اسلام آباد خبر09:16 - 1396/11/07
دکتر فلاحت پیشه:

60 درصد مردم زلزله زده کانکس ندارند/مردم با مشکلاتشان تنها مانده اند

اسلام آبادخبر: نماینده مردم اسلام‌آباد غرب و دالاهو با بیان اینکه تنها مقام معظم رهبری به وعده و قول خود در قبال زلزله زدگان کرمانشاه عمل کردند، گفت: زلزله زدگان بیش از گذشته نیازمند کمک و حمایت های مردمی هستند.

به گزارشاسلام آباد خبر، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه با انتقاد از اینکه وضعیت خدمات رسانی به زلزله زدگان کرمانشاه مطلوب نیست و خدمات رسانی به مردم بیشتر شعاری و تبلیغاتی است تا عملی، گفت: در حال حاضر که فضای رسانه ای و پوشش خبری از مردم زلزله زده دور شده است مردم با مشکلات ناشی از زلزله تنها مانده و دولت وعدهای تبلیغاتی و شعاری خود را فراموش کرده است.

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مجمع نمایندگان استان کرمانشاه نگران وضعیت مردم زلزله زده هستند، افزود: در روزهای نخست وقوع زلزله سران سه قوه در مناطق زلزله زده حضور یافتند و در قالب قوانین، مقررات، امکانات و منابع موجود قول و وعده هایی به مردم دادند که تسکینی بر آلام و دردهای آنان بود اما متاسفانه تاکنون تنها بخش اندکی از این مصوبه ها و وعده ها عملیاتی شده است.

مردم زلزله زده غرب کشور با مشکلات شان تنها مانده اند

وی با انتقاد از اینکه مردم زلزله زده غرب کشور با مشکلات شان تنها مانده اند، تصریح کرد: متاسفانه بهانه سازی، تنگ نظری و کارشکنی ها شروع شده به نحوی که مستاجرها وضعیت نامعلومی دارند، بانک ها در پرداخت تسهیلات برای تهیه اثاث منزل و ساخت مسکن تعلل و سختگیری می کنند این در حالی است که معاون اول رییس جمهور در سفر خود به این مناطق اعلام کرد که سخت ترین شرایط را اعمال می کنیم طوری که تمامی مردم بتوانند از این تسهیلات بهره مند و برخوردار شوند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: اثاث اغلب مردم در زلزله از بین رفته است و مقرر شد دو میلیون تومان به صورت بلاعوض و 5 میلیون تومان وام برای تهیه اثاث منزل تحت عنوان کمک معیشت داده شود اما متاسفانه اعطای این وام ها با موانعی و سختگیری هایی روبرو شده است.

در مورد استمهال بانکی وام های مشکلات زیادی وجود داشته و هنوز رویه ثابتی شکل نگرفته است

فلاحت پیشه با انتقاد از اینکه در مورد استمهال بانکی وام ها مشکلات زیادی وجود داشته و هنوز رویه ثابتی شکل نگرفته است، تصریح کرد: برخی بانک ها بابت سود وام از مردم تعهد می گیرند و برخی دیگر نیز تعهدی برای انجام آن ندارند و بی اعتنایی می کنند.

60 درصد مردم نیازمند کانکس بوده و هنوز در چادر و سرما به سر می برند

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری اینکه مردم زلزله زده مشکلات زیادی دارند اما مسئولان مربوطه برای رفع آنها و ارائه تسهیلات بهانه تراشی می کنند، گفت: در حالی که مسئولان ده روز گذشته پایان استقرار کانکس ها را در استان اعلام کرده اند اما متاسفانه مردم هنوز مشکل اسکان داشته و در واقع حدود 60 درصد مردم نیازمند کانکس بوده و هنوز در چادر و سرما به سر می برند.

برخی در تلاش برای فعال کردن بیمارستان تخریب شده اسلام آباد غرب هستند

وی یادآور شد: زمانی که برخی اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس با دیدگاه پدافند غیرعامل از بیمارستان اسلام آباد غرب بازدید کردند تاکید داشتند این بیمارستان قابلیت تعمیر نداشته و به طور کامل باید بازسازی شود اما متاسفانه مسئولان با گذشت زمان درتلاش برای فعال شدن آن هستند.

برخی مسئولان به دنبال محروم کردن زلزله زدگان از مصوبات هستند

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه در مسکن مهر اسلام آباد غرب بیش از 1000 خانوار دچار آسیب شدند، تصریح کرد: اما متاسفانه به بخشی از مردم که اثاث منزل آنها خراب شده حق معیشت داده نشده و به عبارتی برخی مسئولان به دنبال محروم کردن زلزله زدگان از مصوبات هستند و تمامی این بی توجهی ها باعث شده که نمایندگان نگران وضعیت و آینده مردم باشند.

پیش بینی بی توجهی مسئولان نسبت به رفع مشکلات زلزله زدگان را کرده بودم

فلاحت پیشه با بیان اینکه پیش بینی بی توجهی مسئولان نسبت به رفع مشکلات زلزله زدگان را کرده بودم، افزود: زلزله زدگان بیش از گذشته نیازمند کمک های هموطنان و ملت ایران هستند مردمی که در همان روزهای نخست بعد از وقوع زلزله به کمک آنان شتافتند و همین حضور پرشور باعث شد که دولتمردان نیز توجه نشان دهند؛ مردم به وظایف خود عمل کردند اما متاسفانه مسئولان وظیفه خود را به بوته فراموشی سپرده اند.

وضعیت مردم زلزله زده به همین منوال پیش رود مجمع نمایندگان استان باز هم به روشنگری ها ادامه خواهند داد

وی با تاکید بر اینکه اگر وضعیت مردم زلزله زده به همین منوال پیش رود مجمع نمایندگان استان باز هم به روشنگری ها ادامه خواهند داد، تصریح کرد: این بی توجهی ها شایسته مردمی که 8 سال مرزداری کرده و برای دفاع از کشور جنگیدند نیست.

تنها مقام معظم رهبری به وعده و قول خود در قبال زلزله زدگان کرمانشاه عمل کردند

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه تنها مقام معظم رهبری به وعده و قول خود در قبال زلزله زدگان کرمانشاه عمل کردند، گفت: مقام معظم رهبری در سفر به غرب کشور اهمیت توجه به زلزله زدگان و رفع مشکلات آنها را به مسئولان گوشزد کردند اما متاسفانه مسئولان همچنان در انجام وظیفه خود کوتاهی می کنند.

موافقت مقام معظم رهبری با برداشت 100 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای بازسازی مناطق زلزله زده

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی، از موافقت مقام معظم رهبری با برداشت 100 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای بازسازی مناطق زلزله زده خبر داد و افزود: از رهبری بابت توجه به مردم آسیب دیده غرب کشور کمال تشکر و سپاسگزاری را دارم./خانه ملت