اسلام آباد خبر10:50 - 1396/12/01
300روز بی خبری از سرنوشت سرباز وطن؛

سرنوشت سرباز وطن در هاله ای از ابهام/ شهریاری: هیچ اقدامی برای سرباز ربوده شده انجام نشده است

اسلام آبادخبر: پس از گذشت 300 روز از اسارت سعید براتی سرباز ربوده شده در مرز میرجاوه توسط اشرار مسلح، نماینده مردم زاهدان در پیگیری از اعضاء کمیسیون امنیت ملی گفت: هیچ اقدامی برای سرباز ربوده شده انجام نشده است .

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  6 اردیبهشت ۹۶، ۱۲ نفر از ماموران مرزبانی نیروی انتظامی به هنگام تعویض پست در منطقه مرزی میرجاوه سیستان و بلوچستان از داخل خاک پاکستان مورد حمله تروریست ها قرار گرفتند که در این حادثه ۹ نفر از مرزبانان شهید و دو نفر مجروح شدند و یکی از سربازان وظیفه به نام  سعید براتی ربوده شد.
 

از آن روزها تا به امروز خبرهایی زیادی در خصوص سرنوشت سرباز ربوده شده ایرانی بر روی خروجی رسانه ها قرار گرفته از خبر شهادت تا خبر دریافت وجه در ازای آزادی سرباز وطن با این وجود در روز های اخیر سردار رضایی فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی  در گفت‌وگو با فارس با اعلام خبری مبنی بر صحت و سلامت مرزبان مفقود میرجاوه،‌ گفته بود که: براتی در خاک پاکستان است و گروه جیش‌الظلم مرتباً جای وی را تغییر می‌دهد.
 
وی افزوده بود به شدت پیگیر وضعیت وی از طریق دولت،‌ مرزبانی، دستگاه قضا و نیروی نظامی پاکستان هستیم اما تا این لحظه موفق به برگرداندن وی نشده‌ایم.
 
سردار رضایی خاطر نشان کرده بود که این مرزبان سالم است و خبرهایی مبنی بر صحت و سلامتی وی داریم.
 
جهت پیگیری بیشتر در تماسیکه خبرنگار عصرهاموندر روز های اخیر با حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی داشت، خواستار پیگیری این موضوع از اعضاء کمیسیون امنیت ملی مجلس شده بود که پس از پیگیری ها، وی گفت: هیچ اقدامی برای سرباز ربوده شده انجام نشده است.