اسلام آباد خبر19:21 - 1396/08/27
فلاحت‌پیشه:

تحریم زلزله‌زدگان شرافتمندانه نیست؛ آمریکا شرافت را از سگ‌های زنده‌یاب بیاموزد/ رئیس‌جمهور فرانسه تخم لَق برجام را به مسائل دفاعی تسری داد

اسلام آبادخبر: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: آمریکایی‌ها درست در چنین ایامی که یکی از مشکلات ما امداد هوایی است سعی می‌کنند تحریم را در فروش هواپیما به کشور ادامه دهند.

به گزارشاسلام آباد خبر، 

به نقل از خبرگزاری فارس، حشمت‌الله فلاحت پیشه، نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفتگو با خبرگزاری دانشجو، در خصوص طرح آمریکایی مبنی بر عدم صدور هواپیمای بوئینگ به ایران به دلیل خطراتی، چون پولشویی و تروریست گفت: متاسفانه از زمانی که زلزله کرمانشاه آمد دنیا با ایران همدردی کرد، اما آمریکایی‌ها مرتبا احکامی علیه جمهوری اسلامی صادر می‌کنند. وی با بیان اینکه به اعتقاد من سیاستمداران آمریکایی از سگ‌های زنده یاب باید قدری شرف بیاموزند، گفت: درست در چنین ایامی که یکی از مشکلات ما امداد هوایی بود آن‌ها سعی می‌کنند تحریم را در فروش هواپیما به کشور ادامه دهند. فلاحت پیشه با بیان اینکه دنیا و آمریکا به خوبی می‌داند این هواپیما‌ها هیچ یک از احتمالات مبنی بر ایجاد ناامنی در موضوع هواپیمایی کشوری را شامل نمی‌شود و نه دغدغه پولشویی برای آن‌ها وجود دارد و نه دغدغه تروریست گفت: آمریکایی‌ها با کشور زلزله خیزی که نیازمند کمک و امداد است با خوی استکباری برخورد می‌کند. این نماینده مجلس با بیان اینکه این اقدامات نقض صریح برجام است، یادآور شد: جمهوری اسلامی این موضع که نقض برجام صورت گرفته اعلام می‌کند و از لحاظ سیاسی نیز انتظار می‌رود که اتحادیه اروپا به این بحث ورود پیدا کند. عضو کمیسیون امنیت ملی تصریح کرد: البته متاسفانه این اتحادیه نیز از حیثیت خود در موضوع برجام دفاع نمی‌کند و حتی مکرون رئیس جمهور فرانسه تخم لقی که اروپا در خصوص برجام کاشت را به مسائل دفاعی نیز تسری داد. وی در پایان خاطر نشان کرد: اگر جمهوری اسلامی به این نتیجه برسد که آمریکا و اروپا نقض برجام می‌کنند و مطابق قانون مصوب مجلس داده‌ها و ستاده‌های برجام سودی برای ما ندارد سیاست‌های خاص خود را در پیش می‌گیرد به عنوان مثال در موضوع هسته‌ای در صورت عهدشکنی‌ها و مواجه شدن روند توسعه دانش هسته‌ای در ایران را با مشکل روبرو کند. جمهوری اسلامی به سمت تولید بیست الی شصت درصد برای تولید‌«های تکنولوژی» می‌رود و ما نمی‌توانیم توسعه روز خود را متوقف و آن را منوط به رفتار افرادی کنیم که نقض عهد جزو مرام و منش آنهاست.