژاندارمرى و شهربانى بودند. نيروى انتظامى در امر مبارزه با موادمخدر نيز ۳۷۰۰ شهيد و ۱۲ هزار جانباز تقديم نموده است.


حجت الاسلام مهری با وجود همه اقدامات و حركات شرارت‌آميزى كه براى سلب امنيت از كشور در طول ۳۸ سال گذشته انجام شد، اما سازمان‌هاى مسلح ازجمله نيروى انتظامى و جوانان مؤمن، با كمال رشادت و قدرت ايستادند و از امنيت كشور دفاع كردند.


وی افزود: هيچ سازمان و نيرويى به اندازه نيروى انتظامى در مقابل چشم مردم قرار ندارد و برهمين اساس، «توانايى، قدرت، اقدام به‌موقع و رشادت اين نيرو»، مايه افتخار و سربلندى براى نظام است.


خطیب جمعه با اشاره به تأكيد فرمانده كل قوا بر اين‌كه نيروى انتظامى با تأمين امنيت مردم، زمينه‌ساز تأمين آبروى نظام جمهورى اسلامى‌ می‌شود، گفت: امنيت كشور را در ناامنى كنونى منطقه، مثال‌زدنى خواندند و فرمودند: در شرايطى كه دست‌هاى آلوده دشمنان، بذر تروريست را در منطقه پاشيده‌اند، تأمين امنيت كشور و هم‌چنين مقابله نيروى انتظامى با مفاسد و اشرار، بسيار حائز اهميت است و اين نقش بايد از بُعدِ علمى، تحقيقى، تجربى و مهارت‌آموزى در مراكزى همچون دانشگاه نيروى انتظامى، روزبه‌روز تقويت و با جديت پيگيرى شود.


وی تصریح کرد: ما بايد نيروى انتظامى در طراز جمهورى اسلامى و دولت اسلامى و يك جامعه اسلامى و قرآنى داشته باشيم و به توفيق الهى مى‌توانيم به چنين هدفى برسيم.