اسلام آباد خبر10:25 - 1396/07/27

یک میلیون و نیم شغل در شش ماه نمی توان ایجاد کرد/دولت اسناد ادعای خود را به مجلس ارائه کند/در شرایط رکود و تورم چگونه توانسته اند 1.5 میلیون شغل ایجاد کنند؟

اسلام آبادخبر: رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یک میلیون و نیم شغل در شش ماه نمی توان ایجاد کرد اظهارداشت: با این وضعیت نابسامان اقتصادی کشور دولت در سال گذشته هم نتوانست 950 هزار شغل ایجاد کند ان وقت امروز در وضعیت نابسامان اقتصادی یک میلیون و نیم شغل ظرف شش ماه ایجاد کرده است؟

به گزارشاسلام آباد خبر، سلمان خدادادی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو باشبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به اعلام آمار ایجاد اشتغال میلیونی در شش ماه از سوی دولت تصریح کرد: اقای جهانگیری اخیرا اعلام کرده اند که در شش ماه یک میلیون و نیم شغل در کشور ایجاد کرده اند که در وهله اول باید پرسید آیا امکان چنین موردی در این شرایط رکودی و تورم قابل اجرا و شدنی است یا خیر؟

 

وی بر همین اساس اضافه کرد: متوسط ایجاد شغل در کشور سالانه 950 هزار تا یک میلیون در بهترین شرایط است که در برنامه ششم توسعه نیز به آن اشاره شده است ، آقایان دولتی اگر در عرض شش ماه یک میلیون و نیم شغل ایجاد کرده اند پس چرا این همه کارگر و کارمند بیکار در کشور وجود دارد؟ 

 

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یک میلیون و نیم شغل در شش ماه نمی توان ایجاد کرد اظهارداشت: با این وضعیت نابسامان اقتصادی کشور دولت در سال گذشته هم نتوانست 950 هزار شغل ایجاد کند ان وقت امروز در وضعیت نابسامان اقتصادی یک میلیون و نیم شغل ظرف شش ماه ایجاد کرده است؟

 

خدادادی با اشاره به تعطیلی کارخانه ها و کارگاه های تولیدی و امار بیکاری در کشور تصریح کرد: نمی توانیم بگوییم دولت در این زمینه کاری هم انجام نداده است اما کار هایی که برای ایجاد اشتغال در کشور انجام شده کافی نبوده و در جاهایی هم بر علیه آنان کار شده است مثل مورد اخیر کارخانه های اذراب و هپکو که بسیاری از کارگر های آنان از کار بی کار شدند .

 

وی بر همین اساس اضافه کرد: در حال حاضر قریب به پنج میلیون بیکار در کشور وجود دارد که اگر بخواهیم هر سال 1 میلیون شغل ایجاد کنیم این افراد بعد از 5 سال صاحب کار می شوند که ضروری است دولت در این زمینه اقدامات قابل توجه و در خوری را انجام دهد.

 

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تا کنون گزارشی مبنی بر ایجاد یک و نیم میلیون شغل در کشور به دست مجلس و کمیسیون مربوطه نرسیده است و دولت باید در خصوص این ادعای خود گزارشات و اسناد موثق را به مجلس ارائه دهد.

 

انتهای پیام/