اسلام آباد خبر13:02 - 1396/12/23
به مناسبت روز شهید صورت گرفت/

عصر شعر آینه های بی زنگار در اسلام آباد غرب+تصاویر

اسلام آبادخبر: به مناسبت روز شهداء عصر شعر آینه های بی زنگار با حضور اساتید شعر و ادب در اسلام آباد غرب برگزار گردید.

به گزارشاسلام آباد خبر،  به مناسبت روز شهداء، در محل مجتمع فرهنگی هنری غدیر عصر شعر آینه های بی زنگار با حضور اساتید شعر و ادب و مردم و مسئولین ادارات و نهادهای شهرستان و با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار گردید.

 

خسرو تمری در خصوص روز شهید بیان داشتند: روز شهید فقط یک روز نیست، یک تاریخ است، تاریخ سینه های شکافته با ترکش و گلوله، تاریخ خون های ریخته شده، تاریخ رنج ها و سختی ها، تاریخ رد قناسه بر پیشانی و شهیدان را باید الگوی خود قرار دهیم که جز این باشد دیروز را فراموش کرده ایم.

 

 

خسرو تمری در ادامه گفت: هرچند خانواده های معظم شهدای کشورمان هیچ انتظاری از مسئولان و مردم بجز پایبندی به تعهدات و پیمانی که با شهدا بسته ایم ندارند، ولی تشکر و قدردانی و سرکشی از این خانواده های بزرگ و ارزشمند  برای همه ما موجب دلگرمی و آرامش خاطر است.

 

 

 ادامه برنامه پخش کلیپ در آرزوی شهادت و سخنرانی حجت الاسلام عسگری مدیر کل بنیاد شهید استان کرمانشاه بود و پس از سخنرانی ها نوبت به اساتید شعر و ادب رسید، آقایان دکتر جلیل نیک نژاد، دکتر علی سهامی، امین شیرزادی فر، پیمان سلیمانی، آرش آذر پیک، حمیدرضا علی مددی، روح اله شرفی و خانم مهوش سلیمانی اشعاری زیبا و دلنشین و پرمحتوا در وصف شهید و شهادت، اعزام ها و راه و رسم شهداء برای حاضران قرائت کردند.

 

 

حال و هوای مجلس بوی عطر شهداء را می داد، آری گویی شاهدان شهید پای در مجلسی که به نام آنها بود و بوی خدا را می داد گذاشته بودند. همه کسانی که آمده بودند دعوت شده شهداء بودند.

 

 

پس از سرودن اشعار توسط شاعران، فرزاد حسینی هنرمند نام آشنا، خوش صدا و ولایتمدار غرب کشور سرود معروف خود به نام شهید را اجرا کرد.

 

 

انتهای برنامه از خیر فرهنگی منصور مرادبیگی و برگزیدگان مقاله نویسی جایگاه زن در نهج البلاغه خانم ها ناهید صیدی رتبه اول، پری کاوسی رتبه دوم، ندا حسینی رتبه سوم و الهام سعید پور رتبه چهارم و همچنین داور این مقاله نویسی هوشنگ رزم دیده با اهداء یک جلد کلام الله مجید، تقدیر نامه و جایزه نقدی تقدیر به عمل آمد.

 

 

این مراسم ادبی معنوی در شهرستان اسلام آباد غرب با استقبال و حضور بسیار بالای مسئولان دلسوز نظام انجام شد . حامی مالی برنامه مؤسسه فرهنگی هنری آرمان و آموزشگاه و مرکز مهارت آموزی صورتگر از کرمانشاه بودند که جای تقدیر از مدیران حامی دارد.

 

 

شایان ذکر است؛ مجری برنامه آینه های بی زنگار کامران دلریش از فرزندان شهدای دفاع مقدس بود