اسلام آباد خبر09:03 - 1396/10/10
محمود صادقی:

مردم نگران شده اند/ عوامل تضعیف اعتماد مردم به حاکمیت را باید شناسایی کنیم/ معاندان هیچ غلطی نمی توانند بکنند

اسلام آباد: نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه درخت تنومند نظام جمهوری اسلامی قوی تر از این است که با این حرف لرزه ای بر اندام ان بیافتد گفت: نظام جمهوری اسلامی حاصل بسیاری از مجاهدت های مردم ما در طول تاریخ است و کشورهای معاند ایران نمی توانند با اختلاف افکنی لرزه ای بر اندام درخت تنومند نظام جمهوری اسلامی اندازند.

به گزارشاسلام آباد خبر، محمود صادقی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو باشبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص تظاهرات و تجمعات برخی افراد در بعضی از استان های کشور اظهارداشت: تحلیل اتفاقات اخیری که در کشور رخ داده است مسئله ساده ای نیست که بتوانیم به راحتی درباره آن تحلیل و نظر خود را ارائه دهیم؛ برای تحلیل و نظر دادن در خصوص اتفاقات اخیر باید نگاه همه جانبه به این مسئله داشته باشیم.

 

وی با هشدار به دو جناح اصولگرا و اصلاح طلب کشور در خصوص تحلیل نادرست از مسائل اخیر گفت: به هر دو جناح اصولگرا و اصلاح‌طلب این هشدار را می دهم که در این باره دچار خطای تحلیل نشوند و باید به صورت واقع گرایانه به این موضوع نگاه کنیم؛ بعد از تحلیل و نگاه واقع گرایانه به مسئله آن موقع است که می توانیم با مسئله بوجود آمده مواجهه کنیم.

 

نماینده مردم تهران در مجلس در خصوص اینکه تظاهرات اخیر از داخل اداره می شود یا از خارج بیان کرد: نمی دانم این موضوع از داخل هدایت می شود یا از خارج ، چنین نکاه و تحلیل در باره تظاهرات اخیر هم خطای در تحلیل و برآورد است که بگوییم این موضوع از داخل کنترل می شود یا از خارج؛ پدید آمدن چنین موضوعی بستری از قبل داشته است که امروز منجر به وقوع چنین پدیده ای شده است.

 

صادقی با بیان اینکه یک نارضایتی عمومی در سطح جامعه وجود دارد؛ گفت: نباید موضوع تظاهرات را سمت و سوی جناحی بدهیم و هیچکدام از جناح ها حق استفاده سیاسی از این موضوع را ندارند و خام اندیشی است که ما بخواهیم به این شکل به موضوع نگاه کنیم؛ یک نارضایتی در سطح بدنه اجتماعی از بی عدالتی در مجموعه حاکمیتی و ظلم هاو حرف هایی که انباشته شده است وجود دارد و از طرفی انحراف هایی که در دولت نهم و دهم صورت گرفت در بدنه اجتماعی جامعه وجود دارد.

 

وی همچنین با اشاره به بسترهای سیاسی تظاهرات اخیز نیز عنوان کرد: بسترهای سیاسی نیز در این باره وجود دارد که این مربوط می شود به برخی از مناقشات و حرف هایی که از اختلافات مربوط به انتخابات ریاست جمهوری 88 مانده و حذف نشده است ، تلاش هایی که برخی از سیاسیون برای تفاهم ملی انجام دادند که نتیجه نگرفت که این ها بخشی از زمینه های سیاسی ایجاد چنین اعتراضاتی می تواند باشد.

 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بر همین اساس اضافه کرد: به طور کلی مناقشات و مسائل سیاسی ، اجتماعی و اقتصادی که در ذهن مردم وجود دارد امروز شاید باعث ایجاد چنین پدیده ای در کشور شده است ، که در خصوص مسائل اقتصادی می توان به کاستی هایی که در نظام برنامه ریزی کشور وجود دارد و ربطی به دولت اخیر ندارد و از زمان دولت سازندگی این وضعیت وجود داشته است.

 

صادقی خاطرنشان کرد: همانگونه که گفته شد نمی توان مشکلات را به دولت یا جناح خاصی سوق داد اما می توان در خصوص عوامل ایجاد چنین پدیده هایی در کشور بحث و گفت‌وگو کرد که یکی از عوامل سیاسی دیگر می تواند هرج و مرج هایی که در دولت های نهم و دهم در کشور بوجود آمد اشاره کنیم که اینها بستر هایی است که از قبل وجود داشته است.

 

وی با اشاره به مسائل و مشکلات پیش آمده برای سپرده گذاران موسسات مالی در کشور گفت: از دیگر عوامل ایجاد تظاهرات در کشور می توان به نارضایتی که اخیرا از سوی برخی از سپرده گذاران موسسات مالی و اعتباری در کشور بوجود آمده است اشاره کرد ؛ این موضوع هم به دولت گذشته و کاستی هایی که در زمینه ایجاد این موسسات در کشور بوجود اوردند برمی گردد و هم چنین سوء مدیریت در اداره این تعاونی ها در ادوار گذشته که بخصوص در دوره فعلی بیش از گذشته محسوس تر است باز می گردد.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به نگرانی مردم درخصوص سیاست گذاری دولت در لایحه بودجه سال 97 اظهارداشت: یکی دیگر از دلایل ایچاد چنین مشکلاتی و تظاهرات در کشور بر می گردد به سیاست گذاری دولت در خصوص لایحه بودجه سال 97 و افزایش قسمت برخی از حامل های انرژی در کشور است که مجلس نیز مخالف افزایش قیمت حامل های انرژی است.

