اسلام آباد خبر11:35 - 1396/10/18
باز هم داستان حذف صورت مسئله آلودگی هوا؛

طرح 14 باره یک طرح تکراری!

اسلام آبادخبر: با طرح 14 باره تعطیلات زمستانه مدارس، مسئولان درصدد پاک کردن صورت مساله به جای حل آن هستند.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد ، برای چندمین بار طرح تعطیلات زمستانی مدارس به منظور مقابله با آلودگی هوا مطرح شده است که این بار نیز واکنش های متفاوتی را به دنبال داشته است.

عیسی کلانتری، رئیس محیط زیست در این باره گفت: در راستای اجرا این طرح درصدد هستیم در مناطق سردسیری و تهران سال تحصیلی یک ماه زودتر و از شهریور ماه آغاز شود و به طور مثال از نیمه آذر تا نیمه دی ماه نیز تعطیل شود.

طرح پیشنهاد برای چهاردمین بار!

این طرح 13 بار برای تغییر تقویم آموزشی کشور پیشنهاد شده و این چهاردهمین بار است که برای مبارزه با آلودگی هوا این طرح مجددا مطرح می شود، یکسال پیش هم معصومه ابتکار دراین رابطه گفته بود: با همکاری آموزش و پرورش تدبیر خاصی برای تعطیلات به اجرا گذاشته می شود.

تغییر تقویم آموزشی مدارس سوالاتی را از جمله اینکه تکلیف امتحانات نهایی که قرار است همزمان برگزار شود و نیز تکلیف سفرهای زمستانی در برف و باران چه می شود را مطرح می کند که البته باید برای آن ها چاره اندیشی لازم انجام شود.

موافقت مشروط آموزش و پرورش در پذیرش تعطیلات

مهدی نوید ادهم؛ دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: آن زمان که بحث تعطیلی زمستانی توسط محیط زیست مطرح شد، آموزش و پرورش مشروط موافقت کرد و در نهایت تعیین تقویم آموزشی باید در هیئت دولت طرح شود.

طرح تعطیلی زمستانی مدارس در مجلس رد می شود

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت: این طرح یکبار در مجلس رد شده، ما نمی توانیم نظام آموزشی را بهم بریزیم باید ریشه آلودگی هوا را بررسی کنیم، دولت نیز باید در قالب برنامه 5 ساله چنین طرح هایی را ارائه دهد نه اینکه هر لحظه یکبار بیاید در کمیسیون مجلس چنین طرح هایی را عنوان و سپس در مجلس رد شود.

وی با تاکید بر اینکه این طرح مجددا در مجلس رد خواهد شد، افزود: گذشته از تلاش برای رفع مشکل آلودگی هوا باید شرایط خیلی از روستایی ها که کمک حال خانواده ها هستند لحاظ شود زیرا نمی دانیم به همه بگوییم همگی مدرک بگیرید و درس بخوانید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، در حالی که ریشه مشکلات زیست محیطی در ضعف کارخانه جات برای استفاده از سوخت های پاک و نیز شرایط فعلی حمل و نقل است اجرای طرح تعطیلات زمستانی راهکار نهایی نیست زیرا عملا این طرح مشکلاتی را برای جامعه دانش آموزی ایجاد می کند.