اسلام آباد خبر14:18 - 1396/10/19
رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان/

جلوگیری از تخریب 20هزار هکتار زمین با اجرای خط تنسیق

اسلام آبادخبر: رییس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان اسلام اباد غرب گفت: تاکنون 300کیلومتر خط تنسیق در این شهرستان اجرا شده است.

به گزارشاسلام آباد خبر، شهبازی رییس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان اسلام اباد غرب گفت:برای اولین بار در اسلام اباد غرب اجرای خط تنسیق در سال 85 آغاز شد که 11کیلومتر در سراب هرسم خط تنسیق کشیده شدکه بعد از آن در روستاهای برزه سرخک سنجابی تراب و چشمه هلنگ سنجابی و دیگر روستاها اجرا شد.

 

جلوگیری از تخریب 20هزار هکتار زمین با اجرای خط تنسیق وی افزود: با اجرای این طرح هزار و 200هکتار زمین به منابع طبیعی بازگردانده شد و از تخریب 20هزار هکتار زمین نیز جلوگیری شده است. کارشناس ارشد منابع طبیعی استان کرمانشاه نیز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ گفت:خط تنسیق جدا کننده اراضی ملی از کشاورزی است و آخرین راهکار برای جلوگیری از دست اندازی کشاورزان به اراضی ملی و از بین رفتن اراضی ملی است.

 

 

جلوگیری از تخریب 20هزار هکتار زمین با اجرای خط تنسیق آرش شریفی ادامه داد: از سال ۱۳۸۰ این طرح در سراسر کشور آغاز شده و تمامی شهرستان های استان کرمانشاه این خط تنسیق انجام شده و بهترین طرح است برای جلوگیری از تخریب اراضی ملی است. وی گفت: در ابتدا اداره کل منابع طبیعی بوسیله پایه های سیمانی در محل هایی که فاصله بین اراضی ملی و زراعی کم بود استفاده می کرد که بنچ مارک نام داشتند ولی متاسفانه این پایه های سیمانی با تراکتور قابل جابجایی بود و در آخر تصمیم در سازمان جنگلها ،مراتع و آبخیزداری کشور گرفته شد که خط تنسیق بوسیله بیل مکانیکی زده شود.

 

جلوگیری از تخریب 20هزار هکتار زمین با اجرای خط تنسیق شریفی با بیان اینکه غالب این طرح در اراضی جنگلی و اراضی مرتعی مشجر انجام گرفته و در مناطق مرتعی نیز این طرح اجراء گردیده است گفت:لزوم اعتبار فوری از سوی دولت خدمتگذار برای اجرای خط تنسیق که یکی از طرحهای طرح صیانت از جنگلها است را لازم میدانم./باشگاه خبرنگاران