اسلام آباد خبر13:01 - 1396/10/14
ضرورت پاسخگویی به مطالبات مردم؛

چرا واردات، قاچاق و مافیا در دولت کنترل نمی شود؟/ تعمد یا ناتوانی؟

اسلام آبادخبر: نمایندگان مجلس می گویند تا دولت مسیر خود در غفلت از واردات ۴۰ میلیارد دلاری، ورود ۲۵ میلیارد دلاری قاچاق به کشور و همنشینی با مافیای اقتصادی را تغییر ندهد اقتصاد کشور سامان نخواهد یافت.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد، نمایندگان مجلس شورای اسلامی می گویند تا دولت مسیر خود در غفلت خواسته یا ناخواسته از واردات ۴۰ میلیارد دلاری، ورود ۲۵ میلیارد دلاری قاچاق به کشور و همنشینی با مافیای اقتصادی را تغییر ندهد اقتصاد کشور سامان نخواهد یافت.

عبدالرضا مصری در گفت و گو با خبرنگارمرصاد  اظهار داشت: در بحث گرانی اعتراضاتی از سوی مردم انجام شد که متاسفانه در میان جمع این اعتراض کننده عده ای سودجو نیز حاضر شدند که باید تفکیک شوند.

وی افزود: بخشی از این اعتراضات به حق است زیراعده ای از مردم تمام زندگی خود را در یک موسسه مالی سرمایه گذاری کرده اند اما سرمایه های آنان از بین رفته... این در حالی است که تعداد این موسسات مالی کم نیست که علاوه بر وجود این مشکل، عده زیادی نیز وام گرفته اند. در مکتب گلیم و گبه سرمایه گذاری کرده اند که توسط یک فرد کلاهبردار سرمایه های آنان بالا کشیده شد.

مصری گفت: حرف مردم حق است مسئولان نظارتی در این مدت کجا بوده اند که این موسسه ایجاد شد این مکتب پیش روی دستگاه های نظارتی از مردم پول گرفت و حتی برخی از نمایندگان مجلس با وی عکس انداخته و وی را به عنوان کارآفرین برتر نیز معرفی کردند.

وی افزود: مردم به چنین اقداماتی اعتماد کردند اما سرمایه هایشان نابود شد اینک نیز مسئولان باید پاسخگو باشند و هرچه سریعتر برای حل مشکلات مالباختگان فکری کنند.

مصری عنوان کرد: بخشی از خواسته های مردم قابل انجام است که نیازمند یک برنامه عملیاتی است در این میان در مواردی نظیر رفع بیکاری با مشکلاتی مواجه هستیم زیرا در حال حاضر به صورت رسمی 40 میلیارد دلار کالای وارداتی و به صورت غیر رسمی 25 میلیارد دلار کالای قاچاق به کشور وارد می شود که این حجم از واردات مانع تولید و در نتیجه اشتغالزایی شده است.

وی با تاکید بر لزوم حفظ هوشیاری در برابر توطئه های بیگانگان افزود: در این شرایط باید کاری کرد تا حرف های به حق با ناهنجاری های نابحق آمیخته نشود که در این صورت تر و خشک باهم خواهند سوخت.

مسئولان مطالبات مردمی را در عمل پاسخ دهند

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس گفت: برخی از مطالبات مردمی نیازمند انجام عمل است پس باید مسئولان به حرفهای مردم گوش دهند زیرا مردم تحت فشار اقتصادی هستند.
 
احمد صفری در گفت و گو با خبرنگارمرصاد اظهار داشت: عده ای از معترضین مالباختگان موسسات مالی هستند که البته اجازه نمی دهیم دشمنان در این موارد ورود یابند.

وی افزود: مردم آگاه و بصیر هستند و هر زمان که لازم است علیه آمریکا و دشمنان نظام حماسه آفرینی کردند. 
صفری عنوان کرد: برخی از مطالبات مردمی نیازمند انجام عمل است پس باید مسئولان صدا مردم را بشنوند زیرا مردم تحت فشار اقتصادی هستند.

وی افزود: مردم نیز باید حرفها و مطالبات خود را به صورت منطقی و قانونی از مسئولان مطالبه کنند.
 
به گزارششبکه اطلاع رسانی مرصاد، پس از ایجاد مطالبه معیشتی و کنترل گرانی و رکود، اینک رسانه ها و مردم با سیر درست و قانونی نخواهند پذیرفت که مدیران اجرایی کشور همچنان بی تفاوت و کمکار و البته سیاست زده به مسیر خود ادامه دهند.

دولت حاضر نیست مافیای اقتصادی را از خود دور کند.

همچنین حجت‌الاسلام سیدجواد حسینی‌کیا اظهار داشت: در لایحه بودجه سال 97 به قشر محروم و متوسط جامعه توجه کافی نشده است.

نماینده مردم سنقروکلیایی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت می‌خواهد 17 هزار و 400 میلیارد تومان از حاملهای انرژی بنزین به دست آورد گفت: از طرفی دولت درصدد است نرخ بنزین را به 1500 تومان ببرد و از سویی 2 هزار میلیارد تومان هم از یارانه‌ها به دست آورد و اینطور کسری خود را جبران کند.

حسینی‌کیا با اشاره به اینکه از هر دو سو فشار به قشر متوسط و محروم جامعه به وجود می‌آید عنوان کرد: خود حامل‌های انرژی نزدیک به 10 درصد تورم زا است، یعنی اگر کسی 1/5 میلیون حقوق و 200 هزار یارانه بگیرد اگر ما بخواهیم 200 هزار یارانه حذف شود 50 درصد هم ببریم روی حامل‌های انرژی این فرد قبلا با 1/5 میلیون زندگی می‌کرد یارانه خود را به بنزین می‌داد اکنون باید از حقوق خود 300 هزار تومان به بنزین دهد.

وی با بیان اینکه با افزایش 10 درصدی حامل‌های انرژی بین 600 تا 700 هزار تومان قدرت خرید مردم کاهش می‌یابد بیان کرد: لذا این به نفع مردم محروم نخواهد بود  و نمایندگان مجلس به طور حتمی از ابزار نظارتی قوی برای جلوگیری از این موارد استفاده خواهند کرد.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: چرا دولت حاضر نیست مافیای اقتصادی را از خود دور کند تا این اندازه بر مردم فقیر فشار وارد نشود.