اسلام آباد خبر11:22 - 1396/08/30
فرماندار اسلام آباد غرب مطرح کرد:

ساکنین واحدهای فاقد مشکل مسکن مهر اسلام آبادغرب می بایست به محل سکونت بازگردند

اسلام آبادخبر: فرماندار اسلام آبادغرب گفت: به ساکنین واحدهایی که مشکل فنی داشته و غیر قابل سکونت می باشند توسط دولت خدمات ارائه خواهد شد.

به گزارشاسلام آباد خبر، صبح امروز جلسه ستاد مدیریت بحران باحضور معاون مرکز فرماندهی مدیریت بحران کشور در محل فرمانداری برگزار شد.


در این جلسه پس از ارائه گزارش خسارات وارد شده توسط مدیران دستگاههای مختلف؛ فرماندار اسلام آباد غرب با بیان اینکه ستاد بحران شهرستان با آماده باش کامل پس از وقوع زلزله کار امداد رسانی به آسیب دیدگان را آغاز نموده و هم اکنون هم این روند ادامه دارد عنوان کرد:  بحث اسکان موقت آسیب دیدگان با توجه به برودت هوا بزودی پایان خواهد یافت و عمده مشکل اسکان که در مسکن مهر وجود دارد با نظر کارشناسان نظام مهندسی استان وضعیت بلوک ها مشخص خواهد شد و ساکنین تمامی واحدهایی که به لحاظ فنی و نظر کارشناسان  فاقد مشکل سکونت خواهند بود می بایست به محل سکونت بازگردند و به ساکنین واحدهایی که مشکل فنی داشته و غیر قابل سکونت می باشند با تمهیداتی که توسط دولت اندیشیده شده است خدمات ارائه خواهد شد.


 کریمی گفت: قطعا تسهیلات اعطایی دولت به تمامی خساراتی که به علت وقوع زلزله با اعلام نظر کارشناسان  ایجاد شده  تعلق خواهد گرفت و مشکلی در این ارتباط وجود ندارد.


فرماندارشهرستان گفت: در بحث بیمه هم کلیه واحدهای بیمه شده از جمله مسکن مهر، مددجویان کمیته امداد و ... توسط بیمه های مستقر در شهرستان تعیین خسارت درحال انجام است.


در این جلسه دکتر لطیفی معاون فرماندهی ستاد مدیریت بحران کشور در سخنانی با تسلیت به خانواده داغدار آسیب دیدگان زلزله عنوان کرد تا اسکان کامل آسیب دیدگان زلزله ستاد مدیریت بحران در اسلام آباد غرب هر روز برگزار و در مدت زمان کوتاهی انشاالله وضعیت به شکل قبل از وقوع زلزله در خواهد آمد .


دکتر لطیفی گفت در حال حاضر وضعیت قرار گرفتن چادرهای برپا شده استاندارد نبوده و باید فاصله در این موضوع رعایت شود.


دکتر لطیفی گفت انتظار داریم مردم عزیز این شهرستان با مجموعه مدیریت بحران همکاری لازم را داشته باشند و پس از اعلام نظر کارشناسان از این وضعیت اسکان خارج شوند و بدون هیچگونه نگرانی به شرایط عادی زندگی خود بازگردند و ما هم با تمام توان در کنار این عزیزان تا آخر کار خواهیم بود.


در این جلسه اهم مصوبات بدین شرح می باشد؛ یک دستگاه خودرو آتش نشانی ؛یکدستگاه خودرو اورژانس در مسکن مهر مستقر ؛وضعیت  واحدهای مسکن مهر به لحاظ فنی توسط کارشناسان ارزیابی و اعلام نظر شود، پیمانکار راه دسترسی مسکن مهر در اجرای پروژه تسریع نماید، مشکل روشنایی چادرهای برپا شده توسط اداره برق حل شود، ادوات مورد نیاز برای آوار برداری ساختمان های تخریب شده از طزیق استان تامین شود.


در این جلسه  گزارش خسارات وارد شده توسط مدیران دستگاههای بنیاد مسکن، جهاد کشاورزی، صنعت معدن تجارت ، آموزش و پرورش ارائه گردید.