اسلام آباد خبر09:59 - 1396/12/20
بدهی سنگین بیمه ها به وزارت بهداشت؛

ظهور یک اَبَر بستانکار جدید در دولت

اسلام آبادخبر: بدهکاری چند صد میلیاردی بیمه ها به وزارت بهداشت یکی از مشکلاتی است که می تواند بخش درمان را تحت تاثیر خود قرار دهد.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد،  پرداخت نکردن سهم 10 درصدی بیمه شخص ثالث به وزارت بهداشت سبب تحت الشعاع قرار گرفتن درمان برخی مصدومان شده است.

از سال84 چالش بین بیمه و وزارت بهداشت برای پرداخت هزینه درمان مصدومان ترافیکی به اوج رسید و در نهایت مجلس بیمه های تجاری را مکلف به پرداخت 10 درصد هزینه های بیمه شخص ثالث به وزارت بهداشت برای درمان رایگان مصدومان کرد.

پرداخت پول درمان مصدومان تصادف از طریق بیمه های تجاری

حریرچی، سخنگوی وزارت بهداشت در این باره گفته است: درست است که نباید تصادف داشته باشیم اما مصدومان در کشور مشکلی ندارند و پول درمان آنان از طریق بیمه های تجاری از محل بیمه شخص ثالث پرداخت می شود.

بدهی سنگین بیمه ها

رضایی، رئیس اداره بودجه درمان وزارت بهداشت نیز گفته است: بیمه ایران 800 میلیارد تومان به وزارت بهداشت بدهکار است همچنین بیمه های دیگر هم در پرداخت بدهی به بیمارستان ها با مشکل مواجه شده اند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر از بودجه وزارت خانه استفاده می شود، افزود: بیمه ها اگر جای دیگری این وجوه را هزینه کردند، اشتباه کردند.

انتقال 500 هزار مصدوم نیازمند به دریافت خدمات

حسن نوری ساری، معاون عملیات اورژانس نیز گفت: در سال جاری 500 هزار مصدوم توسط آمبولانس های 115 به بیمارستان منتقل شدند که نیازمند ارائه خدمات فوری بدون دغدغه پرداخت هزینه ها بودند.

بیمه ها با عدم پرداخت بدهی ها خلاف قانون عمل کردند

قاضی زاده، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی نیز گفته است: بیمه ها با عدم پرداخت بدهی ها، خلاف قانون عمل کردند، بیمه مرکزی هم عزمی ندارد اما از آنجا که دولت شکایت حقوقی علیه دستگاه هایی نظیر بیمه را ممنوع کرده نمی توان از آنها شکایت کرد.

محمد مهدی اعلایی، معاون توسعه مدیریت و منابع بیمه ایران گفت: دو هزار و 500 میلیارد تومان از دستگاه های اجرایی دریافت کننده خدمات طلب داریم همچنین 500 میلیارد تومان اوراق خزانه برای مطالبات دریافت کرده ایم که هنوز به فروش نرفته و این باعث تاخیر در پرداخت طلب وزارت بهداشت شده است.

وی افزود: به وزارت بهداشت پیشنهاد شده که بخشی از بدهی از طریق اوراق دستگاه های اجرایی بدهکار در اختیار او قرار گیرد که قبول نکرد، همچنین پیشنهاد انجام تهاتر نیز رد شده است.

 اعلایی خاطر نشان کرد: تنها در یک ماه گذشته 50 میلیارد تومان وجه نقد به حساب وزارت بهداشت پرداخت شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، اگر به موضوع پرداخت بدهی ها توسط بیمه توجه جدی نشود در نهایت مردم می بایست تاوان پس بدهند.