اسلام آباد خبر11:01 - 1396/12/22
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران اسلام آبادغرب مطرح کرد:

با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت چشم طمع دشمنان به این سرزمین بسته می شود

اسلام آبادخبر: رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان اسلام آبادغرب گفت: با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و نهادینه کردن این فرهنگ می توان شهید حججی ها را تربیت کرد تا چشم طمع دشمنان به این سرزمین بسته شود.

قدرت اله نجفی در گفتگو بابااسلام آباد خبر، بمناسبت 22 اسفند فرارسیدن سالروز تاسیس بنیاد شهید و روز بزرگداشت شهدا و روز شهید را به خانواده های معظم شهدا و ایثارگران و خادمین شهدا همکاران خویش تبریک عرض نمود.

 

وی افزود:  فلسفه نامگذاری این روز مبارک که به نام شهید مزین گردیده بر می گردد به 22 اسفند سال 1358 که به فرمان حضرت امام خمینی (ره) این نهاد انقلابی تاسیس گردید، تاسیس این نهاد مقدس از طرف حضرت امام (ره) نشان از دور اندیشی و ژرف نگری ایشان بود . این نهاد مقدس چه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و چه در زمان 8 سال دفاع مقدس نقش بسزایی را در راستای ارائه خدمات به خانواده های معظم شهدا و ایثارگران و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه بر عهده داشته است . از آنجا که در تقویم سال روزهایی به مناسبت های مختلف نامگذاری گردیده انتظار می رفت یک روز هم در تقویم سال به نام روز شهید مزین گردد از این رو مسئولین نظام در شورای اتقلاب فرهنگی در سال 1383 روز 22 اسفند را به نام روز شهید نامگذاری نمودند.

 

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان عنوان کرد:  یکی از اهداف عالیه و اصلی این نهاد مقدس ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بوده و برای نهادینه کردن این فرهنگ مقدس بنیاد شهید همکاری گسترده ای را با تمامی دستگاه های فرهنگی کشور داشته است.

 

وی تصریح کرد: آرامش کنونی جامعه مدیون ومرهون خون شهدا ، جانبازان ، آزادگان و رزمندگان 8 سال دفاع مقدس است و وجود ظرفیت خانواده های معظم شهدا و ایثارگران به عنوان گنجینه های معنوی نظام می تواند جامعه اسلامی را از گزند دشمنان محفوظ نماید چرا که قدرت نظامی به تنهایی ضامن و پاسخگوی حفظ و امنیت کشور نیست آرمان، اعتقاد و ایمان برای تولید قدرت خیلی مهمتر از داشتن تجهیزات جنگی است دشمنان همواره ملت ایران را رصد می کنند تا ببینند به چه اندازه به آرمانهای انقلاب اسلامی پایبندند ، پس با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و نهادینه کردن این فرهنگ می توان شهید حججی ها را تربیت کرد تا چشم طمع دشمنان به این سرزمین بسته شود.

 

 نجفی خاطرنشان کرد: یکی از طرحهای مناسب در راستای تجلیل از خانواده های معظم شهدا و ایثارگران اجرای طرح سپاس (طرح تکریم و تجلیل از خانوده های معظم شهدا و ایثارگران) بنا به تاکید مقام معظم رهبری بوده که در این خصوص شهرستان اسلام آباد غرب از ابتدای سال 1396 تا کنون با محوریت فرماندار محترم و امام جمعه محترم شهرستان و سایر مسئولین محترم شهرستان با 1400 خانواده شهید جانباز و آزاده در منزل دیدار داشته اند و یکی از برنامه های سالروز بزرگداشت شهدا در شهرستان تجلیل از 411 مادر شهید با مشارکت و همراهی آحاد مردم از جمله ائمه جماعت و اعضای هیئت امنا مساجد و هیئات مذهبی شهر و مدیران اجرایی شهرستان با محوریت فرماندار محترم بصورت محله محور می باشد.

وی عنوان کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران در شهرستان اسلام آبادغرب با 3 معاونت(معاونت فرهنگی و پژوهشی ، معاونت تعاون و درمان ، معاونت اداری مالی) در راستای سیاست ها و اهداف بنیاد خدماتی را به خانواده های معظم شهدا و ایثارگران ارائه نموده اند هرچند ارائه این خدمات در مقابل رشادتها و  ازخودگذشتگی ها و ایثارگری های شهدا و جانبازان و آزادگان و خانواده های معظم و معزز آنها قابل عرض نمی باشد چرا که آنها جان و سر دادند تا ما امروز سربلند باشیم .

 

 رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران اسلام آبادغرب گفت: این شهرستان با نثار 1281 شهید ، 2230 جانباز و 126 آزاده در طول 8 سال دفاع مقدس دین خود را به نظام انقلاب اسلامی ادا نموده است.

 

وی در خاتمه از تمامی آحاد مردم مومن و انقلابی شهر شهیدان مرصاد و همچنین مسئولین دلسوز شهرستان و اصحاب رسانه به عنوان خادمین شهدا  که در تمامی برنامه ها و مراسمات و برگزاری یادواره ها این نهاد مقدس را همراهی و یاری نموده اند صمیمانه تشکر و قدردانی نموده و ابراز امیدواری کرد که انشاالله فردای قیامت مورد شفاعت شهدا قرار بگیریم.

 

ما سینه زدیم آنها باریدند                                      از هرچه که دم زدیم آنها دیدند

ما مدعیان صف اول بودیم                                    از آخر مجلس شهدا را چیدند