اسلام آباد خبر22:35 - 1396/10/02
سرپرست فرمانداری گیلانغرب مطرح کرد:

پیش بینی احداث 4 هزار واحد مسکونی در مناطق زلزله زده گیلان غرب/ عملکرد قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) در کمک به زلزله زدگان قابل تقدیر است

اسلام آبادخبر: سرپرست فرمانداری شهرستان گیلانغرب گفت:۴ هزار واحد مسکونی توسط بنیادمسکن قزوین به عنوان استان معین در مناطق زلزله زده گیلانغرب احداث می شود.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد ،  فرهاد همتی در خصوص آخرین وضعیت روند بازسازی در مناطق زلزله زده شهرستان گیلانغرب اظهار داشت: در نخستین روزهای پس از وقوع زلزله و تعیین ستاد معین بازسازی مناطق آسیب دیده دراین شهرستان با برنامه ریزی و پیگیری و جدیت ستاد بحران شهرستان و جدیت سایرعوامل امنیتی، نظامی وانتظامی، بسیج، دستگاه قضایی، نیروهای مردمی و انجمن های مردم نهاد امدادرسانی با احساس تکلیف بطور جدی صورت گرفت.

وی تصریح کرد: در ادامه با همراهی خوب ستاد معین استان قزوین بلافاصله کار ارزیابی خسارتها در بخش واحدهای مسکونی آسیب دیده توسط کارشناسان و تیم معین استان قزوین با استقرار در شهرستان آغاز شد و تاکنون۱۸۹ روستا مورد ارزیابی کارشناسی قرار گرفته اند و میزان درصد خسارات وارد شده به واحدهای مسکونی منطقه مشخص شد.

این مقام اجرایی گیلانغرب افزود: دراین روستاها تعداد ۱۶ هزار و ۱۸۷ واحد مسکونی آسیب دیده ارزیابی کارشناسی شده و درصد تخریب تعیین شده است.

همتی با بیان اینکه در این شهرستان بایستی۴۷۰۰ واحد احداث و در سطح ۱۰هزار و ۵۰۰ واحد تعمیر انجام شود که بیش از 70 درصداین واحدها از نوع سه ارزیابی شده و مابقی نوع دو و یک محسوب می شوند.

همتی افزود: همزمان آواربرداری در سطح 56 روستا نیز در حال انجام است، تعداد ۴۰۰ واحد آواربرداری شده و ۱۲۰ واحد نیز پی کنی و در ۱۵ واحد فنداسیون اجرا شد و دیوار چینی ۵ واحد نیز تاکنون به پایان رسیده و آماده اجرای سقف شده است.

سرپرست فرمانداری گیلانغرب گفت: روند ساخت سازهای مسکن در گیلانغرب جلوتر از برنامه زمان بندی شده است.

وی ابراز داشت: اما با این وصف به لحاظ در پیش بودن فصل سرما و حجم خسارت وارده به اماکن مسکونی شهر و روستا انتظار این است ستاد معین نسبت به تقویت اکیپ های عملیات بازسازی خصوصا حضور مستمر ناظر ستاد معین در روستاهای آسیب دیده و تقویت نیروی انسانی و همراهی و همکاری بانک های عامل در زمینه پرداخت تسهیلات و کمک های بلاعوض با جدیت بیشتری اقدام کند.

   همتی ابراز داشت: با این اوصاف تلاش شبانه روزی عزیزان قابل تقدیر و تحسین است.

سرپرست فرمانداری گیلانغرب  افزود: تاکنون 666 واحد جهت اسکان موقت تحویل قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) شده است که تلاشهای این عزیزان هم در خصوص توجه به بازسازی مناطق آسیب دیده و اسکان موقت انصافا قابل تحسین است و بحمدالله تاکنون مشارکت وحضور خوبی را داشته اند.

ویاظهار داشت: امیدواریم درکوتاهترین زمان ممکن بتوانیم سامان دهی مناسبی از نقاط آسیب دیده و اسکان شایسته خانوارهای آسیب دیده را داشته باشیم ضمن اینکه توقع و انتظار شهروندان عزیز آسیب دیده در سطح شهر گیلانغرب هم آغاز عملیات بازسازی در واحدهای مسکونی خسارت دیده در شهر است که بطورجدی پیگیری استارت کار از طریق ستاد معین بازسازی استان قزوین بمنظور انجام خواسته هستیم.