اسلام آباد خبر10:07 - 1396/10/21
با حضور مسئولین شهرستان/

همایش شوراها و دهیاران در اسلام آبادغرب برگزار شد

اسلام آبادخبر: در راستای تشریح دستورالعمل اشتغالزایی روستایی همایش دهیاران، شوراهای اسلامی و کارآفرینان شهرستان در اسلام آبادغرب برگزار گردید.

به گزارشاسلام آباد خبر، با عنایت به ابلاغ دستورالعمل وچارچوب پرداخت تسهیلات ارزان قیمت اشتغالزایی روستایی صبح امروز با حضور مدیران دستگاههای اجرایی ذیربط، دهیاران، شوراهای اسلامی، کارآفرینان همایشی به منظور تبیین شرایط و چگونگی پرداخت تسهیلات فوق که با کمترین درصد سود از محل صندوق توسعه ملی و به منظور بازتوانی تولید در روستاها اختصاص یافته برگزار گردید.

 

 عبدی معاون سیاسی واجتماعی فرماندار، پیرویسی بخشدار حمیل و رضایی رییس اداره تعاون، کار ورفاه اجتماعی ضمن تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ کار و تولید، تخصیص این حجم اعتبارات به روستاییان را بی سابقه توصیف و لزوم بهره گیری از این فرصت را برای تمامی کسانی که درصدد ارتزاق مضاعف و رفاه فزاینده خانواده بوده وبه سبب کمبود سرمایه نتوانسته اند به این هدف سوق پیدا کنند بی بدیل توصیف کردند  تصریح گردید: تسهیلات فوق در تمامی ابعاد کشاورزی، دامپروری،خدمات، گردشگری، صنعت، معدن و...قابل پرداخت بوده است.

 

وی افزود: متقاضیان بایستی متعاقب اعلام درخواست به دستگاه اجرایی ذیربط، نسبت به تکمیل پرونده وانجام پروسه اداری جهت دریافت تسهیلات مذکور اقدام نمایند وبه منظور بهره مندی بیشتر روستاییان وآگاه سازی آنها از مزایای فوق ضرورت دارد، دهیاران وشوراهای اسلامی نسبت به اطلاع رسانی مراتب به عموم مردم اقدام نمایند.

بدیهی است در این راستا دستگاههای اجرایی ذیربط نیز مکلفند در کنار مردم بوده واز هرگونه مساعدت و تلاش در جهت انجام منظور دریغ نکنند.

 

 

 

 مهندس احمدی رییس ستاد بازسازی معین شهرستان ضمن بیان اقدامات وبر نامه های اجرا شده ستاد به شبهات ایجاد شده در ارتباط با محدودیت انتخاب پیمانکار و محدودیت متراژ نقشه و نحوه تامین مصالح پرداخت وافزود: هیچ محدودیتی پیرامون مسائل مذکور وجود نداشته و ستاد صرفا درصدد بازسازی منازل در پروسه زمانی کوتاه با کیفیت مناسب می باشد حال انجام این موضوع از طریق هر کسی که توسط مالکین احراز می شود صورت پذیرد بلامانع بوده و مورد استقبال ستاد که وظیفه نظارت را برعهده دارد قرار می گیرد.

 

وی همچنین در ارتباط با بازدید از منازل آسیب دیده بخش حمیل و بجامانده بخش مرکزی نیز گفت: اهتمام ویژه جهت بررسی کلیه درخواستهای متقاضیان وجود دارد که انشاءالله در روزهای آتی محقق می گردد.

 

در پایان مراسم ضرورت تشکیل شورای زکات وهمکاری شوراها ودهیاران پیرامون موضوع وهمچنین شرایط بیمه کشاورزی توسط مسئولان امر تشریح و اطلاع رسانی در ارتباط با آنها مورد تاکید قرار گرفت.