اسلام آباد خبر01:48 - 1396/10/10
آیت‌الله رئیسی:

اعتمادی به لبخند و خشم دشمن نداریم/ لزوم وحدت ملی برای رفع مشکلات

اسلام آبادخبر: تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه فتنه ۸۸ اعتماد مردم را نشانه رفت، گفت: پیشرفت و اقتدار ایران اسلامی مدیون رهبر و مردمی است و اعتمادی به لبخند و خشم دشمن نداریم.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد ،  آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر شنبه در مراسم گرامیداشت نهم دی‌ماه در مصلی جمعه بوشهر اظهار داشت: ۹ دی را یوم الله نامیدند چرا که قدرت خداوند متعال به همه جهانیان ثابت شد و فتنه‌ای که می‌رفت کشور را با مشکل مواجه کند مانند دیگر هجمه‌های دشمن که در طول تاریخ انقلاب روا داشتند، خنثی شود.

وی افزود: برخی کشورها قدرت و امنیت ملی خود را از قدرت نظامی، اقتصادی و یا وابستگی به قدرت های جهان دارند اما مهم‌ترین عامل قدرت ایران اسلامی، ایمان مردم و عدم عقب نشینی در برابر دشمنان است و به همین دلیل دشمن توانایی تعرض به ایران اسلامی را ندارد.

رئیسی با بیان اینکه وجود رهبری و مدیریت در جامعه ما یکی دیگر از مولفه‌های عزت‌مندی ما است، تصریح کرد: کشورهای دوست و دشمن به وجود رهبری بصیرت‌آفرین، مقتدر، آگاه به مسائل سیاسی و اجتماعی و همچنین تصمیم گیری بهنگام اعتراف کرده‌اند.

جوانان ایران اهل خطر کردن هستند

وی با اشاره به اینکه جوانان ایران که اهل خطر کردن هستند یکی دیگر از دارایی‌های کشور است تصریح کرد: امروز نه فقط نیروهای مسلح بلکه همه جوانان و مردم در حمایت از نظام اسلامی لیست داده‌اند و اهل مقاومت هستند.

تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: هوشیاری بیداری معرفت و بصیرت مردم از جمله دارایی های کشور است. دشمنان در طول تاریخ سوار بر جهل مردم شدند و ما در واقعه عاشورا و در زمان کنون داعش شاهد آن بودیم.

وی عنوان کرد: فتنه راه را غبار آلود می‌کند و فضا را تحت تاثیر قرار می دهد اما باید با داشتن بصیرت  این فتنه ها را خنثی کرد.

فتنه ۸۸ اعتماد مردم را نشانه رفت

رئیسی بیان کرد: در انتخابات ۸۸ آنچه را که نشانه گرفتند اعتماد مردم بود؛ مسئله طرح تقلب در انتخابات، بی اعتماد کردن مردم را در بر داشت چرا که می‌دانستند اساس انتخابات و پشتوانه نظام اعتماد مردم است.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: نهم دی حماسه بزرگی بود که افراد  با هر جناح سیاسی  آمد و شعار وحدت بخش و  انسجام ملی را سر داد و جریان فتنه ۸۸ با این حضور خاتمه یافت.

وی بیان کرد: دشمنان تصور می‌کردند جای پا در کشور پیدا کردند و می توانند عقده سی و چند ساله خود را بگشاید اما مردم با لبیک به سخن رهبری و بصیرت آمدند در صحنه و شکوهی پدید آوردند و به جریان فتنه خاتمه دادند.

لزوم رفع مشکلات اقتصادی

رئیسی خاطرنشان کرد: جریان فتنه برای ملت ایران پایان‌ناپذیر است و مردم باید با بصیرت زندگی کنند.

وی گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی به دنبال آن هستند که از هر فرصتی بر علیه ایران استفاده کنند و به ایران هجوم بیاورند چه در جنگ نرم و تهدیدات داشته های ما به همین منظور باید در همه عرصه ها مورد توجه همگان باشد.

تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: همه به ویژه دولت باید مسائل و مشکلات معیشتی، اشتغال و اقتصاد مردم را به عنوان اصلی‌ترین مسئله قرار دهند و موجب باز شدن گره های مشکلات مردم شود.

وی گفت: در سال‌های اخیر رهبری در خصوص  مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم نگاه خاص داشته و از مسئولان رسیدگی به مسئله اقتصاد، اقتصاد مقاومتی و همراه با اقدام و عمل خواستند.

وحدت ملی صورت گیرد

رئیسی بیان کرد: زمان انتخابات دیگر گذشته است و باید وحدت ملی صورت گیرد و برای گره‌گشایی مشکلات مردم مصمم شد.

تولیت آستان قدس رضوی از مطالبات به حق مردم به عنوان فتنه جدید از سوی دشمنان نام برد و گفت: دشمنان می‌خواهند با ترویج ناهنجاری‌ها این مطالبه به حق مردم را هم به نفع خود مصادره کنند.

وی با اشاره به اطلاعیه امروز وزارت خارجه آمریکا مبنی بر حمایت از هنجار شکنان بیان کرد: ما نه به لبخند شما و نه به خشم شما اعتماد داریم و مسیر انقلاب را ادامه خواهیم داد.

باید به قدرت مردم ایمان داشت

رئیسی بیان کرد: باید به قدرت مردم و متخصصین داخلی ایمان داشت چراکه ایران می‌تواند با نیروی جوانان و تحقق اقتصاد مقاومتی همچنان که در حوزه نظامی، سیاسی، علم و فناوری و هوافضا دشمنان را ناامید کردیم در زمینه اقتصاد نیز آنها را ناامید کنیم.

وی بیان کرد: ملت ما اجازه نخواهد داد که مطالبات بر حقان از مسیر حق طلبی و عدالت‌خواهی منحرف شود.

تولیت آستان قدس رضوی عنوان کرد: اکنون کشور در مسیر توسعه در عرصه‌های مختلف است و ما نیز از مسئولان و دولت‌مردان خدمتگزار حمایت خواهیم کرد.