اسلام آباد خبر08:03 - 1396/07/19

جدال سرخابی ها در اهواز/ شاگردان کریمی در اندیشه فرار از قعر جدول

اسلام آبادخبر: لیگ برتر فوتبال بعد از وقفه چند هفته ای روز پنج شنبه با انجام 2 دیدار وارد هفته نهم می شود.

به گزارشاسلام آباد خبر،  به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، هفته نهم لیگ برتر فوتبال روز پنج شنبه با انجام 2 دیدار آغاز می شود و در یکی از حساس ترین بازیها، پرسپولیس به مصاف استقلال خوزستان می رود. مابقی بازی های این هفته هم روز جمعه برگزار می شود.

استقلال خوزستان- پرسپولیس/ ورزشگاه غدیر اهواز ساعت 17

قهرمانان فصل پانزدهم و شانزدهم در حالی روز پنج شنبه در اهواز به مصاف هم می روند که این روزها با مسائل حاشیه ای مواجه هستند.

سرخپوشان پایتخت هنوز از اتفاقات رخ داده در ابوظبی و خوشگذرانی بازیکنان خود قبل از بازی با الهلال رها نشدند و حراست وزارت ورزش و جوانان هم پیگیر این موضوع است.

به هر حال پرسپولیسی ها قبل از بازی برگشت برابر الهلال عربستان باید در لیگ برتر به مصاف استقلال خوزستان بروند و با برد برابر آبی پوشان اهوازی می توانند با روحیه بالا راهی مسقط عمان شوند.

البته ملی پوشان پرسپولیس به علت بازی تدارکاتی تیم ملی برابر روسیه یک روز قبل از بازی با استقلال خوزستان به ایران باز می گردند و شاید برانکو از آنها در این بازی استفاده نکند تا ملی پوشان آماده بازی با الهلال عربستان شوند.

فرشاد احمد زاده و شجاع خلیل زاده مصدومان پرسپولیس هستند که احمد زاده مصدومیتش برطرف نشده است و قادر به همراهی پرسپولیس در این بازی نیست اما شجاع خلیل زاده خیلی زود به تمرینات گروهی اضافه شد و مشکلی برای همراهی پرسپولیس برابر استقلال خوزستان ندارد. البته گفته می شود برانکو  قصد ندارد ریسک کند و از خلیل زاده در این بازی استفاده کند.

مهدی طارمی مهاجم گلزن پرسپولیس هم به علت محرومیت نمی تواند سرخپوشان پایتخت را در این بازی همراهی کند.

به هر حال علیپور و منشا در غیاب طارمی زوج خط حمله پرسپولیس را در این بازی تشکیل می دهند.

سرخپوشان پایتخت در صورت برد برابر استقلال خوزستان فقط یک پله جایگاهش در جدول رده بندی ارتقا می یابد و نمی تواند صدر جدول را از پارس جنوبی جم باز پس بگیرد.

در آن سوی میدان، تیم استقلال خوزستان هیچ نام و نشانی از آن مدعی اول قهرمانی فصل پانزدهم ندارد و فقط عبداله ویسی به نیمکت این تیم بازگشته است.

شاگردان ویسی در وضعیت بحرانی قرار دارند و با 7 امتیاز در جایگاه پانزدهم قرار دارند.آنها برای خروج از بحران نیاز به سه امتیاز این بازی دارند اما کار سختی برابر پرسپولیس دارند.

همچنین آبی پوشان اهوازی از لحاظ مالی وضعیت مناسبی ندارند و حتی بازیکنان این تیم تهدید کردند که در صورت حل نشدن مشکلات مالی شان برابر پرسپولیس بازی نمی کنند. البته تهدید آنها یک بار موثر واقع شد و بخشی از مطالباتشان را دریافت کردند و اکنون هم خواستار دریافت حقوقشان هستند.

به هر حال مسئولان استقلال خوزستان باید بخشی از مطالبات بازیکنان را قبل از بازی با پرسپولیس پرداخت کنند تا بازیکنان این تیم راضی شوند که برابر سرخپوشان پایتخت بازی کنند.

شیخ ویسی دروازه بان استقلال خوزستان  به علت مصدومیت نمی تواند برابر پرسپولیس بازی کند و گودرز داوودی از دروازه تیمش محافظت می کند.

همچنین طالب ریکانی و حکیم نصاری به علت درگیری با یکدیگر از استقلال خوزستان اخراج شدند و هنوز تکلیف این دو بازیکن مشخص نشده است.

تاریخچه بازی های پرسپولیس و استقلال خوزستان

دو تیم فوتبال پرسپولیس و استقلال خوزستان در چهار سال گذشته 8 بار به مصاف هم رفتند که سهم سرخپوشان پایتخت 4 برد، سهم آبی پوشان اهوازی 1 برد و 3 بازی هم با نتیجه مساوی به پایان رسیده است.

پرسپولیس در 8 بازی گذشته 9 گل به ثمر رسانده و در مقابل استقلال خوزستان 5 گل وارد دروازه سرخپوشان پایتخت کرده است.

محمد حسین زاهدی فرد به همراه کمک هایش آرمان اسعدی، محمد عطایی و کوپال ناظمی این بازی را قضاوت می کنند.

پیکان- گسترش فولاد/ ورزشگاه شهدای شهر قدس ساعت 16

شاگردان جلالی تاکنون نتایج خوبی در لیگ برتر فوتبال گرفتند و با 14 امتیاز در جایگاه چهارم قرار دارند. آنها قصد دارند روند رو به رشد خود را ادامه بدهند و با برد این بازی در کورس قهرمانی بمانند.

در آن سوی میدان، تیم گسترش فولاد وضعیت مناسبی در جدول رده بندی ندارد و با 7 امتیاز در قعر جدول حضور دارند.

مسئولان گسترش فولاد بعد از نتایج ضعیف تیم خود تصمیم گرفتند که بوناچیچ را برکنار کنند و فیروز کریمی را جایگزینش کند. کریمی در اولین حضورش در نیمکت گسترش فولاد در جام حذفی توانست با برتری برابر نفت مسجد سلیمان به مرحله بعدی این رقابتها راه یابد.

به هر حال این دومین حضور فیروز کریمی  در نیمکت مربیگری گسترش فولاد است و باید دید این مربی می تواند وضعیت تیم تبریزی را بهبود ببخشد یا نه!

علی صفایی، رضا سخندان، رضا قیم و علی اصغر مومنی تیم داوری این بازی را تشکیل می دهند.

انتهای پیام/