اسلام آباد خبر11:14 - 1396/10/19
فرمانده کل ارتش:

ارتش تا پایان این هفته ۲۰۰۰ کانکس تحویل مناطق زلزله‌زده خواهد داد

اسلام آبادخبر: سرلشکر موسوی گفت: هر فرد یا نهاد انقلابی چون صدا و سیما در سمت جبهه‌ انقلاب باشد آمریکا در مقابل آن قرار دارد.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد ، امیر سرلشکر عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران؛ درباره آخرین اقدامات ارتش در مناطق زلزله زده غرب کشور اظهار کرد: ارتش در زلزله و امدادرسانی نیروی واکنش سریع است و کارش این است که برای اقدامات اولیه به فوریت وارد صحنه شود و کار امداد و نجات را انجام دهد که در زلزله کرمانشاه نیز همین کار را انجام دادیم.

فرمانده کل ارتش ادامه داد: در زلزله کرمانشاه پس از اقدامات اولیه تصمیم بر آن شد تا شهر را به مسئولین واگذار کنیم و همین کار را هم انجام دادیم، اما استقرار گردان‌های مهندسی و بیمارستان ارتش را در این استان ادامه دادیم تا هر زمان که مسئولین خواستند به کمک بیایند.

وی با بیان اینکه ما به یگان‌های پادگان سرپل ذهاب هم اعلام کردیم تا در صورت نیاز دوباره وارد صحنه شوند، افزود: مأموریت ارتش در زلزله کرمانشاه دو روز پس از سفر فرماندهی معظم کل قوا به این استان پایان یافت، اما به درخواست آقای تابش رئیس بنیاد مسکن برای ساخت کانکس وارد صحنه شدند.

موسوی ادامه داد: با اعلام نیاز بنیاد مسکن برای ساخت دو هزار دستگاه کانکس از ارتش به سرعت ساخت آنها را در پادگان سر پل ذهاب آغاز کردیم که تاکنون هزار دستگاه را ساخته و ان شاءالله تا آخر همین هفته دو هزار دستگاه را کامل می‌کنیم و به بنیاد مسکن تحویل می‌دهیم.

فرمانده کل ارتش افزود: ما پس از زلزله در اقدامات اولیه چون امداد و نجات و درمان مصدومین با سرعت بالایی وارد شدیم و کارهای لازم را انجام دادیم و پس از آن که تصمیم به خروج از نیروهای نظامی گرفته شد ارتش شهر پل ذهاب را به مسئولین تحویل داد اما بیمارستان و گردان مهندسی ما هنوز هم در این شهر مستقر است.

وی در واکنش به هجمه‌های رسانه‌ها و مقامات غربی به خصوص آمریکا علیه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران گفت: هر فرد یا نهاد انقلابی چون صدا و سیما در سمت جبهه‌ انقلاب باشد آمریکا در مقابل آن قرار دارد و این امر طبیعی است، چرا که دشمن و از او جز دشمنی توقع دیگری نمی‌رود.

موسوی در بخش پایانی سخنانش خاطرنشان کرد: هر کشور و فردی در هر نقطه‌ای از جهان در جبهه انقلاب بایستد و حرفی بزند دشمن آمریکا است و هر شخصی که به نفع آنها صحبت کند دوست آمریکا محسوب می‌شود.