اسلام آباد خبر15:50 - 1396/09/23
با حضور فرماندهان حوزه های بسیج محلات صورت گرفت:

برگزاری شورای زکات در اسلام آبادغرب/ بیعت سپاه و کمیته امداد برای خدمت به مردم

اسلام آبادخبر: با حضور فرماندهان حوزه های بسیج محلات شهرستان، شورای زکات در اسلام آبادغرب برگزار شد.

به گزارشاسلام آباد خبر، پیش از ظهر امروز با حضور فرماندهان حوزه های بسیج محلات شهرستان، شورای زکات در محل کمیته امداد اسلام آبادغرب برگزار شد.

 

محمد بیگزاده رییس کمیته امداد و دبیر شورای زکات شهرستان  ضمن خیر مقدم به مدعوین اظهار کرد: اگر همه ی جامعه ی ما خمس و زکات پرداخت بکنند دیگر نیازی به کمک های حمایتی نمی باشد، حق فقرا در جیب اغنیاست و این حق با فرهنگ سازی به فقرا باید پرداخت شود.

 

وی گفت: صمیمانه از عزیزان انتظار داریم که  هرکدام از عاملین زکات می توانند مشوقی  برای همه ی مردم باشند، با آموزش های لازم  و فرهنگ سازی بتوانیم گام بزرگی در این زمینه برداریم .

 

در ادامه سرهنگ پاسدار بیژن خدادادیان فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان اسلام آبادغرب با اشاره به حدیث قدسی، توفیق خدمت به مردم را بهترین نوع بندگی خداوند دانست و گفت: سه نهاد مقدس کمیته ی امداد امام خمینی(ره) و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج هر سه مورد مولود انقلابند و به دست امام راحل تشکیل شده اند و این سه مولود انقلاب وظیفه بسیار سنگینی دارند انقلاب اسلامی دارای مشکلات و گرفتاری هایی است و همه ی آن هم به این خاطر است که نظام مقدس جمهوری اسلامی که خواسته ی پیامبر و ائمه ی معصومین است که بتوانند چنین حکومتی را تشکیل بدهد به برکت وجود مقدس اسلام، پیامبر و معصومین این برکت نصیب ما مردم ایران شد که انقلاب اسلامی پیروز شود و بتواند به انقلاب حضرت مهدی(عج) وصل بشود.

 

 

وی افزود: وظایفی که بر عهده این سه نهاد مقدس است و می بایست به کمک هم گره هایی که در انقلاب اسلامی وجود دارد را باهم باز کنند

سرهنگ خدادادیان بیان داشت: خدمت به مردم برای ما بسیار مهم است و ما با کمیته امداد بیعت کنیم تا بتوانیم توسط فرمانده ی محترم حوزه ها  خدمت به مردم را عملیاتی و اجرایی کنیم.

 

 

وی با اشاره به تاکید آیات قرآن در باب جهاد اصغر مبارزه با دشمن وزکات، عنوان کرد:  اگر جهاد اصغر و زکات نباشد پایه های حکومت دینی از بین خواهد رفت و سست خواهد شد. اگر ما در جهاد اصغر جلوی دشمن نایستیم دشمن وارد سرزمین ما می شود و از بین می رویم، بحث زکات هم برای خداوند مهم است اگر کسی زکات پرداخت نکند ریشه های هر حکومتی خشک می شود.

 

فرمانده ناحیه مقاومت اسلام آبادغرب خاطرنشان کرد: خداوند به تعدادی منت گذاشته صاحب جا، مکان و پول شده اند و می فرمایند باید از این پول در راه خداوند بدهید برای افراد فقیر، و فرموده است که اگر پرداخت کنید چند برابر آن را به شما بر می گرداند.

وی افزود: اول کاری که باید انجام دهیم آموزش در سطح روستاهاست، خیلی از کسانی را می شناسم که زکات می دهند اما احکام آن را نمی دانند.

 

سرهنگ خداددادیان تصریح کرد: برکاتی که در زکات است باید چهره به چهره به مردم بفهمانیم نه با پلاکارد، مردم را راغب کنیم که خودشان زکات پرداخت کنند.

 

 

 حجت الاسلام باقری پور روحانی متولی امور زکات در کمیته امداد شهرستان گفت: همانطور که از آیات قرآن بر می آید برای گرفتن زکات باید فردی باشد که از بعد اجتماعی، فردی و خانوادگی دارای نکته ی مثبتی باشد. اگر عامل زکات کوچک ترین خدشه ای داشته باشد جمع آوری زکات بازتاب خوبی ندارد. لذا بسیج عصاره ی تمام خوبی ها است، سپاه شجره ی طیبه ای که خود امام حسین(ع) آن را امضا کرده است.

وی افزود: اگر این کار توسط بسیج صورت گیرد بازتاب بسیار خوبی دارد، چون از اول انقلاب تا حادثه ی زلزله اخیر هر کجا کم وکاستی در جامعه بوده است قبل از دولتمردان توسط بسیج به بهترین وجه اقدام لازم صورت گرفته است.