اسلام آباد خبر11:45 - 1396/10/11
سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان اسلام آبادغرب:

انجام۵۴۰ بازدید از مراکز عرضه فرآورده های خام دامی اسلام آبادغرب

اسلام آبادخبر: سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان اسلام آبادغرب از انجام ۵۴۰ مورد بازدید از مراکز عرضه فرآورده های خام دامی در این شهرستان طی ۱۰۰ روز اخیر خبر داد.

به گزارشاسلام آباد خبر، صید محمد قاسمی امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به عملکرد شبکه دامپزشکی شهرستان اسلام آباد غرب طی چند ماه اخیر اظهار داشت: در حوزه مبارزه با بیماری های دام واکسیناسیون عمومی تب برفکی ۳۵ هزار و ۲۷۸ راس دام سبک در ۳۰ واحد انجام شده است.

وی افزود: در همین راستا واکسیناسیون آنتروتوکسمی مناطق زلزله زده ۲۸۰ راس در یک واحد و واکسیناسیون تب برفکی ۲ هزار و ۳۵۵ راس دام سنگین در سطح ۵۹ واحد روستایی نیز انجام گرفته و روستاهای شهرستان در امر خسارت زلزله به صورت روزانه پایش شده اند.

این مقام مسئول بازرسی واحدهای فروش فرآورده های خام دامی و کارخانه های شیر و کارخانه های خوراک دام و... را از اقدامات انجام شده در خصوص نظارت های سطح شهر عنوان کرد و گفت: ۵۴۰ مورد بازدید در این زمینه صورت گرفته که ۶۹ کیلوگرم گوشت قرمز و ۱۰۸ کیلوگرم گوشت مرغ غیربهداشتی ضبط و امحاء شد.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان اسلام آبادغرب از ضبط و امحاء ۸ تن خوراک دام آلوده به قارچ در این شهرستان در مدت مذکور خبر داد و بیان داشت: در حوزه طیور نیز مجوز جوجه‌ریزی ۲۵ واحد مرغداری صادر شده است.

قاسمی، تعداد قطعات جوجه ریزی شده در این واحدها را ۵۰۹ هزار قطعه اعلام کرد و ادامه داد: در حوزه آموزش و ترویج دامداران نیز ۷۹ مورد کلاس آموزشی برگزار شده که ۲ هزار و ۲۰۹ نفر در این کلاسها شرکت کرده اند.

وی ارائه آموزش چهره به چهره به  ۲۳۶ نفر از دامداران در ۵۷ واحد را از دیگر اقدامات این شبکه برشمرد و تصریح کرد: در زمینه کشتار طیور نیز تعداد ۵۹۵ هزار و ۵۷۲ قطعه مرغ بازرسی شده و ۸ هزار و ۸۲۹ قطعه مرغ نیز ضبط  شد.

به گفته این مقام مسئول، تعداد کل دام بازرسی شده توسط ناظر بهداشتی شبکه یک هزار و ۹۷۸ راس شامل یک هزار و ۷۰۷ راس دام سبک و ۲۷۱ راس دام سنگین بوده و تعداد لاشه کامل ضبط شده  ۱۶ راس و اصلاح موضعی ۷۷ کیلوگرم است.