اسلام آباد خبر13:51 - 1396/10/15
امام جمعه اسلام آبادغرب:

اصل مشکلات و مطالبات به حق مردم نباید نادیده گرفته شود/با عوامل فتنه و آشوب با قاطعیت برخورد شود

اسلام آبادخبر: امام جمعه اسلام آبادغرب گفت: حال که چهره ی واقعی عوامل و عناصر فتنه و آشوب برای همگان روشن گردیده است، با قاطعیت با آنها برخورد بشود.

به گزارشاسلام آباد خبر، حجت الاسلام محمدطه مهری امام جمعه اسلام آبادغرب در خطبه های نمازجمعه امروز اظهار کرد:در هفته ای که گذشت رهبر معظم انقلاب در پیامی به کنگره شهدای روحانی و نیز در دیدار با خانواده شهدای جنگ تحمیلی؛ بر مسئله ی مهم شجاعت، ایمان و از خود گذشتگی نیروهای مومن کشور و نقش آن در پیروزی انقلاب اسلامی و نجات کشور که در راه اهداف نظام اسلامی و نجات کشور از توطئه های دشمن جان باختند، باید جدی گرفته شود.

 

 

وی افزود: انقلاب اسلامی بدون این جانفشانی ها به ثمر نمی نشست و بدون این فداکاری ها از گردنه های مهیب گذشته عبور نمی کرد. در حال حاضر نیز راه برون رفت کشور از توطئه های دشمن، ایستادگی ملت و نیروهای مومن و مذهبی در راه خدا و شکستن توطئه ی اخیر اقتصادی دشمن است. توطئه ای که در آن عده ای آشوبگر و وابسته به دشمن، می خواهند از مطالبات به حق و تنگناهای اقتصادی بخشی از جامعه سوءاستفاده کنند و با به انحراف کشیدن مسیر مطالبات مردم باعث صدمه به اسلام و انقلاب شوند.

 

امام جمعه اسلام آبادغرب بیان داشت: ملت ایران در برابر این توطئه نیز انشاءالله با درایت و آگاهی واکنش نشان خواهد داد و صف مطالبات بر حق اقتصادی را از صف دشمنان دین جدا خواهند کرد. دشمنانی که به مظاهر اسلامی ملت ایران و آرمان های آن حمله می کنند و مسجد و حسینیه آتش می زنند و پرچم مقدس ایران را که مزین به کلمه مبارکه الله و اکبر است به آتش می کشند، از این رو رهبر معظم انقلاب در دیدار هفتگی تعدادی از خانوداه های معظم شهیدان، عزت و امنیت و پیشرفت ملت ایران را مدیون فداکاری و از جان گذشتگی شهدا دانستند و با اشاره به حوادث اخیر و تلاش دشمنان برای ضربه زدن به نظام اسلامی، گفتند: آنچه که مانع دشمن و اعمال دشمنی اوست، وجود در روح شجاعت، فداکاری و ایمان در ملت است.

 

وی افزود: اصل مشکلات و مطالبات به حق مردم نباید نادیده گرفته بشود. توجه بیشتر به هشدار های مقام معظم رهبری به ویژه در خصوص آسیب های اجتماعی و مبارزه با فساد و توجه به مشکلات مردم از طرفی و توصیه به اقشار محروم که با جدا سازی خود از جریان های فتنه و نفاق که خط اغتشاش و ایجاد ناامنی را پیش گرفته اند، هرگونه خواسته و انتظارات خود را از طرق قانونی پیگیری نمایند.

 

خطیب جمعه اسلام آبادغرب در بخش دیگری از خطبه ها گفت: همه باید بدانند که وسیله اعتراض و طرح مطالبات، آشوب و اغتشاش نیست زیرا آنان که به حق انتظارات و مطالباتی دارند، اولین قربانی آشوب ها خواهند شد و البته این مردم هستند که باید قاطع و شفاف پاسخ اقدامات کور و دشمن شاد کن را بدهند، طبیعی است در فضای ناامن هیچ خواسته ای تأمین نگردیده و بلکه خساراتی به خود مردم و به جامعه تحمیل خواهد گردید.

 

وی افزود: طبق شواهدی که وجود دارد، پشت صحنه اغتشاشات آمریکا، انگلیس، رژیم صهیونیستی و عوامل منطقه ای آن ها همچنین رژیم وهابی آل سعود می باشند و لذا هوشیاری تمامی آحاد مردم را می طلبد که با درایت و بصیرت لازم، دست های مرموز پشت صحنه فتنه ها را ببیند و همچون گذشته دشمنان قسم خورده ایران اسلامی را ناکام و مأیوس بگذارند.

 

امام جمعه اسلام آبادغرب بیان داشت: نوع اقدامات و تحرکات عناصر اغتشاشگر از قبیل آتش زدن نخل امام حسین(ع) در یزد، مسجد و حسینیه در تهران، حمله به سه امام زاده وآتش زدن منبر و قرآن در مازندران، غارت اموال عمومی در بسیاری از شهر ها، آتش زدن اماکن عمومی از جمله بانک ها و اتوبوس ها و در نهایت مختل کردن زندگی و کار کسب هموطنان مان بهترین گواه بر نیت ها و انگیزه های شوم و پلید آن ها می باشد و لذا ضمن اعلام انزجار و تنفر شدید نسبت به عوامل ناامنی در کشور، از نیروهای امنیتی و انتظامی و بسیجی انتظار می رود حال که چهره ی واقعی عوامل و عناصر فتنه و آشوب برای همگان روشن گردیده است، با قاطعیت با آنها برخورد بشود.