اسلام آباد خبر15:25 - 1396/11/11
با حضور امام جمعه شهرستان صورت گرفت:

برگزاری نشست مشترک ائمه جماعات و هیئت امنای مساجد شهرستان اسلام آبادغرب

اسلام آبادخبر: نشست مشترک ائمه جماعات و هیئت امنای مساجد با حضور امام جمعه شهرستان و رئیس اداره تبلیغات اسلامی اسلام آبادغرب برگزار شد.

به گزارشاسلام آباد خبر، نشست مشترک ائمه جماعات و هیئت امنای مساجد با همکاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی واداره تبلیغات اسلامی اسلام آبادغرب در حسینیه 72 تن دفتر امام جمعه شهرستان برگزار شد.

 

 حجت الاسلام علی اوسط کماسی رئیس اداره تبلیغات اسلامی اسلام آبادغرب ضمن فرا رسیدن دهه مبارکه فجر در سخنانی  بیان داشت: یکی از نهادهایی که سهم بسیار زیادی در پیروزی انقلاب داشت مسجد است وجرقه های اولیه انقلاب از مسجد زده شد و اکنون مسجد باید این انقلاب را تقویت  نماید همانطور که در گدشته انجام داده است. 

 

وی با تأکید بر تقویت جایگاه مسجد و فراهم شدن برای فعالیت‌های فرهنگی گفت: ایجاد انگیزه بیشتر در بین دست‌اندرکاران مسجد برای تقویت برنامه‌های بسیج حلقه‌های صالحین به‌منظور افزایش بصیرت افزایی یکی مواردی است که در صورت تعامل بیشتر پایگاه‌های مقاومت با ائمه جماعات و هیئت امناء مساجد حاصل می‌شود.

 

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اسلام آبادغرب با اشاره به جایگاه مساجد در روشنگری جوانان و مصونیت جوانان و نوجوان از برخی آسیب‌های جامعه گفت: تبیین نقش مسجد در مقابله با تهدیدات دشمن خصوصاً تهدیدات فرهنگی از دیگر اهداف برگزاری چنین نشست‌های مشترکی است.

 

 

وی در ادامه با اشاره به وظایف امام جماعت افزود : امام جماعت مسجد در حقیقت شخصی است که نه تنها به اقامه نماز می پردازد بله باید کارهایی دیگری که قسمت و بخش های مختلف مسجد انجام می دهند نظارت و رسیدگی کند.

 

 

حجت اسلام علی اوسط کماسی خاطرنشان کرد:ساختن مسجد یکی از مستحباتی است که مورد تاکید اسلام است که باید مسلمانان به آن توجه جدی داشته باشند.

 

 

 وی در دامه با بیان اینکه یکی از اهداف مهم این نشست مشترک تبیین نقش مساجد و بسیج مساجد وائمه جماعت وهیئت امنای مساجد  در پاسداری از اسلام و ارزش های انقلاب اسلامی می باشد تصریح کرد: هماهنگی و هم افزایی بیشتر ائمه جماعات و امنای مساجد با بسیج و همچنین تقویت جایگاه مساجد و فراهم شدن امکان فعالیت های بیشتر مسجد و بسیج از جمله برنامه های این نشست است.

 

  حجت الاسلام مهری امام جمعه اسلام آبادغرب در سخنانی با بیان اینکه در قران کریم 28 بار در مورد مسجد سخن به میان امده است اظهارداشت: بزرگان دین ما به مسجد و حضور در آن توجه ویژه ای داشتند به گونه ای که امیر مومنان(ع) می فرمایند : همسایه مسجدی که صدای اذان آن را می شنود نباید در خانه نماز بخواند. 

 

 

حجت الاسلام مهری خاطر نشان کرد: مسجد در گذشت مرکز رشد و تعلیم بسیاری از جوانان بوده و به عنوان یک وزارتخانه فعالیت داشته است.

 

وی در ادامه گفت :اولین دانشگاه جهان در مسجد الازهر مصر تشکیل شد  که امروز تمام دنیا از آن به عنوان اولین دانشگاه یاد می کنند محلی که امام صادق (ع) جلسات خود را در آنجا برگزار می کرد.

 

 

امام جمعه اسلام آبادغرب عنوان کرد: مسجد محلی برای قضاوت امام علی(ع) بود و در زمان انقلاب نیروهای رزمنده برای دفاع از کشورمان در جنگ هشت ساله از مسجد اعزام می شدند.

 

وی به مسئله مسجد و حضور جوانان و نوجوانان در مساجد اشاره کرد و افزود: مسجد خانه خداست مسجد ها نور می دهند بر اهل آسمان وظیفه ائمه جماعات و هیات امناست تا افراد را جذب مساجد کنند وما باید مسجدی بسازیم و در کنار ساختن مسجد هم مسجدی بسازیم.

 

 

حجت الاسلام مهری  هدف از برگزاری این نشست را تقویت و تعامل بسیج با ائمه جماعات وهیئت امنای مساجد عنوان و خاطرنشان کرد: پیوند بسیج با مساجد پیوندی استوار و جاودانه است و متولیان مساجد باید باتدبیر، زمینه حضور هر چه بیشتر جوانان را در مساجد فراهم نمایند.

 

 

وی اقدامات فرهنگی در فضای معنوی مسجد توسط جوانان را مورد تاکید قرارداد و افزود: اکنون که دشمن با جنگ نرم به مقابله با اعتقادات و باورهای ما آمده است مسجد می‌تواند محیطی مناسب برای ورود جوانان به جنگ نرم با دشمن باشد.

 

 

وی با اشاره به اینکه هیچ شغلی به قداست عالم دینی نمی رسد گفت: روحانیت به عنوان عالمان دینی، وظیفه سنگینی را در گسترش فرهنگ دینی در جامعه بر عهده دارند و  ماموریت اصلی آنها ترویج دین و اخلاق است.

 

 

 امام جمعه اسلام آبادغرب در این نشست،  رهبری، مکتب و مردم را سه  اصل انقلاب اسلامی دانست و گفت: که با حفظ و صیانت آنها به پیروزی نهایی دست خواهیم یافت ودشمن هر لحظه احساس کند که مردم رهبری و یا مکتب نباشد و بین این سه اصل فاصله بیفتد همان روزبه ما حمله خواهد کرد و آنها تنها چیزهایی هستند که دشمن خوف دارد.

 

وی هیات امنای مساجد را بازوی توانمند امام جماعت دانست و گفت: هیات امنای مساجد باید بدانند حفظ و حراست و نگهداری مساجد زمانی مورد قبول است که بازوی امام جماعت باشند.