اسلام آباد خبر11:52 - 1396/09/11
فرماندار اسلام آباد غرب مطرح کرد:

بزودی تسهيلات بلاعوض منازل آسيب ديده در زلزله اسلام آبادغرب پرداخت مي شود

اسلام آبادخبر: فرماندار اسلام آباد غرب گفت: در روزهاي آينده تسهيلات بلاعوض منازل آسيب ديده در اسلام آبادغرب پرداخت مي شود.

به گزارشاسلام آباد خبر، باحضور فرماندار اسلام آبادغرب و جمعي از مديران جلسه مديريت بحران در محل دفتر فرمانداری تشكيل شد.



فرماندار اسلام آباد غرب در این جلسه گفت:  زلزله شب گذشته هيچ گونه آسيبي به همراه نداشت و همه دستگاههاي عضو مديريت بحران شب گذشته در آماده باش كامل بودند و خوشبختانه هيچ گونه مشكل خاصي در سطح شهرستان وجود نداشت و هم اكنون روال زندگي مردم به حالت عادي برگشته است و انتظار داريم مردم عزيز موضوعات مربوط به زلزله را از طريق مراجع رسمي و اخبار را از رسانه ملي دنبال كنند وبه شايعات  توجه نكنند.


افشين كريمي فرماندار شهرستان اظهار كرد: تسهيلات بلاعوض براي تعمير نوع يك به ميزان 20 ميليون ريال، نوع 2 به ميزان 15 ميليون يال و نوع 3 به ميزان 10 ميليون ريال طي روزهاي آتي به حساب مالكين منازل خسارت ديده واريز خواهد شد و اين عزيزان مي بايست سريعا كار تعميرات را آغاز كنند و در همين راستا ناظرين بنياد مسكن از اقدامات انجام شده بازديد خواهند نمود.

 


فرماندارشهرستان گفت: اگر قرار باشد واحد مسكوني تخريب و بازسازي شود دستگاه بنياد مسكن موظف به تامين اسكان موقت تا زمان بهره برداري از واحد مسكوني خواهد بود و بر اساس برآوردهاي انجام شده 1164 واحد مسكوني در شهرستان اسلام آباد غرب نياز به تخريب و بازسازي دارد و در اين راستا تسهيلات لازم هم براي شهرستان در نظر گرفته شده است.


كريمي افزود به مسكن مهر شرف آباد و فرهنگيان  در بحث زلزله بيشترين  خسارت وارد شده و علاوه بر تسهيلات بلاعوض براي تعميرات نوع 1 مبلغ 120 ميليون تسهيلات قرض الحسنه، براي تعميرات نوع2 مبلغ 80  ميليون ريال و براي تعميرات نوع 3 مبلغ 60 ميليون ريال تسهيلات پرداخت خواهد شد و براي مدت 2 سال اقساط مسكن مهر استمهال  داده خواهد شد .

 


در اين جلسه فرماندار شهرستان گفت: مجموعه مديريت شهرستان از زمان زلزله 21 آبانماه تاكنون همه تلاش و همت خود را براي رفع مشكلات پيش آمده بكار بسته و لحظه به لحظه در كنار مردم و در شهرستان حضور داشته و خواهند داشت.


در اين جلسه پيرامون پرداخت بموقع تسهيلات به آسيب ديدگان بحث وتبادل نظر صورت گرفت و فرماندار تاكيد كرد تا روز يكشنبه 12/9/96 مي بايست شماره حساب جهت واريز تسهيلات بلاعوض در اختيار بانك مسكن قرار گيرد.