 

صادقی با اشاره به عزم ملی در خصوص مبارزه با مفاسد اقتصادی کشور اظهارداشت: ما جلسه ای با اقای احمد توکلی در این باره داشتیم و نتیجه این جلسه این بود که باید تمام مدیران و مسئولان عزم ملی برای مبارزه با مفاسد اقتصادی در کشور داشته باشند ؛ یعنی باید یک تفاهم ملی توسط تمام مسئولین در این باره صورت پذیرد و با عزم ملی و جدی با مفاسد اقتصادی در کشور مبارزه کنند .

 

وی ادامه داد: باید در خصوص مبارزه با مفاسد اقتصادی یک تفاهم ملی بین تمام جریان های کشور صورت پذیرد تا بتوانیم در خصوص این باره اقدام جدی با همکاری تمام نهاد ها انجام دهیم و نگاه رو به گذشته خود را از بین ببریم و نگاه به آینده کشور داشته باشیم و مسائل دیگر را برای مصالح ملی کشور در نظر نگیریم و اختلافات را حل کنیم و شرح صدر از خود داشته باشیم و به صورت ملی مسائل داخل کشور را مدیریت و حل کنیم.

 

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: امروز مردم نگران شده اند و مسائل دست به دست هم داده است تا مردم به نوعی اعتراضات خود را به گوش مسئولان برسانند ؛ یکی از مهم ترین مسائل نگرانی های مردم در خصوص سیاست لایحه بودجه سال 97 دولت و گرانی هایی که در این بودجه متوجه مردم می شود است .

 

صادقی با بیان اینکه باید یک انضباط مالی در کشور ایجاد شود گفت: امروز عده ای از بودجه عمومی دولت آویزان هستند و سهم بسیاری از مردم را در اختیار خود قرار داده اند ، باید به مردم بیایند و بگویند که این افرادی که بر بودجه عمومی کشور چنبره زده اند چه کسانی هستند و آنها را به مردم بشناسانند تا مردم در این خصوص اطمنیان خاطر داشته باشند.

 

وی افزود: باید با مفاسد اقتصادی مبارزه کنیم، حرف های و سخنرانی هایی که اقای احمدی نژاد اینروز ها در خصوص مبارزه با مفاسد اقتصادی می زنند گرچه سخنان وی بر اساس مقاصد سیاسی خود است اما برخی حرف هایی که می زند عین واقعیت است؛ به طور مثال اقای احمدی نژاد می گوید در زمان تصدی خود نتوانست با معاون یکی از نهادهای امنیتی که جنس قاچاق (لوازم آرایشی) وارد می کرد مقابله کند و ان را از سیستم حذف کند.

 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این یک مشت نمونه خروار است ؛ بنده در جلسه ای که با دوستان بسیج دانشجویی داشتم به آنان گفتم باید عزم جدی در خصوص مبارزه با مفاسد اقتصادی صورت پذیرد و اقدامات درخوری را در این باره با دوستان بسیج دانشجویی شروع کرده ایم.

 

صادقی همچنین با اشاره به جو سازی رسانه های بیگانه و افراد و جریان های معاند با نظام جمهوری اسلامی اظهارداشت: نباید در این باره معاندان و رسانه های غربی و عمال انها حواسمان را از داخل پرت کنند؛ نسخه آنها از سال ها پیش پیچیده شده است؛ خانم مریم رجوی ، رسانه های معاند جمهوری اسلامی و اخیرا اقای ترامپ در این خصوص جو سازی هایی را انجام داده اند اما این اطمینان را می دهم که آنان هیچ غلطی نمی توانند علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی انجام دهند.

 

وی ادامه داد: عمال غرب و شرق و معاندان نظام جمهوری اسلامی در سال ها پیش که توان نظامی انچنانی نداشتیم نتوانستند بر ما غلبه کنند ؛ نمونه آن در عملیات مرصاد بود که نتوانستند بر ایران مسلط شوند ؛ امروز هم با بیان نارضایتی اجتماعی مردم بر ساز اختلاف و تجمعات در داخل کشور می دمند تا بلکه سودی عاید آنها شود که از همین تریبون به انها می گویم هیچ غلطی نمی توانند علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی بکنند.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه درخت تنومند نظام جمهوری اسلامی قوی تر از این است که با این حرف لرزه ای بر اندام ان بیافتد گفت: نظام جمهوری اسلامی حاصل بسیاری از مجاهدت های مردم ما در طول تاریخ است و کشورهای معاند ایران نمی توانند با اختلاف افکنی لرزه ای بر اندام درخت تنومند نظام جمهوری اسلامی اندازند.

 

صادقی با بیان اینکه باید عوامل تضعیف اعتماد مردم به حاکمیت را باید شناسایی کنیم اظهارداشت: باید عوامل و زمینه هایی را که امروز باعث ایجاد چنین تظاهرات و بی اعتمادی مردم به نظام و حاکمیت شده اند را شناسایی کنیم و با آنها مقابله و برخورد جدی کنیم؛ تمام آن 16 میلیون نفری که به اقای رئیسی رای دادند و 24 میلیون نفری که به اقای روحانی رای دادند و حتی آن 18 میلیونی که رای ندادند صاحب حق هستند؛  باید اتحاد خود را برای نیرومند سازی نظام و حاکمیت به کار گیرند و به اختلاف افکنی از خارج کشور توجه نداشته باشند.

 

وی گفت: تمام این افرادی که امروز معاند نظام جمهوری اسلامی ایران هستند قبل تر ها جوابشان را گرفته اند و این حرف هایی که امروز از زبان افراد و رسانه های انان خارج می شود حرف های بیهوده ای است و مردم ما به این سخنرانی ها قبل تر ها جواب سخت و دندان شکنی داده اند.

 

انتهای پیام/