اسلام آباد خبر10:55 - 1396/09/28
مدیرکل بنیاد مسکن لرستان گفت:

کار بازسازی واحدهای مسکونی اسلام‌آباد غرب در کرمانشاه آغاز می‌شود

اسلام آبادخبر: مدیرکل بنیاد مسکن استان لرستان گفت: کار بازسازی واحدهای مسکونی اسلام‌آباد غرب در کرمانشاه به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان واگذارشده که ارزیابی واحدهای روستایی پایان‌یافته و کار ارزیابی در واحدهای متقاضی در سطح شهر نیز در حال انجام است.

به گزارشاسلام آباد خبر، مسعود رضایی  با اشاره به زلزله مخرب اخیر کرمانشاه اظهار داشت: بازسازی اسلام‌آباد غرب استان کرمانشاه به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان واگذارشده است.

وی افزود: دو روز بعد از زلزله در این شهرستان مستقر شدیم که در حال حاضر ارزیابی واحدهای روستایی پایان‌یافته است و کار ارزیابی در واحدهای متقاضی در سطح شهر نیز در حال انجام است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان عنوان کرد: تمام واحدهای خسارت‌دیده براثر زلزله مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و خانوارهای خسارت‌دیده به دودسته اصلی و فرعی تقسیم‌شده که در ابتدا کار خانوارهای اصلی به‌صورت اولویت انجام خواهد شد.

وی بابیان اینکه هیچ فرد غیرمتخصصی به مناطق زلزله‌زده جهت ارزیابی اعزام نشده است تصریح کرد: تمام افرادی که به مناطق زلزله‌زده اعزام‌شده‌اند، افراد مجرب و عضو نظام‌مهندسی کشور هستند.

رضایی خاطرنشان کرد: برای تمام واحدهای خسارت‌دیده شهری 40 میلیون تومان تسهیلات و شش میلیون تسهیلات بلاعوض پرداخت می‌شود و افراد خسارت‌دیده متولی ساخت‌وساز هستند.

وی با بیان اینکه در روستاها نیز 30 میلیون تومان تسهیلات و پنج میلیون تومان تسهیلات بلاعوض پرداخت می‌شود گفت: ضوابط مهندسی باید در کار ساخت‌وساز این واحدها رعایت شود، در این مناطق تنها بنیاد مسکن وظیفه‌ تهیه نقشه و نظارت را بر عهده دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار داشت: واحدهای مسکونی و تجاری که در سطح شهر و روستاهای اسلام‌آباد غرب نیازمند نوسازی باشند نیز کار بازسازی آن‌هابر عهده بنیاد مسکن است.

منبع: تسنیم