اسلام آباد خبر14:01 - 1396/09/05
امام جمعه اسلام آبادغرب در جمع بسیجیان شهرستان:

در زلزله اخیر تفاوت مدیریت بسیجی و جهادی با مدیریت کاغذی و پشت میز نشین مشخص شد

اسلام آبادخبر: امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب گفت: در زلزله اخیر آنجایی که مدیریت و تفکر بسیجی بود، موفقیت و یاری رساندن به آسیب دیدگان زلزله مشاهده شد، و آنجایی که مدیریت کاغذی، مدیریت دستوری و پشت میزی بود، مشخص شد این مدیریت نا کارآمد است و برای بحران دردی را دوا نمی کند.

به گزارشاسلام آباد خبر، حجت الاسلام مهری امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب به مناسبت پنجم آذر سالروزسالروز تشکیل بسیج در جمع بسیجیان شهرستان در مسجد جامع اسلام آبادغرب ضمن گرامیداشت هفته بسیج، فرا رسیدن شهادت یازدهمین اختر تابناک امامت و ولایت امام حسن عسکری(ع) را تسلیت گفت.

 

وی همچنین در گذشت جمعی از هم استانی های عزیز را بر اثر زلزله اخیر را تسلیت عرض نمود.

 

امام جمعه شهرستان  گفت: وجود بسیج یکی از معجزات جمهوری اسلامی است، بسیج یک پایه مستحکم برای انقلاب است.

 

وی افزود: امروز بسیج در زمینه های مختلف فناوری، معنوی ، خدمات اجتماعی ، تعلیم و تربیت و در تمام زمینه هایی که برای یک جامعه پویا و با نشاط لازم است فعالیت  دارد.

 

حجت الاسلام مهری با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص بسیج اظهار کرد: بسیج یعنی حضور بهترین، با نشاط ترین، با ایمان ترین نیروهای عظیم ملت در میدان هایی که برای منافع ملی ، برای اهداف والا کشورشان به آن نیاز دارد. همیشه بهترین، خالص ترین، شریف ترین و پرافتخارترین انسان ها این خصوصیات را دارند.

 

وی افزود: رهبری می فرمایند؛ بی احترامی به بسیج یا نابخردانه است، یا خائنانه، تا وقتی که این کشور ، ملت و جامعه  به امنیت نیاز دارد، به نیروی بسیج  و انگیزه بسیجی نیاز داریم.

 

امام جمعه شهرستان  با بیان اینکه؛ حضرت علی (ع)  بهترین و برترین الگو برای بسیجیان است، گفت: بسیج از 4 حرف تشکیل شده؛ "ب" بسیج به معنای بیداری، " س" بسیج به معنای سازماندهی، "ی" بسیج به یاری گری و "ج" بسیج به مهنای جهاد است.

 

وی افزود: هرجایی به وجود بسیج نیاز است در آنجا حضور دارد و خدمت و مبارزه می کند و در هر زمان و مکانی گوش به فرمان امام و رهبر خویش است.

 

حجت الاسلام مهری با اشاره به حادثه زلزله اخیر، گفت: در آنجایی که مدیریت  و تفکر بسیجی بود وآنجایی مدیران بسیجی ما در حادثه حضور پیدا کردند، موفقیت، نظم، انظباط، کنترل و یاری رساندن به آسیب دیدگان زلزله مشاهده شد، و آنجایی که مدیریت کاغذی، مدیریت دستوری و پشت میزی بود، مشخص شد این مدیریت نا کارآمد است و برای بحران دردی را دوا نمی کند.

 

وی با اشاره جنایات دواعش و حضور چند ساله در منطقه گفت: تفکر بسیجی و تفکر مقاومت موجب پایان دادن  به سیطره داعش و پایان عمر خبیث آن گردید.

 

امام جمعه اسلام آبادغرب عنوان کرد: آنچه ما را پیروز کرد تفکر مذاکره، تفکر خواهش و التماس نبود، بلکه تفکر بسیجی موجب پیروزی در سوریه و عراق شد و تفکر بسیجی در هر جایی بیاید، تفکر استقامت، مقاومت و تفکر سازش ناپذیری است که نتیجه آن در جنگ پیروزی است.

 

وی افزود: گرچه دشمن بدنبال نفوذ است، با وجود مشکلات فرهنگی و اقتصادی کشور، اگر بخواهیم از این مشکلات عبور کنیم باید تفکر بسیجی، تخصص بسیجی، مدیریت جهادی، مهربانی و اتحاد در کشور ما حاکم باشد.