اسلام آباد خبر09:32 - 1396/12/12

پشت پرده فروش کارخانجات دولتی با سلیقه شخصی به برخی افراد خاص/ عضو فراکسیون کارگری مجلس: به خاطر منافع 4 زن اصلاح طلب، منافع 540 کارگر یک کارخانه از بین رفت!

اسلام آبادخبر: عضو فراکسیون کارگری مجلس با بیان اینکه در رشت الکتریک به خاطر منافع 4 زن اصلاح طلب، منافع 540 کارگر و نان شب آنها از بین رفت عنوان کرد: حداقل انتظار مجلس از آقای جهانگیری که خود را سردمدار پیاده سازی سیاست های اقتصاد مقاومتی در کشور می داند این است که جلوی بازپس گیری این کارخانه از این افراد به ازای دریافت آپارتمان های لوکس را بگیرد.

به گزارشاسلام آباد خبر، نادر قاضی پور، عضو کمیسیون صنایع مجلس در گفتگو باشبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص ماجرای رشت الکتریک و واگذاری این شرکت به 4 خانم از زنان اصلاح طلب و معاوضه آن با 60 آپارتمان لوکس توسط دولت یازدهم اظهار داشت: کسانی هستند که در هر مقام و در هر جایگاهی قرار بگیرند به نظام مقدس جمهوری اسلامی خیانت می کنند که یکی از این افراد هم همین آقای کرباسچی است که چه زمانی که در شهرداری بود اختلاس بزرگی به نام خود ثبت کرد و همچنین شرایط را برای کسب مال همسر خود و برخی از نزدیکانش فراهم کرد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه خصوصی سازی قوانین مربوط به خود را دارد گفت: خریدار باید ضمن پرداخت حقوق کارگران، نسبت به افزایش سرمایه و تجهیز و توسعه کارخانه اقدام کند اما ما شاهد بودیم در دوره  اصلاحات و یا در همین دولت فعلی تعدادی از کارخانجات را به برخی از اشخاص خاص فروختند و مشکلات عدیده کارگری مانند هپکو اراک و یا ماشین سازی اراک به وجود آوردند.

عضو کمیسیون صنایع مجلس در ادامه عنوان کرد: خصوصی سازی با سلیقه شخصی و استفاده از رانت ها در نهایت منجر به تعطیلی این کارخانه ها و بنگاه های تولیدی شد که مشکلات شغلی در نهایت کاگران را به خیابان ها کشانده و در ادامه مشکلات امنیتی زیادی برای کشور به وجود آمد.

عضو فراکسیون کارگری مجلس با بیان اینکه در رشت الکتریک به خاطر منافع 4 زن اصلاح طلب، منافع 540 کارگر و نان شب آنها از بین رفت عنوان کرد: حداقل انتظار مجلس از آقای جهانگیری که خود را سردمدار پیاده سازی سیاست های اقتصاد مقاومتی در کشور می داند این است که در گام نخست جلوی بازپس گیری این کارخانه از این افراد به ازای دریافت آپارتمان های لوکس را بگیرد.

قاضی پور در ادامه گفت: از آقای جهانگیری می خواهیم درباره این پرونده با شفافیت برای همه مردم و نمایندگان مجلس توضیح بدهد که کدام فرد در دولت پیگیر معاوضه این ملک با 60 آپارتمان لوکس بوده و این 4 زن باید در قبال ورشکستگی این کارخانه و خرید آن به قیمت بسیار ارزان توضیحاتی را ارائه بدهند.

وی با اشاره به سیاسی بازی در امورات مربوط به خصوصی سازی عنوان کرد: قوه قضاییه نیز باید به این موضوع رسیدگی کند و همچنین دولت بیان کند که اگر قرار به پس گرفتن این کارخانه بوده چرا با گذشت این همه سال به فکر پس گرفتن آن افتاده است.

عضو فراکسیون کارگری مجلس با بیان اینکه اگر قرار است دولت شرکت هایی که خصوصی شده اند را پس بگیرد اولویت با بازپس گیری مخابرات است عنوان کرد: این موضوع را فراکسیون کارگری مجلس قطعاً پیگیری کرده و از مقامات مربوطه در دولت می خواهیم در این خصوص پاسخ صحیحی به مجلس ارائه بدهند.