اسلام آباد خبر14:38 - 1396/10/08
دکتر فلاحت پبشه:

دستورالعملی برای اختصاص سهمیه‌ ویژه به داوطلبان کنکور کرمانشاهی صادر نشده است

اسلام آبادخبر: نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس با اشاره به تصمیم دولت مبنی بر اختصاص سهمیه‌ ویژه به داوطلبان کرمانشاهی در کنکور سال ۱۳۹۷ از صادر نشدن دستورالعمل اجرای این دستور انتقاد کرد.

به گزارشاسلام آباد خبر، حشمت‌الله فلاحت پیشه با انتقاد از عملی نشدن وعده‌های آموزش و پرورش در قبال دانش‌آموزان زلزله‌زده کرمانشاهی، عنوان کرد: قرار بود برای این دانش‌آموزان اردوهای آموزشی گذاشته شود و به دلیل وقفه‌ای که در تحصیل این دانش‌آموزان ایجاد شد، کتاب‌های کمک آموزشی به آن‌ها اعطا شود ولی این دو وعده هیچ‌گاه اجرایی نشد.

نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین در نشست هیأت دولت به ریاست معاون اول رئیس جمهور در کرمانشاه مقرر شد که سهمیه کنکوری برای دانش‌آموزان و داوطلبان کنکور کرمانشاهی در کنکور سال 1397 برای این عزیزان در نظر گرفته شود که دستورالعملی برای اجرایی شدن این دستور نیز صادر نشده و هیچ سهمیه‌ای ویژه برای داوطلبان کنکور کرمانشاهی اختصاص پیدا نکرده است.

وی یادآور شد: دولت در این سفر مبلغی را به عنوان کمک به معلمان در نظر گرفت و علاوه بر اینکه این مبلغ به درصدی کمی از معلمان کرمانشاهی داده شد، بارها در مورد آن تبلیغ صورت گرفت که این مسئله با شأنیت فرهنگیان در تضاد بود.

فلاحت پیشه با تأکید بر اینکه رسیدگی به مسائل و معضلات آموزشی به ویژه رسیدگی به اوضاع دانش‌آموزان زلزله زده باید در اولویت دولت باشد، تصریح کرد: متأسفانه در این بخش ضعف‌‎های بسیاری وجود دارد که انتظار داریم دولت و وزارت آموزش و پرورش توجه جدی به این بخش داشته باشند.

وی با یادآوری مدارس غیر ایمن و نامناسب به ویژه در شهر سرپل ذهاب که کلاس‌ها در کانکس برپا است، گفت: ساخت مدارس باید در اولویت دولت قرار گیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایمنی مدارس را یکی از ضرورت‌های مهم برپایی کلاس درس در مدارس مناطق زلزله زده عنوان و تصریح کرد: با توجه به اینکه هنوز پس لرزه‌ها در مناطق زلزله‌زده وجود دارد، نیاز است که ایمنی در مدارس جدی گرفته شود./

پایان پیام

منبع: خانه ملت