اسلام آباد خبر10:56 - 1396/12/20
رییس اداره تبلیغات اسلامی اسلام آبادغرب خبر داد:

آغاز ثبت نام اینترنتی سنت حسنه اعتکاف در شهرستان اسلام آبادغرب

اسلام آبادخبر: رییس اداره تبلیغات اسلامی اسلام آبادغرب از آغاز ثبت نام اینترنتی سنت حسنه اعتکاف در شهرستان اسلام آبادغرب خبر داد.

حجت الاسلام علی اوسط کماسی رییس اداره تبلیغات اسلامی اسلام آبادغرب در گفتگو بااسلام آبادخبر، اظهار کرد: مراسم معنوی اعتکاف امسال همزمان با ۱۱، ۱۲، ۱۳ ام فروردین ماه برگزار می شود که به دلیل مصادف شدن این رویداد با آغاز سال نو  شمسی ، شعار امسال “اعتکاف،احیای معنویت در بهار طبیعت” انتخاب شده است.

 

 

وی افزود: سال های گذشته در محل مساجد بصورت دستی ثبت نام بعمل می آمد ولی امسال به صورت اینترنتی ثبت نام به عمل می آید و آدرس آن در سامانه www.tebyan-ksh.ir می باشد که از همین امروز  متقاضیان می توانند در سامانه شروع به ثبت نام نمایند اگر کسانی هم به اینترنت دسترسی نداشتند می توانند به اداره تبلیغات اسلامی اسلام آبادغرب مراجعه نمایند تا از آنان ثبت نام به عمل آید.

 

حجت الاسلام کماسی گفت: سه مسجد برای خواهران و یک مسجد برای آقایان در اسلام آبادغرب در نظر گرفته شده است، مسجد جامع ، مسجد قمر بنی هاشم و مسجد المهدی برای خواهران می باشد، و  مسجد امیرالمومئنین برای برادران در نظر گرفته شده است.

 

 

وی افزود: عزیزان کانون اعتکاف در صدد هستند با کمک خیرین شهرستان دو وعده سحری و دو وعده افطاری برای معتکفین بزرگوار فراهم نمایند.

 

 

 رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خاطرنشان کرد:  سال گذشته حدوداً 600 نفر معتکف داشته ایم  و علاوه بر شهر  در روستاها نیز همچون روستای علی آباد اعتکاف برگزار گردید. که سه وعده غذا و یک وعده پذیرایی نیز  از ایشان بعمل آمد که جا دارد از همه ی دست اند کاران و خیرین شهرستان تقدیر و تشکر نماییم.

 

 

وی افزود: تا کنون دو جلسه با اعضای کانون اعتکاف و یک جلسه با امام جمعه شهرستان با ادارات مربوطه برگزار شده که بتوان به نحو احسنت مقدمات برگزاری اعتکاف را فراهم نماییم.

 

حجت الاسلام کماسی گفت: برای اعتکاف علاوه بر اداره سازمان تبلیغات اسلامی اکثر نهاد ها مثل دفتر و ستاد امام جمعه، فرمانداری، نیروی انتظامی، بسیج، هلال احمر، شبکه ی بهداشت، آب و فاضلاب شهری، شهرداری، اصناف، خیرین، کانون اعتکاف، حوزه های علمیه و سایر ادارت همکاری می کنند که قابل تقدیر و تشکر است.

 

وی ضمن تقدر از کلیه مشارکت کنندگان در این امر خیر، عنوان کرد: سال گذشته آقای منصور مرادی مدیریت تالار ارگ فی سبیل الله نسبت به پخت و پز اقدام نموده که امسال نیز قرار است این کار را انجام دهند که انشاءالله خداوند به ایشان و تمامی دست اندرکاران این سنت حسنه خیر و برکت عنایت فرماید.